AndroidHealthClinic

Traject droogtrainen

Bezoekers in dit topic

Robbin Honing

Novice
Lid geworden
20 mei 2017
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
101kg
Vetpercentage
30%
Goedemorgen allen,

Afgelopen jaar ben ik van 104kg naar 88kg gegaan, een prestatie waar ik na vele jaren proberen en falen best wel trots op ben.
Ik heb dit weten te bereiken door mezelf goed in het onderwerp te verdiepen, een hoop informatie te vergaren en uiteindelijk doorzettingsvermogen en het doel voor ogen weten te houden.
De coronaperiode was wat dat betreft voor mij juist een stimulans om meer te gaan sporten en beter op mijn voeding te letten.
Zo heb ik veel geleerd van het boek 'Burn the fat feed the muscle', velen onderwerpen op deze website, het principe 'minder kcal eten dan verbruiken' of een tekort creëren door cardio en uiteindelijk ook te kijken wat in de praktijk voor mij werkt. Zo is intermittent fasting voor mij wel iets wat werkt door rond 12:00 mijn eerste maaltijd te pakken. Echter, heb ik in de avond wel echt heel erg honger.
Daarnaast ben ik over heel veel dingen nog niet zeker of ik het wel goed doe en vandaar dat ik me tot jullie went om nog preciezer en beter te werk te kunnen gaan.
Ik weet dat het iets is van trial & error en vallen & opstaan en dat is prima maar alle beetjes die kunnen helpen, neem ik graag aan.

Door een mindere maand in december met daarin o.a. en de feestdagen ben ik teruggezakt naar 91kg.
Op zich geen probleem want ik weet ook dat het een hoop vocht is en het er zo weer af is als ik dat zou willen.
Nu wil ik het ingezette traject doorzetten en richting de 80kg gaan. Nu is het geen getal waar ik me aan wil vastpinnen maar ik denk dat ik rond dat gewicht gewoon iets meer 'normale' vorm heb en dat ik mij waarschijnlijk nog beter in mijn vel zal voelen en dat alles gewoon wat makkelijker gaat. Als ik bijvoorbeeld zie wat ik nu met hardlopen heb verbeterd t.o.v. een jaar eerder én het vooruitzicht dat ik wellicht nog 10kg ga verliezen, zie ik mezelf al letterlijk voorbij vliegen. Het lijkt nu al alsof ik een rugzak van 15kg heb afgedaan wanneer ik ren (komt ook ongeveer met mijn eerdere gewicht dus dat klopt wat dat betreft :D).
Dit jaar ga ik een halve marathon lopen en meedoen aan een Strong Viking Run van 19km.

Mijn voeding houd ik bij via MyFitnessPal en probeer ik alles af te wegen en zo veel mogelijk te standaardiseren wat het iets makkelijker maakt voor mij.
Ik blijf het wel lastig vinden om een geschikt aantal kcal te kiezen waarbij ik het gevoel heb dat ik voldoende afval, maar niet te veel / te snel.
Ik probeer nu tussen de 2100 en 2200 kcal iedere dag te gaan eten.

Verder denk ik dat mijn beenspieren in verhouding goed zijn ontwikkeld, heb ik van nature een redelijk breed postuur maar vind ik mijn armen en schouders onderontwikkeld en wil ik mijn algemene fitheid verbeteren en nadat ik rond mijn streefgewicht zit, de kcal verhoog om spieropbouw te realiseren.

Een aantal vragen:
- kunnen jullie een inschatting geven van mijn vetpercentage?
- Waar zou ik in 3 maanden naartoe kunnen?
- Kunnen jullie mij advies geven over mijn workout? (zowel gym als thuis)
In de gym heb ik mij gefocust op veel compound oefeningen en daarnaast nog een klein aantal oefeningen waar ik mij goed bij voel)
- kunnen jullie verbeteringen aanbrengen in mijn voedingsschema? (heb geprobeerd om 1,5g eiwit per kg lichaamsgewicht aan te houden en vetten zo hoog als mogelijk richting de 1 gram per kg lichaamsgewicht door onder andere lijnzaad en amandelen toe te voegen). Echter kom ik nu maar op ongeveer op 50g vetten per dag, en eiwitten op ongeveer een 150g.

