XXL Nutrition

NSFW! Tren & Jerry’s

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Vind je jezelf te dik, dan cutten, anders gewoon bulken.
 
Komt dat niet door een verkeerde houding?
 
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar met een geschat VP van 15,5% lijkt me dat niet heeeeeeeeel handig.

Ik snap je punt, maar met die stats zegt mijn gevoel dat je best wat extra spiermassa kan gebruiken en die win je over het algemeen niet tijdens een cut. Daarnaast ga je de zomershape niet meer redden dit seizoen als je nu gaat beginnen met een cut. Ik zou dus lekker iets boven onderhoud gaan/blijven eten en flink door trainen tot volgend voorjaar. En dan ergens begin volgend jaar gaan beginnen met cutten.

Echter, zoals Steks ook zegt, voel je je momenteel echt niet tof bij het beeld van de spiegel dan zou je natuurlijk kunnen gaan cutten als dat mentaal beter voelt. Echter blijf ik wel bij mijn standpunt zoals ik heb omschreven.
 
Komt dat niet door een verkeerde houding?

Lijkt me niet, heb geen bierbuik ofzo hoor, valt redelijk mee, pre-corona was het erger. Kan echter wel een flinke kwab vastpakken.

Ik snap je punt, maar met die stats zegt mijn gevoel dat je best wat extra spiermassa kan gebruiken en die win je over het algemeen niet tijdens een cut. Daarnaast ga je de zomershape niet meer redden dit seizoen als je nu gaat beginnen met een cut. Ik zou dus lekker iets boven onderhoud gaan/blijven eten en flink door trainen tot volgend voorjaar. En dan ergens begin volgend jaar gaan beginnen met cutten.

Echter, zoals Steks ook zegt, voel je je momenteel echt niet tof bij het beeld van de spiegel dan zou je natuurlijk kunnen gaan cutten als dat mentaal beter voelt. Echter blijf ik wel bij mijn standpunt zoals ik heb omschreven.

Zomershape interesseert me niet zo, komt nou toevallig zo uit dat het nu zomer is :D. De gedachte is meer dat mocht ik nu weer gaan bulken ik bang ben (door al een relatief hoog VP), straks op nog hoger uit te komen, en richting de 18/20 procent lijkt me absoluut niet gewenst. Heb hier en daar wel eens gelezen dan tussen de 10 en 15 procent optimaal is. Echt een keiharde cut ga ik met deze stats sowieso niet zetten, maar zoals ik nu zit, rond onderhoud, aan de lage kant ingeschat, lijkt me wel iets om een tijdje te proberen.
 
Als je je eigen keuze al hebt gemaakt moet je niet om advies gaan vragen ;) (niet lullig bedoeld)
 
Welke schema's heb je nog meer geprobeerd?
1. Starting strength
2. Wendler (aantal variaties zoals Triumvirate en Boring But Big)
3. Candito’s Linear program
4. Candito’s 6 week strength program
5. Sheiko intermediate medium load (afgehaakt omdat het mij aan frequentie ontbrak)
Ben nu Sheiko’s advanced medium load aan het overwegen, of dus een coach.
 
Het staat nog niet vast, ben alleen een beetje "bang" om nu de stap tot bulken te maken.
Cutten. Je twijfelt want je vindt jezelf dik. Je gaat jezelf haten dat je alleen maar dikker wordt en niet snel genoeg sterker.
Beter droog starten zodat je niet alleen krachtgains maar ook spiergains ziet. Bovendien zul je in de eerste periode door oa. verbeterde motorische aansturing toch wel krachtgains maken.
 
Cutten. Je twijfelt want je vindt jezelf dik. Je gaat jezelf haten dat je alleen maar dikker wordt en niet snel genoeg sterker.
Beter droog starten zodat je niet alleen krachtgains maar ook spiergains ziet. Bovendien zul je in de eerste periode door oa. verbeterde motorische aansturing toch wel krachtgains maken.

Hoop in techniek ook nog redelijk wat te winnen, dat houdt me atm flink tegen, vooral op compounds.
 
