MuscleMeat

Trainingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

013.

Novice
Lid geworden
24 jan 2022
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
70kg
Hoi allemaal
Ik wil binnenkort graag voor t eerst naar de sportschool omdat ik vrij dun ben. Ik heb daarom aan de hand van andere posts dit trainingsschema in elkaar gezet. Ik ben 19 jaar, 1.88m en ik weeg 70 kilo nu. Is dit een goed schema denken jullie voor mij of hebben jullie nog wat tips, ik hoor t graag.


Maandag
incline dumbbell press
cable crossover
military press
close grip bench press
T-bar row
Barbell bicep curl

Dinsdag
Squat
Leg press
Stiff leg deadlift
Leg raises
Calf press

Donderdag
Latt pulldown
Barbell row
Hammer curl
Bench press
Tricep pushdown
Dumbbell lateral raises

Vrijdag
Deadlift
Front squad
Calf raises
Crunches
Leg curls
 
Als ik het goed lees dan is het een UB/LB schema met de maandag meer push oefeningen en de donderdag meer pull? Opzich geen verkeerde opzet. Ik zou je op UB dagen vooral op de bench press, bent over row, overhead press en pull ups focussen en op je LB vooral op de squat en een deadlift variant. De isolaties doe je dan daarna. Wat had je in gedachten voor sets en reps?
 
Als ik het goed lees dan is het een UB/LB schema met de maandag meer push oefeningen en de donderdag meer pull? Opzich geen verkeerde opzet. Ik zou je op UB dagen vooral op de bench press, bent over row, overhead press en pull ups focussen en op je LB vooral op de squat en een deadlift variant. De isolaties doe je dan daarna. Wat had je in gedachten voor sets en reps?
Ik heb het schema grotendeels van een andere post genomen. Daarin stond 3 sets met dan 8 tot 12 reps
 
Ik heb het schema grotendeels van een andere post genomen. Daarin stond 3 sets met dan 8 tot 12 reps
Oké en wat ga je doen als je die 3x8-12 niet meer haalt?
 
Oké en wat ga je doen als je die 3x8-12 niet meer haalt?
Je doet in dat schema toch gewoon 3 sets van 12 reps. Totdat je alle 3x12 sets volbrengt op een enigszins fatsoenlijke manier. Daarna verhoog je het gewicht 1 stapje, kom je waarschijnlijk op 10-8-8 uit o.i.d. train je weer door totdat je de 3x12 haalt en verhoog je weer.

Tenminste dat is hoe dat schema werkt toch?
 
Je doet in dat schema toch gewoon 3 sets van 12 reps. Totdat je alle 3x12 sets volbrengt op een enigszins fatsoenlijke manier. Daarna verhoog je het gewicht 1 stapje, kom je waarschijnlijk op 10-8-8 uit o.i.d. train je weer door totdat je de 3x12 haalt en verhoog je weer.

Tenminste dat is hoe dat schema werkt toch?
Dat denk ik ook ja.
 
Ik wil binnenkort graag voor t eerst naar de sportschool omdat ik vrij dun ben.
Je schema ziet goed uit. Ik ga er van uit dat je gespierder wil worden. Gefeliciteerd, je mag gaan eten tot je omkiept:D. Onthoud dat voeding belangrijker is dan training. Reken je caloriebehoefte even uit en ga er minimaal 500 kcal boven zitten. Ga hard trainen, goed eten en goed slapen. Succes!
 
Je schema ziet goed uit. Ik ga er van uit dat je gespierder wil worden. Gefeliciteerd, je mag gaan eten tot je omkiept:D. Onthoud dat voeding belangrijker is dan training. Reken je caloriebehoefte even uit en ga er minimaal 500 kcal boven zitten. Ga hard trainen, goed eten en goed slapen. Succes!
Bedankt, ik ga mn best doen!
 
Back
Naar boven