Fitness Seller

Traps overontwikkeld

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 0)

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2010
Waardering
12
hallo iedereen,

Mijn traps zijn het afgelopen halfjaar echt een stuk meer gegroeid dan andere delen van mijn bovenlichaam. Ik heb van nature al best grote traps, maar door het trainen beginnen ze een beetje uit verhouding groot te worden. Als mensen zeggen dat ik breed ben geworden pakken ze ook altijd me traps vast.

Ik train ze nooit apart, alleen bij deadliften en wat rows pak ik ze aan. Maar ik doe geen shrugs ofso..

wat kan ik hier tegen doen? Of is er niks aan te doen?

Ketchup

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 nov 2010
Waardering
116
Lengte
1m84
Massa
104kg
Vetpercentage
12%
Als je ze nu al niet meer niet apart traint, zal je er niet veel aan kunnen doen :(

Arydan

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
18 mrt 2010
Waardering
788
Lengte
1m82
laat die traps van je maar is zien dan.... inb4 pic
verder als je rows doet proberen je traps weg te laten dus roeien maar altijd richting je middel en niet je traps samentrekken(moeilijk uit te leggen maja)

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
Waardering
3.774
Traps te groot = schouders te klein?

Dus je conclusie is verkeerd om imho.

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2010
Waardering
12
laat die traps van je maar is zien dan.... inb4 pic
verder als je rows doet proberen je traps weg te laten dus roeien maar altijd richting je middel en niet je traps samentrekken(moeilijk uit te leggen maja)

begrijp wat je bedoeld. zal erop focussen met de oefeningen

mikeo26

Massive Warrior
Lid geworden
9 jun 2009
Waardering
1.789
Lengte
1m81
Massa
117kg
Mijn traps blijven ook groeien als kool terwijl ik er niks voor doe..

Maar dat maakt niet uit, want traps kunnen nooit groot genoeg zijn

Ano_1993_4

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
12 jul 2010
Waardering
373
Lengte
1m85
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
hallo iedereen,

Mijn traps zijn het afgelopen halfjaar echt een stuk meer gegroeid dan andere delen van mijn bovenlichaam. Ik heb van nature al best grote traps, maar door het trainen beginnen ze een beetje uit verhouding groot te worden. Als mensen zeggen dat ik breed ben geworden pakken ze ook altijd me traps vast.

Ik train ze nooit apart, alleen bij deadliften en wat rows pak ik ze aan. Maar ik doe geen shrugs ofso..

citaat van een post van jou een maand geleden

Code:
brede ribbenkast en middel
Beste DBB'ers,

Van nature heb ik een brede ribbenkast en brede heupen waardoor me middel ook wat breder is. 

Nu wil ik net als iedereen die bekende V-taper vorm krijgen. Ik train keihard aan me rug, schouders, traps om mijn postuur goed breed te krijgen. 

Alleen door deze genetische 'beperkingen' moet ik veel meer moeite doen om een V-taper te krijgen, dan als mijn ribbenkast en middel smaller waren.

Nu weet ik dat het een combinatie is van een brede bovenkant en een slank middel( laag vetpercentage). Nu vraag ik mij af, hoeveel % moet je gemiddeld staan om echt de V-shape vorm te hebben? Want nu loopt het wel schuin naar buiten, maar nog niet zo erg als ik wil. En zijn er verder nog specifieke oefeningen voor een goede V-taper? Buiten de standaard rug en schouder oefeningen om?

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2010
Waardering
12
citaat van een post van jou een maand geleden

Code:
brede ribbenkast en middel
Beste DBB'ers,

Van nature heb ik een brede ribbenkast en brede heupen waardoor me middel ook wat breder is. 

Nu wil ik net als iedereen die bekende V-taper vorm krijgen. Ik train keihard aan me rug, schouders, traps om mijn postuur goed breed te krijgen. 

Alleen door deze genetische 'beperkingen' moet ik veel meer moeite doen om een V-taper te krijgen, dan als mijn ribbenkast en middel smaller waren.

Nu weet ik dat het een combinatie is van een brede bovenkant en een slank middel( laag vetpercentage). Nu vraag ik mij af, hoeveel % moet je gemiddeld staan om echt de V-shape vorm te hebben? Want nu loopt het wel schuin naar buiten, maar nog niet zo erg als ik wil. En zijn er verder nog specifieke oefeningen voor een goede V-taper? Buiten de standaard rug en schouder oefeningen om?

ja?

ziel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
27 dec 2009
Waardering
13
Lengte
1m97
Massa
97kg
Vetpercentage
10%
pics? ben nu wel nieuwsgierig:P

unkn0wn

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
6 jul 2011
Waardering
341
Lengte
1m87
Ooit gehoord dat traps erg veel responden op training voor de meeste mensen, dus waarschijnlijk kan je er niet veel aan doen.

Starter20

Gargantuan Beast
+10 jaar member
Lid geworden
4 feb 2006
Waardering
1.355
Lengte
1m80
Massa
90kg
jezus... traps zijn de new abs remember

Robbie1970

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
15 jul 2009
Waardering
204
Seeker heeft ook van die enorme traps, is kwestie van je trainingstechniek veranderen, blijkbaar betrek je die dan gewoon teveel in je oefeningen en hou je ze dan nog, dan wat harder je schouders gaan trainen :)

Ludens

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 okt 2010
Waardering
72
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
hallo iedereen,

Kijk eens of je houding (mn alignment schoudergordel en craniocervicale hoek) tijdens het trainen op orde is en of je tijdens de oefeningen je schouderbladen voldoende kan stabiliseren. Geen rocketscience, maar ik zie vaker goed ontwikkelde trapezius bij krachtsporters die in bovengenoemde zaken tekort schieten.

Anoniem23518

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
8 apr 2007
Waardering
317
Lengte
1m94
Massa
115kg
Vetpercentage
18%
Te grote traps bestaan niet, te kleine schouders wel.

siebeh

Cool Novice
Lid geworden
16 jan 2010
Waardering
13
Lengte
1m77
Massa
79kg
gelukzak, ik probeer alles om ze groter te krijgen, mag ik wat van jou hebben? mss doe je gewoon je rows fout. ik denk dat ik me bij de rest zal moeten aansluiten en zeggen dat je schouders wss te klein zijn
+ pics or it didn't happen. ben wel benieuwd

Mindfields

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
24 nov 2009
Waardering
75
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Same here, traps zijn erg groot (relatief gezien tegenover de rest). Maar het lijkt ook groter omdat schouders achterlopen..alleen wat ik ook doe of eet die groeien amper! Maar goed, kwestie van blijven eten, variëren met trainen en geduld!

dennis86

Novice
Lid geworden
27 mrt 2011
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
102kg
Je schouders moeten in verhouding groter worden zodat je traps op een verlenging van je schouders lijken.
Anders ziet het er al gauw te groot uit:

157ko7b.jpg

Laatst bewerkt:

FuzzyBastard

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 dec 2010
Waardering
28
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Heb hetzelfde ''probleem'' en vind het ook niet mooi. Maar zoals al vermeld, meer als goed op je houding letten bij rows en schouders goed trainen kun je er niet aan doen.

Bovenaan