XXL Nutrition

Transplantatie

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 aug 2013
Berichten
23
Waardering
1
Lengte
1m69
Massa
51kg
Vetpercentage
7%
Hoi iedereen,

Er komt hier een hele lastige vraag:

Over een paar maanden is het eindelijk zover ik krijg een niertransplantatie.
Hierna moet ik 6 weken revalideren, mocht ik hierna geen complicaties krijgen is het dan mogelijk op licht bodybuilding training te doen?

(ivm donor nier)

En hoe moet ik beginnen?

alvast erg bedankt voor jullie reacties.
Ik hoop op serieuze reacties
 
Ik vrees dat niemand hier je daar een antwoord op kan/mag geven, dit is iets voor jouw behandelende arts(en).
 
Thnx voor je reactie
 
Hoi iedereen,

Er komt hier een hele lastige vraag:

Over een paar maanden is het eindelijk zover ik krijg een niertransplantatie.
Hierna moet ik 6 weken revalideren, mocht ik hierna geen complicaties krijgen is het dan mogelijk op licht bodybuilding training te doen?

(ivm donor nier)

En hoe moet ik beginnen?

alvast erg bedankt voor jullie reacties.
Ik hoop op serieuze reacties

Je kan gewoon blijven trainen, maar je zal waarschijnlijk afweer onderdrukkende medicatie gaan slikken om afstoting te voorkomen. De medicijnen die je gaat slikken zijn niet bevorderlijk voor spiergroei, en daarnaast in geval van een nier zal je vast op je eiwitinname moeten gaan letten. Ik zou je na transplantatie vooral gewoon richten op een goed herstel, goede voeding enz. en stel je vragen vooral aan je behandelend arts en overleg met hem wat de beste manier is. Je zal ook mede door de medicijnen moeten opletten waar en wanneer je gaat trainen in verband met je medicatie, zeker in het begin en nu helemaal ten tijde van Covid. Heb je al een vaccinatie gehad?
 
Yes ben volledig gevaccineerd. Ik ga alleen naar de sportschool als het redelijk rustig is. Zodat ik mijn oefeningen rustig kan uitvoeren
 
Wat de anderen zeggen idd: alles in overleg met de artsen. Je kan nu al aangeven dat dit je passie is en je trainen tzt heel graag weer onder begeleiding zou willen oppakken. Soms heeft het ziekenhuis ergotherapeuten oid die hierbij kunnen begeleiden. Succes met de operatie!
 
Hoi ik heb heel veel ervaring met niertransplantatie en bodybuilding als je vragen heeft mag je mij altijd sturen
 
Hoi ik heb heel veel ervaring met niertransplantatie en bodybuilding als je vragen heeft mag je mij altijd sturen
Sorry voor het negatieve gezeik hier. Ik kan alleen maar waarderen dat je je ervaringen wilt delen. Zal de afgelopen coronatijd door de medicijnen voor afstoting ook spannend voor je geweest zijn!
Succes met weer oppakken van BB.
 
Back
Naar boven