STATS:
* 1.84m
* 91kg
* borstomvang 107 cm
* buikomvang (ter hoogte van navel) 97 cm
* bovenbeenomvang 64 cm

Daarnaast train ik minimaal 3x Cardio in de week en doe ik 3x een workout (voor nu 30 min thuis en als de sportscholen opengaan weer 3x full body workout van 1 uur en 15 min in de gym).

Cardio workouts zijn:
- lange duurloop 12 - 15 km (5:00 min per km)
- 5km run met 10kg rugzak (5:00 min per km)
- 4.5km run interval (afwisselend: 2 min; snelheid 4:00 min per km, 1 min; 6:00 min per km)

foto 1.jpgfoto 2.jpg

Ik hoor graag jullie mening, alle adviezen zijn welkom en pas ik graag toe om mezelf naar een hoger niveau te tillen.


Met vriendelijke groet,

Robbin
 

Bijlagen

  • Trainingsschema + Voedingsschema.docx
    16,1 KB · Weergaven: 163
Beste,
Indien je begeleiding zoekt. Geef gerust een seintje.
Mvg
 
Wat is je doel ? Ik lees er zo al drie.
Afvallen, gespierder worden en een strongrun.
Het haakt alledrie in elkaar en het zal erg moeilijk zijn om op alle drie vooruitgang te boeken.
Hou je voeding wel op pijl, ook voldoende vet, vet doet namelijk veel meer dan je dik maken. Verder weet ik niet genoeg van voeding om te adviseren.
Maar net resultaat neergezet nu al. Vetpercentage nog net iets te veel, maar zichtbare abs lijken wel mogelijk voor de zomer :thumb:
 
Wat is je doel ? Ik lees er zo al drie.
Afvallen, gespierder worden en een strongrun.
Het haakt alledrie in elkaar en het zal erg moeilijk zijn om op alle drie vooruitgang te boeken.
Hou je voeding wel op pijl, ook voldoende vet, vet doet namelijk veel meer dan je dik maken. Verder weet ik niet genoeg van voeding om te adviseren.
Maar net resultaat neergezet nu al. Vetpercentage nog net iets te veel, maar zichtbare abs lijken wel mogelijk voor de zomer :thumb:
Mijn doel is om zowel af te vallen als uiteindelijk ook gespierder te worden (uit te zien) en mij beter in mijn vel te voelen.
In eerste instantie wil ik wel zo veel mogelijk vet verliezen en daarnaast kracht training (thuis zonder equipment) blijven doen om zoveel als mogelijk te behouden (afvallen is dus doel 1).

Doel 2 is om dan na, ik denk een maand of 3, met een calorieoverschot meer de focus te leggen op krachttraining (als de sportscholen hopelijk weer open zijn) en spieropbouw te genereren.

Het '3e doel' om een Strong Viking Run van 19km te rennen is iets waarvan ik nu vrij zeker ben dat ik het wel ga halen.
Ik kan onafgebroken 15 kilometer af leggen en waarschijnlijk ook wel al 19 op een redelijk tempo en wanneer ik nog wat bagage (gewicht) kwijtraak zal dit alleen maar makkelijker worden.


Heb jij daarnaast een idee op welk vetpercentage ik ongeveer zit?

Daarnaast hoop ik nog wat feedback te krijgen op mijn voedingsplan en trainingsschema. Ik zou het erg waarderen wanneer iemand even de tijd zou willen nemen om hier naar te kijken(Y)
Alle andere opmerkingen hoor ik ook graag!
 
Ik denk tussen de 20 en 25 % maar hecht daar niet teveel waarde aan. De een toont droger dan de ander, belichting, en vochtinname heeft daar veel mee te maken.
Je zou meer groente, fruit en noten kunnen toevoegen, voor een voller gevoel, en minder trek, denk ik. Maar zo als ik al zei, daar weet ik niet genoeg van.
Forumlid, Marina weet veel over voeding, zie ook andere logs van mensen die aan het afvallen zijn.
Verder denk ik dat je op de goede weg bent, zolang je blijft afvallen, zou ik nu dan niet teveel veranderen. :thumb:
 
Back
Naar boven