MuscleMeat

NSFW! Tren & Jerry’s (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
2276.... daar moet een grote gast met een actieve job toch aardig onder onderhoud mee zitten?
 
2276.... daar moet een grote gast met een actieve job toch aardig onder onderhoud mee zitten?

Als je me nu een vrijbrief geeft om te gaan vreten, neem ik die graag aan :).

Vraag het me echt af, kom er qua calculatie totaal niet uit. De ene calculator zegt een onderhoud van 3k, de andere 2400. Activiteit van het werk valt misschien nog wel mee aangezien ik het grootste gedeelte van de dag in de auto zit. Begin van de dag halfuurtje laden, daarna lossen en weer laden, uurtje totaal, en in het Meppel weer lossen.
Calculator.net geeft met een VP van 15 procent (dan houd ik het al laag aan denk ik) een BMR van 1930cal aan. Daar zit ik sowieso ruim boven. Wat ook ten alle tijden moet.
Moet hierbij wel zeggen dat ik op trainingsdagen liever een maaltijdje extra pak rond de training en dan op 2400-2500 uitkom.

Enige wat ik graag wil is een goed laag VP, richting de 10 procent het liefst. De beste manier om daar te komen is me onbekend. Coach Hessel raadde me aan om ff streng te gaan cutten tot halverwege/eind augustus. Inbreng van jullie is altijd welkom!
 
Je kan het ook andersom bekijken, als je een tijdje met 400-500 gr/week blijft afvallen dan is dat een mooi tempo. Dat is best streng cutten en daar kan je dus 3.5-4 kg vet mee verliezen in 2 maanden. Maar daarmee haal je de 10% nog niet, daar moet je reeel in zijn. Het is wel een mooie verbetering in alle opzichten en een prima haalbaar doel.
 
Je kan het ook andersom bekijken, als je een tijdje met 400-500 gr/week blijft afvallen dan is dat een mooi tempo. Dat is best streng cutten en daar kan je dus 3.5-4 kg vet mee verliezen in 2 maanden. Maar daarmee haal je de 10% nog niet, daar moet je reeel in zijn. Het is wel een mooie verbetering in alle opzichten en een prima haalbaar doel.

In ieder geval ruim onder de 15 is de bedoeling* :).
Hoe zou je daarin omgaan met aantallen calorieën? Iedereen en overal wordt wat anders beweerd en de verschillen zijn significant.

Edit: begrijp me niet verkeerd, ga niet oneindig door cutten tot ik mn botten kan zien. 80kg is mentaal gezien echt een grens waar ik nooit van mn leven meer onder wil zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ja daarom zeg ik andersom, je kan het vanaf de calorieen benaderen, maar daar zit je onzekerheid (hoewel ik denk dat die 2300 ook wel zo'n 500 onder onderhoud zal zitten, en best in de goede orde van grootte uitkomt). Of je kan het vanaf de weegschaal benaderen en zoveel/weinig eten dat je iedere week 400-500 gr afvalt. Dus hou het netjes bij!
 
Ja daarom zeg ik andersom, je kan het vanaf de calorieen benaderen, maar daar zit je onzekerheid (hoewel ik denk dat die 2300 ook wel zo'n 500 onder onderhoud zal zitten, en best in de goede orde van grootte uitkomt). Of je kan het vanaf de weegschaal benaderen en zoveel/weinig eten dat je iedere week 400-500 gr afvalt. Dus hou het netjes bij!

Aha, verkeerd gelezen, lange week gehad :roflol: . Bijhouden zit wel goed!

15955400653251954580930533803004.jpg


Kijk zelf nauwelijks naar dagveranderingen, helemaal niet na een flinke BBQ in het weekend. Kijk liever naar gemiddelde bijvoorbeeld 10 dagen.
 
Netjes, de trend is goed. De 30e moet je onder de 84.8 proberen te zitten. :p
 
Netjes, de trend is goed. De 30e moet je onder de 84.8 proberen te zitten. :p

Als ik nou morgen en zaterdag niks eet haal ik dat zondag wel :p.
In ieder geval wel een mooi streven, wederom thanks voor je input, wordt erg op prijs gesteld!
 
Yes!