Hoop in techniek ook nog redelijk wat te winnen, dat houdt me atm flink tegen, vooral op compounds.
Ook dat inderdaad. Tevens heb je hiervoor al getraind, dus ook hier heb je profijt van op de weg terug naar kracht.
 
Ook dat inderdaad. Tevens heb je hiervoor al getraind, dus ook hier heb je profijt van op de weg terug naar kracht.


Hope so….

Net te horen gekregen dat de Universiteit voor eerstejaars gaat proberen zoveel mogelijk fysieke colleges te faciliteren, verhuizen naar Groningen gaat dus definitief door (afhankelijk van wanneer er plek is). Dat betekent twee dingen. 1) Verhuis-gains 2) Gaan trainen bij Northside Barbell :D.
 
Klinkt goed, mooie stap ook in je leven! Geniet ervan ;).
 
16-07:
BW 86,2
Cals 2153 / 212C / 162P / 66F

Vandaag:
BW 86,2 (of heel toevallig, of heel stabiel, of de weegschaal is stuk :D).
*Cals 2272 / 248C / 181P / 53F
*soort marsepein gebakje gehad, een random gebakje ingevoerd op de voedingsapp, 234cal, of dat klopt, geen idee eigenlijk.
**komt nog 70cal bij voor een lekkere bak hazelnoot-koffie of iets in die richting

Morgen lekkere technieksessie in Emmen :D.
 
BW 86,0 (yay)

Net training bij Hessel Veltman gehad van Beresterkcoaching. SBD + Row + OHP behandelt en wat voedingstips meegekregen. Uitvoering vooral punten gescoord op de squat. Veel kleine tweaks die alles tot een beter geheel maken.
Hier een kleine impressie van zijn Garage met equipment. Veel kennis voor iemand die nog niet zo lang bezig is met zijn bedrijf!

Cals vandaag; veel, vanavond BBQ. Zal compenseren met de rest van de dag beetje rustig aan. Ontbeten met een beetje brinta, net na de sessie wat kwark en fruit weggewerkt. Alcohol sla ik wederom over, zou zonde zijn.
 
BW 86,0 (yay)

Net training bij Hessel Veltman gehad van Beresterkcoaching. SBD + Row + OHP behandelt en wat voedingstips meegekregen. Uitvoering vooral punten gescoord op de squat. Veel kleine tweaks die alles tot een beter geheel maken.
Hier een kleine impressie van zijn Garage met equipment. Veel kennis voor iemand die nog niet zo lang bezig is met zijn bedrijf!

Cals vandaag; veel, vanavond BBQ. Zal compenseren met de rest van de dag beetje rustig aan. Ontbeten met een beetje brinta, net na de sessie wat kwark en fruit weggewerkt. Alcohol sla ik wederom over, zou zonde zijn.

De alcoholvrije claim was deels waar, momenteel nog BOB, maar daar gaat vanavond helaas toch nog verandering in komen, ik heb mijn best gedaan.. Tot morgen!
 
Maandag, Zwaar LBSetsReps
Squat36
Deads26
Leg extension38-12
SDL/been38-12
DInsdag, Zwaar UB
Bench36
Pendlays36
DB OHPtopset10
Pullupstotaal20
Incline DB fly38-12
Barbell curls38-12
Donderdag, Controle LB
Squat pause64
Deads pause34
Leg press/been38-12
Ab variant38-12
Vrijdag, Controle UB
Spoto bench64
Pendlays paused64
DB OHPtopset10
Pullupstotaal20
Close grip bench38-12
Side raise38-12

Candito's linear program, we kunnen van start. Tips altijd welkom. Zal met alles mooi laag beginnen :).
*bijvoorbeeld SDL/been betekent dat het per been is, kan een beetje cryptisch zijn af en toe.
 
Pendlays paused, wat bedoel je daar mee?
 
Pendlays paused, wat bedoel je daar mee?

Bovenin gepauzeerd, schema raadt aan om op de controledag je main oefening(en) te pauzeren bij volledige contractie/samentrekking (contraction, contractie, is dat een woord? Je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel).
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven