AndroidHealthClinic

Traps overontwikkeld (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
529
Waardering
12
hallo iedereen,

Mijn traps zijn het afgelopen halfjaar echt een stuk meer gegroeid dan andere delen van mijn bovenlichaam. Ik heb van nature al best grote traps, maar door het trainen beginnen ze een beetje uit verhouding groot te worden. Als mensen zeggen dat ik breed ben geworden pakken ze ook altijd me traps vast.

Ik train ze nooit apart, alleen bij deadliften en wat rows pak ik ze aan. Maar ik doe geen shrugs ofso..

wat kan ik hier tegen doen? Of is er niks aan te doen?
 
Als je ze nu al niet meer niet apart traint, zal je er niet veel aan kunnen doen :(
 
laat die traps van je maar is zien dan.... inb4 pic
verder als je rows doet proberen je traps weg te laten dus roeien maar altijd richting je middel en niet je traps samentrekken(moeilijk uit te leggen maja)
 
Traps te groot = schouders te klein?

Dus je conclusie is verkeerd om imho.
 
laat die traps van je maar is zien dan.... inb4 pic
verder als je rows doet proberen je traps weg te laten dus roeien maar altijd richting je middel en niet je traps samentrekken(moeilijk uit te leggen maja)

begrijp wat je bedoeld. zal erop focussen met de oefeningen
 
Mijn traps blijven ook groeien als kool terwijl ik er niks voor doe..

Maar dat maakt niet uit, want traps kunnen nooit groot genoeg zijn
 
hallo iedereen,

Mijn traps zijn het afgelopen halfjaar echt een stuk meer gegroeid dan andere delen van mijn bovenlichaam. Ik heb van nature al best grote traps, maar door het trainen beginnen ze een beetje uit verhouding groot te worden. Als mensen zeggen dat ik breed ben geworden pakken ze ook altijd me traps vast.

Ik train ze nooit apart, alleen bij deadliften en wat rows pak ik ze aan. Maar ik doe geen shrugs ofso..

wat kan ik hier tegen doen? Of is er niks aan te doen?

citaat van een post van jou een maand geleden

Code:
brede ribbenkast en middel
Beste DBB'ers,

Van nature heb ik een brede ribbenkast en brede heupen waardoor me middel ook wat breder is. 

Nu wil ik net als iedereen die bekende V-taper vorm krijgen. Ik train keihard aan me rug, schouders, traps om mijn postuur goed breed te krijgen. 

Alleen door deze genetische 'beperkingen' moet ik veel meer moeite doen om een V-taper te krijgen, dan als mijn ribbenkast en middel smaller waren.

Nu weet ik dat het een combinatie is van een brede bovenkant en een slank middel( laag vetpercentage). Nu vraag ik mij af, hoeveel % moet je gemiddeld staan om echt de V-shape vorm te hebben? Want nu loopt het wel schuin naar buiten, maar nog niet zo erg als ik wil. En zijn er verder nog specifieke oefeningen voor een goede V-taper? Buiten de standaard rug en schouder oefeningen om?
 
citaat van een post van jou een maand geleden

Code:
brede ribbenkast en middel
Beste DBB'ers,

Van nature heb ik een brede ribbenkast en brede heupen waardoor me middel ook wat breder is. 

Nu wil ik net als iedereen die bekende V-taper vorm krijgen. Ik train keihard aan me rug, schouders, traps om mijn postuur goed breed te krijgen. 

Alleen door deze genetische 'beperkingen' moet ik veel meer moeite doen om een V-taper te krijgen, dan als mijn ribbenkast en middel smaller waren.

Nu weet ik dat het een combinatie is van een brede bovenkant en een slank middel( laag vetpercentage). Nu vraag ik mij af, hoeveel % moet je gemiddeld staan om echt de V-shape vorm te hebben? Want nu loopt het wel schuin naar buiten, maar nog niet zo erg als ik wil. En zijn er verder nog specifieke oefeningen voor een goede V-taper? Buiten de standaard rug en schouder oefeningen om?

ja?
 
pics? ben nu wel nieuwsgierig:P
 
Ooit gehoord dat traps erg veel responden op training voor de meeste mensen, dus waarschijnlijk kan je er niet veel aan doen.
 
jezus... traps zijn de new abs remember
 
Seeker heeft ook van die enorme traps, is kwestie van je trainingstechniek veranderen, blijkbaar betrek je die dan gewoon teveel in je oefeningen en hou je ze dan nog, dan wat harder je schouders gaan trainen :)
 
hallo iedereen,

Mijn traps zijn het afgelopen halfjaar echt een stuk meer gegroeid dan andere delen van mijn bovenlichaam. Ik heb van nature al best grote traps, maar door het trainen beginnen ze een beetje uit verhouding groot te worden. Als mensen zeggen dat ik breed ben geworden pakken ze ook altijd me traps vast.

Ik train ze nooit apart, alleen bij deadliften en wat rows pak ik ze aan. Maar ik doe geen shrugs ofso..

wat kan ik hier tegen doen? Of is er niks aan te doen?

Kijk eens of je houding (mn alignment schoudergordel en craniocervicale hoek) tijdens het trainen op orde is en of je tijdens de oefeningen je schouderbladen voldoende kan stabiliseren. Geen rocketscience, maar ik zie vaker goed ontwikkelde trapezius bij krachtsporters die in bovengenoemde zaken tekort schieten.
 
Te grote traps bestaan niet, te kleine schouders wel.
 
gelukzak, ik probeer alles om ze groter te krijgen, mag ik wat van jou hebben? mss doe je gewoon je rows fout. ik denk dat ik me bij de rest zal moeten aansluiten en zeggen dat je schouders wss te klein zijn
+ pics or it didn't happen. ben wel benieuwd
 
Same here, traps zijn erg groot (relatief gezien tegenover de rest). Maar het lijkt ook groter omdat schouders achterlopen..alleen wat ik ook doe of eet die groeien amper! Maar goed, kwestie van blijven eten, variëren met trainen en geduld!
 
Je schouders moeten in verhouding groter worden zodat je traps op een verlenging van je schouders lijken.
Anders ziet het er al gauw te groot uit:

157ko7b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde ''probleem'' en vind het ook niet mooi. Maar zoals al vermeld, meer als goed op je houding letten bij rows en schouders goed trainen kun je er niet aan doen.
 
Back
Naar boven