Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Inmiddels weer 2 workouts gehad, let overigens niet op de dagen, die kloppen niet.

5x5 mer.png


Gaat helemaal prima tot nu toe, zelfs de 3x pw squat is nog te doen. De andere oefeningen zijn nog erg licht, dit probeer ik wat te compenseren door energie in technische details te steken, en paused reps te doen.
 
Prima workoutje gehad

Squat 55x5x5
Bench Press 35x5x5
BB Row 40x5x5

Lekker aan techniek blijven werken, Squat begin ik al licht te voelen. Omdat de workouts nog vrij kort zijn neem ik aan het begin lekker de tijd voor wat mobiliteit werk, enkels stretchen etc.
 
Gisteren een brakke workout gehad, maargoed gewichten wel gehaald, dus tevreden met het resultaat.
SQ 57,5x5x5
OHP 25x5x5
Deadlift 75x1x5

Morgen staat er weer een workout op de planning;
SQ 60x5x5
Bench 37,5x5x5
Row 42,5x5x5

Squat begin ik al lekker te voelen, rust tussen de sets neemt langzaam toe. De rest van de oefeningen vooralsnog geen moeite mee.
 
Ondanks de vakantie erg druk gehad laatste dagen, natuurlijk geen goed excuus om niet te trainen, maar ik gebruik hem bij deze wel.
Het 'zomerrooster' van de sportschool (beperkte openingstijden) werkt ook niet echt mee.

Morgen (zaterdag) proberen om voor het werk nog te gaan trainen, vroeg uit bed dan maar.
Volgende week als het goed is alles beter gepland wat betreft feesten en werken, daarna begint school weer, en zal alles een stuk meer structuur hebben.
 
Squats 62.5x5x5
OHP 27.5x5x5
Deadlift 80x1x5

Hoewel de OHP maar 27.5kg is, voel ik hem al best branden in de schouders, geen idee hoe dit kan bij zo'n gewicht.

Zal zo even video's posten als form - check.
 
Squat Set 1
Squat Set 3
Squat Set 5

OHP Set 3

Deadlift Set 1

Alle feedback is welkom, alleen aan 'je form is slecht' heb ik weinig.
 
Ziet er al met al redelijk goed uit, 1 ding valt me wel op, zowel bij de squat als bij de deadlift ga je in 1 keer een flink stuk naar achter met je heupen, bij de DL zorgt dit er voor dat de stang bij het naar beneden gaan eerst naar achter gaat en dan via je bovenbenen naar benden glijdt. Het lijkt er ook pp dat je rechter arm niet de hele tijd gestrekt is bij de DL.
 
Ziet er al met al redelijk goed uit, 1 ding valt me wel op, zowel bij de squat als bij de deadlift ga je in 1 keer een flink stuk naar achter met je heupen, bij de DL zorgt dit er voor dat de stang bij het naar beneden gaan eerst naar achter gaat en dan via je bovenbenen naar benden glijdt. Het lijkt er ook pp dat je rechter arm niet de hele tijd gestrekt is bij de DL.

Gestrekte arm is een goed punt inderdaad, is me zelf nooit opgevallen, moet ik wel bij vermelden dat ik pas sinds 3 weken conventional deadlift, hiervoor alleen maar sumo.

Wat bedoel je precies met heupen naar achteren? Ik probeer bij de squat de knieën naar voren te laten gaan, en tegelijkertijd de heupen naar achteren te drukken. Bij de deadlift heb ik m'n heupen idd vrij ver naar achteren, ligt waarschijnlijk aan het feit dat m'n benen vrij lang zijn in verhouding tot m'n bovenlichaam.

Thx voor de feedback!
 
Kijk zelf nog een keer goed naar de 2de en 3de rep van squat set 3, daar doe je het het meeste, je heupen gaan in eens relatief snel en ver naar achteren voordat je echt wat met je knieen doet en voordat de bar echt naar beneden gaat.
 
Kijk zelf nog een keer goed naar de 2de en 3de rep van squat set 3, daar doe je het het meeste, je heupen gaan in eens relatief snel en ver naar achteren voordat je echt wat met je knieen doet en voordat de bar echt naar beneden gaat.

Ah ik zie het inderdaad, zal er op letten!
 
Squat 65x5x5
Bench 40x5x5
Row 45x5x5

Squat begint al zwaar te worden, helemaal met lichte spierpijn, de eerste 3 sets zijn prima doorheen te komen, laatste 2 sets zijn een bitch.
Bench nog altijd geen problemen mee, leer nu wel beter m'n borst te gebruiken in de Bench press, had zelfs een lichte pomp in m'n borst na het bankdrukken vanmiddag.
Row vind ik nog steeds een kut oefening, lastig om in positie te komen en hamstrings voelen niet lekker op de continue spanning.
 
Gisteravond nog even een workout gehad;

Squat 67.5x5x5
OHP 30x5x5
Deadlift 85x1x5

Squat begint al flink z'n tol te eisen op m'n hamstrings & quads, flink doorpushen, vooral de laatste (2) set(s).
 
Squat 70x5x5
Bench 42,5x5x5
Row 47.5x5x5

Squat ging verassend goed.
Bench nog altijd geen moeite mee, begint em nu al wel te voelen in de borst, ik denk vanwege een verbetering wat betreft uitvoering.
Row helemaal kut, trekt flink aan m'n hamstrings.
 