Na lange tijd kan ik eindelijk zeggen dat de training lekker ging, écht lekker.
Controle dag LB;
Squats paused 70x6x4
Deads paused 90x3x4
Ab work (precies 2 setjes want geen zin meer na lange week, oops)

DL en SQ even op de film gezet. SQ het volledige filmpje inclusief struggle van de knee sleeves (eerste keer dat ik ze gebruik, wilde even kijken of het invloed had).

NB: Heel veel kleine tweaks voor mn squat meegekregen, lastig om op alles te letten + autistische trekjes als de camera aan staat (25x per minuut kijken of ie wel goed staat enzo).

Cals rond de 2400 met ~170g eiwit. Groetjes
 
Je knee sleeves doe je verkeerd aan, nu maak je het super lastig voor jezelf. Check even online voor een vid, maar in principe sla je boven en onder om en trek je de sleeves dan over de knie. Vervolgens rol je boven en onder af.
Squat ziet er goed uit, weinig aan op te merken - weak points ga je vanzelf wel zien zodra je zwaarder gaat.
Je sumo deadlift is wel zowat een conventional qua hoek van je rug. Probeer bij je set-up de knieën verder naar buiten te drukken en de heupen erin te drukken (richting de bar). Zodoende komt je rug ook rechter op te staan en ben je veel sterker.
 
Je knee sleeves doe je verkeerd aan, nu maak je het super lastig voor jezelf. Check even online voor een vid, maar in principe sla je boven en onder om en trek je de sleeves dan over de knie. Vervolgens rol je boven en onder af.
Squat ziet er goed uit, weinig aan op te merken - weak points ga je vanzelf wel zien zodra je zwaarder gaat.
Je sumo deadlift is wel zowat een conventional qua hoek van je rug. Probeer bij je set-up de knieën verder naar buiten te drukken en de heupen erin te drukken (richting de bar). Zodoende komt je rug ook rechter op te staan en ben je veel sterker.

Aha, misschien voorkomt dat wat gekloot met die dingen.

Thanks voor je tips, staan genoteerd, hier kan ik wat mee :thumb:.
 
Treening

Spoto press 50x6x4
Pendlays paused 50x6x4
DB OHP topset 20x10
Pullups (neutrale grip) 16/ 3 sets (7-5-4)
Wat pomp werk (side raises + facepulls, curls + pushdowns)

Was weer lekker die paused pendlays heb ik wel onderschat, complexe oefening. Met die pauze merk je echt dat je meer moet focussen op explosief omhoog en ruuuustig aan naar beneden. Goed voor de MMC, denk ik :D.

Cals max 2500 want weekend, eiwitten 150+.
 
Dan is het toch geen pendlay row meer, niet dat dat heel veel uitmaakt.

Gaat om het feit dat je de bar na elke rep weer op de grond zet toch?
 
Ja, deels, maar "officieel" is en pendlay row zonder excentrische fase.
 
Ja, deels, maar "officieel" is en pendlay row zonder excentrische fase.

Aha, misschien is het ook wel de bedoeling dat je hem na de pauze weer op de grond dondert.
 
Aha, misschien is het ook wel de bedoeling dat je hem na de pauze weer op de grond dondert.
op de grond donderen hoeft dan ook weer niet :D
maar pendlay row is nou JUIST een oefening die gericht is op het explosief van de grond trekken.
dan wil je eigenlijk geen energie gaan steken in een pauze bovenin
dan zou een bor met pauze, of een landmine row wellicht nuttiger zijn
 
op de grond donderen hoeft dan ook weer niet :D
maar pendlay row is nou JUIST een oefening die gericht is op het explosief van de grond trekken.
dan wil je eigenlijk geen energie gaan steken in een pauze bovenin
dan zou een bor met pauze, of een landmine row wellicht nuttiger zijn

Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. Kan me hier wel in vinden. Zal eens kijken of een andere oefening wat beter past.
 
Half uurtje gewandeld vanmiddag, voor de rest niks bijzonders te melden. Cals op ~2400ish met 160+g eiwit :).
BW vanochtend 85,2. Merk echt dat het grootste gedeelte van de vette pens weg is. Taille vanochtend gemeten op 84cm relaxed (-5cm in ruim 2 weken). Volume in het UB is matig, zoals te verwachten. Voel me echt klein maar heb het idee dat dit écht de manier is om op lange termijn de meeste gains te pakken :D.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven