MuscleMeat

Trapezius op je rug? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RiVer

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
56
Waardering
0
Ik wil graag dat mijn trapezius (en dan het deel op mijn rug) wat dikker word.
Iemand wat adviezen hoe ik dit kan bereiken?
 
Shrugs is de oefening, maar misschien doe je die al.
 
zware T-bar rows !!!
 
Als je het horizontale gedeelte thv je schouderbladen bedoelt , roeien met de ellebogen wijd
 
Misschien bent-over-rows en dan de stang iets hoger naar achter trekken dan normaal. Met de normale variant pak je de trapezius 'op je rug' toch ook aan?
 
deadliften en squatten :D

voor alles wat de rug aangaat, deadliften en squatten.
 
Hangt af van waar op je rug je bedoeld.
Trapezius loopt ongeveer tot TH 10 dus dat beslaat een aardig gedeelte van de rug.
De anderen hebben al goede suggesties gegeven.

Je kunt er ook nog aan toevoegen:
- rear lat pulldowns (a la Cloude Groulx in Battle for the Olympia 2001)
- staand met een rechte stang op de bovenste pulley bevestigd de stang naar je voorhoofd trekken (a la Nasser el Sonbatty)
 
Tja...hangt inderdaad wel erg af van 'waar' je de trapz precies extra wilt belasten...
 
een 20 kg stang pakken en om je nek heen vouwen ;) :D
 
Upright rows.


enne natuurlijK DEADLIFTS !!!!!!!!!!!!!! zoals Spike al zei
 
Originally posted by Ilya
Upright rows.


enne natuurlijK DEADLIFTS !!!!!!!!!!!!!! zoals Spike al zei

He Ilya, ik weet van ehf-board nog dat sld jou favoriete oefening is. Neem jij die met meer gewicht dan een gewone deadlift?
 
heerlijk. LOVE IT.

all kinds of deadlifts. Kan er geen genoeg van krijgen :D
Nee sld doe ik een 20tal kg lichter.

Ik heb nu ook een andere techniek met normale deadlifts. Ik hou hem verder van me af, wat me eerder nooit goed lukte.

Allebei lekker. (masochisme)
 
ilya : dat je de stang verder van je houdt met normale deadlifts, dat heeft als gevolg dat je je schouders gemakkelijker achter de stang kan houden en je gewicht kan gebruiken om het gewicht op te heffen. je valt zowaar een beetje naar achter.

dit is een redelijke natuurlijke beweging bij veel sterke deadlifters (bij mij niet spijtig). en Westside barbell heeft het zelf opgenomen als techniek om meer te deadliften.
 
Nadeel is dat de onderrug meer te verduren krijgt, dichter bij je lichaam/benen is gezonder op dat vlak maar dat is natuurlijk een gekent feit.
 
Gewoon je reet verder naar achter steken Spike. Zwaartepunt verplaatsing :D
 
Back
Naar boven