Vandaag wat aangekloot met Strongman & Powerlift dingen, dinsdag staat de volgende SL workout weer op de planning.
 
Lekkere workout gehad.

Squat 72,5x5x5
OHP 32,5x5x5
Deadlift 90x1x5

Squat begint steeds moeilijker te worden, maar nog steeds te doen.
Overige oefeningen vooralsnog vrij makkelijk.
 
Wat zijn die squats toch verschrikkelijk....
Squats 75x5x5
Bench 45x5x5
Row 50x5x5

Eerste keer met een lichte spierpijn gesquat, kan niet zeggen dat het fijn was, maar na de 5e herhaling van de 5e set voelde het wel als een lichte overwinning.
Halverwege de eerste set had ik zeker niet gedacht dat ik de volle 5 sets zou gaan halen, maar met wat mobiliteits dingetjes tussendoor toch gelukt.

Kan me nu haast nog niet voorstellen dat de progressie echt haalbaar is, en ik over 3 weken 100kg kan squatten voor 5x5, kan het nu nog niet eens voor 1x5....

Eten en slapen gaat nu school weer is begonnen wat minder, zit er aan te denken om iets van oats in poedervorm te halen, en die tussen de lessen door weg te drinken. (Weight gainer misschien).

Ben wel begonnen met een schepje preworkout voor de training, de C4 van XXL, geeft toch net die extra boost, zeker icm een bakkie koffie.
 
Eten gaan de laatste dagen moeizaam, lastig om de calorieën te halen nu school weer begint, en dan moet ik misschien ook nog stoppen met zuivel eten. Op zoek naar opties om calorieën wat makkelijker naar binnen te werken.
 
Wat eet je nu op en dag dan? en welke momenten heb je om te eten?
Waarom moet jej stoppen met zuivel eten?

Zelf een gainer maken anders? Gewoon whey en havermout in een shaker doen. Melk kan je neem ik aan wel kopen op school? Of anders gewoon een koeltasje meenemen met melk erin of houdbare melk/chocomelk.. Hoef je het alleen maar bij elkaar te mikken en kan je op elk moment gewoon wegdrinken.

Zakje pinda's/noten/studentenhaver oid meenemen.

Mogelijk kan je ook in andere maaltijden nog wat aanpassen.... maar daar kan ik pas wat van zeggen als ik weet wat je eet... :)
 
Wat eet je nu op en dag dan? en welke momenten heb je om te eten?
Waarom moet jej stoppen met zuivel eten?

Zelf een gainer maken anders? Gewoon whey en havermout in een shaker doen. Melk kan je neem ik aan wel kopen op school? Of anders gewoon een koeltasje meenemen met melk erin of houdbare melk/chocomelk.. Hoef je het alleen maar bij elkaar te mikken en kan je op elk moment gewoon wegdrinken.

Zakje pinda's/noten/studentenhaver oid meenemen.

Mogelijk kan je ook in andere maaltijden nog wat aanpassen.... maar daar kan ik pas wat van zeggen als ik weet wat je eet... :)

Eet grotendeels yoghurt/melk + muesli/havermout, brood + ei/pindakaas & jam, tosti's, rijst + vlees & groente, en wat noten hier en daar.

Stoppen met zuivel is waarschijnlijk voor 2 weken tot een maand, om te kijken of het dan beter gaat wat betreft mijn darmen (PDS).

Grootste probleem zit hem in de eetlust, ik heb nooit honger (overigens ook nooit gehad). Heb lange tijd op +-calorieeën per dag geleefd, echt pas sinds begin dit jaar dat ik 'fatsoenlijk' ben gaan eten. Ik kan prima 2 dagen zonder eten en dan nog resultaten neerzetten in de sportschool zegmaar.

In ieder geval thanks voor de tip wat betreft die gainer, zal even kijken of er ook havermoutpoeder te koop is, en anders een mixertje ergens vandaan toveren, die vlokken krijg ik met geen mogelijkheid weg.
 
Je kan ook rijstpoeder nemen of bambix oid.

Bij geen honger kan je ook aan alternatieven denken om broodmaaltijden rijker te maken.
- Denk eens aan wraps met pindakaas/kip of met roomkaas/kip of roomkaas/zalm. Wraps zitten aardig wat kcal in en je rolt het op en het eet makkelijker weg dan brood.
- Bak pannenkoeken. Kan je ook van alles aan beleg opgooien en oprollen en meenemen. (bij gebrek aan bak zin kan je ze ook gewoon K&K kopen ;) )
- als je stopt met zuivel denk dan eens aan blikjes cocosmelk om shakes mee te maken. Zit al gauw een 100-150 kcal per 100 ml in. Oke... het bevat bijna geen eiwitten maar je kan er wel enorm lekkere shakes mee maken
- als het stoppen met zuivel om de lactose is kan je kijken naar de nieuwe variant van Lindahls Kvarg naturel nu ook in 500 gram en lactose vrij.. alleen wel extreem duur... :(
- rijstwafels met pindakaas en banaan tikt ook wel aan en hapt eenvoudig weg.

Je moet wat meer in oplossingen gaan denken met calorierijke dingen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven