MuscleMeat

Trapezeus gelijk trainen

Bezoekers in dit topic

Mieep

Novice
Lid geworden
15 okt 2018
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
81kg
Vetpercentage
20%
Beste forum leden,

Ik heb vroeger verkeerd getraind waardoor me trapezeus ongelijk werden. ik doe met gemak 4kg aan me sterke kant ( de linkerkant) en met moeite 4 kg aan me rechter kant.

Hebben jullie misschien tips hoe ik het beste en snelst me trapezeus gelijk train?
Ik doe nu dumbell neck press.

Groet mieep
 
Welk deel van de trapezius bedoel je?

Als het de bovenkant betreft => shrugs maar als ik zo je "omschrijving" lees denk ik dat jet het over je schouders (met name de voorkant) heb??
 
Thanks voor je reactie.

Nee het zijn me bovenkant trapz.
Thanks ik ga voortaan shrugs doen.

Wat is het meest effectiefst? 2x in de week 9 sets shrugs per dag of 3x in de week 5 sets shrugs per dag?

Groet mieep
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk ben ik meer voor hoge intensiteit/lage frequentie.
 
Wat raad je aan dan? Ben benieuwd hoe je visie erop is.

Ik probeer tussen de 6-12 herhalingen te zitten. Of zou ik nog lager reps meer gewicht moeten gebruiken?

Dit is trouwens mijn schema full body 4 sets 6-12 reps 3x in de week

10 min cardio opwarmen
Lunges 4x6-12
Deadlift 4x6-12
Bench press 4x6-12
Shrugs 4x6-12
Front raise 4x6-12
Side raise 4x6-12
Dumbell rows 4x6-12
Bicep curl 4x6-12

Kuiten kan ik niet trainen ik train namelijk thuis. Alle tips zijn welkom. Boek ik hier goed vooruit gang mee met voornamelijk me trapz? Of kan het beter
 
Laatst bewerkt:
Simpele calf raises kan je toch doen? Stang op de bovenbenen, 2 dikke boeken of een houten plankje onder de bal van de voet, en op en neer ermee?
 
Simpele calf raises kan je toch doen? Stang op de bovenbenen, 2 dikke boeken of een houten plankje onder de bal van de voet, en op en neer ermee?
Calf raises voor je traps? ???
 
Thanks daar had ik niet aangedacht voor me kuiten.

Moet ik om de workload te verhogen dan minder reps doen en zwaarder gewicht?
Of is het beter om alles 3 sets te doen in plaats van shrugs die 4 sets?

Groet miep
 
Laatst bewerkt:
Moet ik om de workload te verhogen dan minder reps doen en zwaarder gewicht?
Of is het beter om alles 3 sets te doen in plaats van shrugs die 4 sets?
Ik ga er vanuit dat deze vraag slaat op je ongelijke upper traps?
Ligt er aan hoe je volledige trainingsprogramma eruit ziet, dus in hoeverre je je upper traps al belast met andere compounds.
 
Ja klopt.
Ik doe expres geen military press omdat ik dan me trapz mee pak. Alleen bij DB rows pak ik me trapz mee als het goed is als secundaire spiergroep. En deadlifts maar dat merk ik nu nog niet omdat ik boven kant vroeger mee getraind heb dan me benen.

Is het misschien niet handig dat ik tijdje alleen shrugs train tot dat ze gelijk zijn en daarna aan een full body workout begin? Of raad je dat juist af?

Groet
 
Ja klopt.
Ik doe expres geen military press omdat ik dan me trapz mee pak. Alleen bij DB rows pak ik me trapz mee als het goed is als secundaire spiergroep. En deadlifts maar dat merk ik nu nog niet omdat ik boven kant vroeger mee getraind heb dan me benen.

Is het misschien niet handig dat ik tijdje alleen shrugs train tot dat ze gelijk zijn en daarna aan een full body workout begin? Of raad je dat juist af?

Groet

Neen
 
Ik doe expres geen military press omdat ik dan me trapz mee pak.
Niet slim. Beter compounds blijven doen en corrigeren met shrugs op de zwakke kant.
 
Om de disbalans weg te werken, zul je de workload op de zwakke kant dan wel hoger moeten leggen.

Als je gewicht aanpast nar de zwakste kant
Ja klopt.
Ik doe expres geen military press omdat ik dan me trapz mee pak. Alleen bij DB rows pak ik me trapz mee als het goed is als secundaire spiergroep. En deadlifts maar dat merk ik nu nog niet omdat ik boven kant vroeger mee getraind heb dan me benen.

Is het misschien niet handig dat ik tijdje alleen shrugs train tot dat ze gelijk zijn en daarna aan een full body workout begin? Of raad je dat juist af?

Groet


Gewoon een "normaal" schema doen en een shrug oefening toevoegen.

Persoonlijk vind ik 1 arm drugs in de Smith (gewicht aan de zijkant) het best maar als je niet de beschikking heb over een Smith kan je ook dumbbell of een barbell gebruiken.

Met dumbbell vind ik de leunende variant de beste keus. Gewoon de leuning van een bankje op ca 80gr zetten, met je borst/buik er tegen leunen, armen uit laten hangen en dan schouders richting kruin trekken.

Als je een barbell gebruikt ook schouders richting kruin trekken (dus niet recht omhoog)

Wat gewicht betreft, neem bij dumbbell een gewicht wat uitgaat van je zwakte kant, voor een barbell maakt het imo niet uit welke kant zwakker/sterker is. Naarmate de sterkste kant vermoeider raakt word de zwakke kant meer betrokken.

Mbt gewicht/ reps, traps behoren tot 1 van de sterkste spieren in je lichaam en vragen dus behoorlijk gewicht (gebruikt indien nodig straps!) en probeer alles van 1 tot 15reps
 
Ga gewoon een tijdje normaal trainen met deadlifts en overhead presses, dan lost het zich vanzelf op. Dar rare gedoe met één kant meer of minder trainen staat je gains eerder in de weg.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Oké hartstikke bedankt allemaal voor de tips!
Ik ga dinsdag weer aan de slag.

Groet,

miep
 
Back
Naar boven