AndroidHealthClinic

Transformation course winner *update 12-9* (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bastiaan1990

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
170
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
15%
Hallo iedereen,

Als eerst zal ik me even voorstellen, ik ben Bastiaan, 23 jaar en kom uit Brielle. Als beroep ben ik Proces Operator bij Huntsman Holland (ik werk in een fabriek en nee sta geen emmers mayo af te tappen).

Hoe het begon:
Afgelopen september/oktober keek ik in de spiegel en voelde me niet echt prettig met me lichaam, ik besloot het roer nu maar eens echt om te gooien. Ik woog op dat moment +/- 90kg en dat was echt te veel, dus ben ik weer terug gekomen op dit forum om veel en goede informatie te zoeken.
406920236.jpg
406920239.jpg
406920243.jpg
Tijdens mijn zoektocht kwam ik een winkel tegen die vlak bij mij in de buurt zat waar 2 bodybuilders begonnen waren met een winkel. Na dit gezien te hebben ben ik de volgende dag met volle moed naar de winkel gegaan, dit was "Body Central Spijkenisse" van Davor Brdanovic en Jeffrey Suijkerbuijk.
Van deze mannen heb ik een Voedingsschema gekregen en moest na 2/3 weken terug komen hoe het beviel. Ik heb super goed advies van de mannen gehad en ben met volle moed begonnen met dieeten, na 2/3 weken ben ik terug gegaan naar de winkel. Ik was al aardig wat afgevallen en was op de goede weg, ondertussen had ik al wat supps gekocht en en vetplooitang. Mijn vet% zelf gemeten met de 4 puntsmeting kwam uit op 26% wat ik eigelijk niet geloofde en hem maar in de hoek van de kamer gooide.

In de winkel vroeg Jeffrey aan mij of ik misschien mee wilde doen aan de Transformation course, dus ik dacht ja waar om niet en vroeg om meer informatie. Ik zou 4 maanden begeleid worden met mijn voeding en trainingen, elke 2/4 weken naar de winkel voor een check up om gewicht en %vet te meten. dit was ongeveer eind oktober dat ik me inschreef. Ik had dus nog 2 maanden voordat de wedstrijd echt begon, ik kon 2 dingen doen stoppen en in januari weer verder gaan of doorknallen, ik koos voor het laatste.
Hieronder nog een foto udate van 1-12-12.
406920279.jpg
406920292.jpg
406920296.jpg

De transformation course:
Op 4 Januari moesten we voor het eerst ons melden om een nieuw voedingsschema te maken en we zouden een traingingsschema krijgen. Zo gezegd zo gedaan, ik moest nog even met mijn oude dieet verder en kreeg wel een trainingsschema. Ook hebben we een doel afgesproken om daar voor te gaan, mijn doel was 13% vet en dan weer bulken. Op die dag werd ik ook gewogen en mijn vet% werd gemeten, ik woog 80.4kg en 16.7%vet. Het was een gezellige opkomst met veel deelnemers met allerlei verschillende doelen, ook waren Ray Simon en Little Bigman aanwezig op die eerste dag.
Begin foto:
406920313.jpg
406920321.jpg
406920331.jpg
Na een week lekker aan het knallen te zijn geweest werdt ik ziek en kreeg griep, hierdoor heb ik anderhalve week niet kunnen trainen waar ik erg van baalde, want ik doe mee aan een wedstrijd dus ik wilde hem winnen. Na dat ik opgeknapt was ben ik nog 2 weken door gegaan met mijn oude dieet waarna ik vervolgens het dieet kreeg wat iedereen had (alleen iedereen zijn eigen hoeveelheden). Aan dat nieuwe dieet moest ik wel even wennen, het zag er als volgt uit:
(in overleg heb ik de hoeveelheden er niet bij gezet)


Maaltijd 1:
Havermout (met 0%vet melk, met water kreeg ik het niet weg)
Whey
1 Bannaan (bij mij 1 appel/sinaasappel)


Maaltijd 2:
Bloem
5 eiwitten
1 heel ei
Hier maak je dan een soort pannenkoek van


Maaltijd 3:
Basmati rijst
Kipfilet (gebakken in 1 el olie)


Maaltijd 4:
Bloem
5 eiwitten
1 heel ei


Maaltijd 5:
Rijst
Kipfilet (gebakken in 1 el olie)
Groente


Voor het slapen een casaïne shake.
Verder gebruikte ik als supps voor het sporten nog een whey shake, na het sporten een dextrose shake.


In het begin moest ik er heel erg aan wennen, het is vrij droog en kaal. Maar het werkte prima, op 2 februari had ik weer een check up hier had ik 15,5% vet (hoeveel ik woog weet ik niet meer heb niet alle gegevens goed opgeslagen). Bij iedere check up werd naar je meetingen gekeken en daarop je voedingsschema aangepast. Dit werd alleen in hoeveelheden gedaan niet is ander eten.
406920339.jpg
406920347.jpg
406920356.jpg

De progress was steeds beter te zien, om mij heen kreeg ik steeds meer complimenten hoe ik bezig ben en hoe ik eruit zag. Dit gaf mij zoveel energie en knalde gewoon keihard door.
Ook waren er gezamelijke triningen geplanned, de eerste was op 3 maart halverwege de course. De training werd gehouden in de hardcore gym van nederland Sportschool Straatweg Rotterdam. Het was wel even wennen toen ik daar binnen stapte, want bij mij in de sportschool is de gemiddelde leeftijd 50 en het testosteron gehalte diep onder zee niveau:P. Dat was daar wel anders er liepen een hoop grote gasten rond, erg inspirerend.
De training werd begeleid door Davor, Jeffrey, Nicky Stuhldreier en pa Johnney Stuhldreier. Ik trainde samen met nog een deelnemer met Nicky mee en trainde schouders. Op de terug weg naar huis kon ik amper me stuur van mijn auto meer omdraaien, maaar het was een zeer leerzame en gezellige training.

Kort hierna was er weer een check up, dit was na 10 weken knallen en woog hier 70kg en had 13,3%vet, ik was echt super tevreden met het resultaat. Mijn doel was om naar 13% te zakken en dan te gaan bulken, maar omdat ik er al bijna was had ik mijn doel bijgesteld naar 12%. Met dit resultaat in mijn gedachte ben ik lekker uiteten geweest met mijn vriendin, die ook zeker een grote rol heeft gespeeld door mij te steunen en zelf ook mee te doen.
406920364.jpg
406920391.jpg
406920407.jpg


2 Weken daarna ben ik weer terug gegaan voor een check up met een naar onderbuik gevoel, ik was 1,2 kg aangekomen dus vreesde het ergste. Maar ondanks het aankomen was er toch weer wat af en was ik gezakt naar 12,5%vet.
406920435.jpg
406920444.jpg
406920448.jpg
Van de laatste paar weken heb ik weinig meer te vertellen, hier heb ik weinig gegevens van. Wel zijn we op 14 April weer een keer gezamelijk wezen training in Rotterdam, hier ben ik met Davor en Patrick (als 3e geeindigd) de rug en biceps gaan trainen. Ook bij deze training weer veel geleerd.

Toen het einde van de wedstrijd naderde zag ik een foto vaniemand die mee deed die ook hier op het forum actief is en toen dacht ik: Forget it men!!! dit ging ik nooit meer winnen en werdt er down van. Ik dacht dat ik zo lekker op weg was, gelukkig wist mijn vriendin me weer een boost te geven om die laaste 2 weken nog ff keihard te knallen.

Uiteindelijk ben ik naar mijn laatste weeg en meet moment gegaan en was benieuwd wat ik nou bereikt had in die 4 maanden tijd. Het eindresultaat was 67.3kg en 11,3%vet, ik was super tevreden en Davor ook.
406920513.jpg
406920513.jpg
406920509.jpg
Nu was het afwachten op de uitslag, dit was geplanned op zaterdag 1 mei. In eerste instantie zij ik, ik kom niet dan kom ik uit mijn laatste nachtdienst. Het was geplanned om 10 uur en ben half 8 thuis uit me werk. Maar wederom zij mijn vriendin: JE MOET GAAN JE WEET HET NOOIT!!! dus ik had heel eventjes geslapen en om half 10 werd ik opgehaald door mijn vriendin. Eenmaal aangekomen bij body central was de opkomst niet heel erg groot, na een kort praatje kwam toch het moment van de waarheid: De uitslag!
ik hoopte natuurlijk wel dat ik zou winnen maar het moest iemand anders zijn. Toen ze bij nummer 2 Hendrie Schoonhoven noemde dacht ik echt: K*tzooi helemaal voor niks zo kort geslapen na mijn nacht en hierheen gekomen.
TOTDAT ze bij de nummer 1 zeiden: BASTIAAN HOOGENBOOM, ik dacht echt WTF heb ik gewonnen????? en ja hoor ik heb gewonnen.
406920533.jpg
De prijs die ik heb gewonnen is een trainingspak met naam, een tas met naam, een aantal supps, xxl handdoek, xxl weegschaal en als klap op de vuurpijl een jaar gratis supps:D
406920532.jpg
406920537.jpg
406920541.jpg

Dit was mijn verhaal over de Transformation Course. Denk jij nou ook, dat wil ik ook!!! Dat kan schrijf je in op de FB pagina van Body Central Spijkenisse en transformeer je lichaam. Deze broek kon ik in oktober nog aan zonder riem:
406920525.jpg

Mijn volgende doel die is er nog niet echt voorlopig maar is flink massa aankomen, dit ga ik wederom doen onder begeleiding van Davor en Jeffrey. Ik ga samen met deze mannen trainen en kijken wat het kan worden.
Mijn stats nu een maand later: 71kg 11,6%vet 1,82m
 
Laatst bewerkt:
en op hoeveel kcal en cardio zat je?
 
Nice! Benieuwd wanneer de volgende course start :))
 
@iWj: Ik zat op +/- 2400 kcal en 6x per week een half uur cardio

@MonoC: Like de page van Body Central spijkenisse!!! de volgende course begint 1 juli!!!
 
Maar een klein beetje reclame maken voor Body Central Spijkenisse ;)

OT:
Goede progressie, gefeliciteerd met je prijs. Hoe werkt dat een jaar lang gratis supps, kan je alles bestellen, unlimited of hoe precies?
Nog een vraag, was het meedoen met de tranfomation course gratis of moest je ervoor betalen?
 
@frank: bedankt, nee er is een limiet aan de supps en de deelname was niet gratis. Dit is 1 malig 80euro als ik me niet vergis.

En de reclame ja ach, ze verdienen het. Ze zijn nog niet heel lang bezig met de winkel.
 
Die jongens doen goede dingen.
Nu doorzetten;)
 
Mooi verhaal!
Goed progressie!
Keep motivated en BULKEN MAAR!
 
Bedankt voor de reacties:) dat is ook motiverend!!!

Ik ga zeker door, ben nu 7 bijna 8 maanden bezig dus het is nu een gewoonte geworden.
Helaas kan ik op het moment niks doen i.v.m. Een maag slijmvliesontsteking, is nu een week aan de gang en kan zomaar nog 1-2 weken duren.

Ik blijf hier wel mijn progressie posten.
 
nog wedstrijdplannen in de toekomst?
 
Erg mooie transformatie! En zit je op de MDI of downstream?
 
zeer mooi hoor super.
 
@mack10: ja wie weet eerst 1-2 jaar bouwen en kijken of het wat wordt. Eerst nog veel leren en ervaring opdoen!!! Maar dat komt goed!

@pimB: op de echte mannen fabriek!!! MDI-1

@Strqnger: Thnx
 
Bastiaan is iemand die net als de overige top 6 alles heeft gegeven. 1 ieder had kunnen winnen wat ons betreft. We kijken onder andere ook naar de persoonlijk situatie thuis, doorzettingsvermogen, toewijding etc.

deel 2 vd transformation course start de 1ste zaterdag van Juli.

We zitten nu op zo 25 inschrijvingen. Je hebt nog 2 weken de tijd om jezelf in te schrijven via onze pagina of via transformationcourse@gmail.com
 
Mooi initiatief! Leuk om de tansformatie zo door te lezen
 
6x per week cardio? Niet veel spier verloren dan?
 
@fitnessje: ja ik ben idd wel iets massa verloren maar het is kiezen of delen. Dealen met een vespens was geen optie meer. Ik heb hoog in eiwitten gezeten en mijn BCAA's genomen om het te minimaliseren.
Nu ik op een aanvaardbaar vet% zit ga ik weer bulken en de verlore massa terug trainen.
 
Leuk topic en hele mooie voorruitgang!
 
Back
Naar boven