Fitness Seller

Trek tijdens bulk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ari

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2019
Berichten
58
Waardering
31
Hi, ik ben nu al bijna 2 weken aan het bulken, maar ik merk dat ik relatief veel trek heb. Ik zit nu op 3800-4100 calorieën, als ik in een maaltijd niet 1500-2000 calorieën eet heb ik in een half uur al weer trek.

Tuurlijk ligt eraan wat je eet. Als je 1000cals aan groenten hebt is het ineens veel, ik denk dat dit wel een factor is voor mij. Ik eet bijv vaak havermout/wraps, werk ik best makkelijk al veel mee naar binnen. Maar zelfs 1300calorieën aan pasta, en daarboven op nog zalm en ik heb al snel weer trek

Ook had ik bijv een "cheatmeal", snackbar besteld. veel friet, 4 snacks, grote milkshake. Zelfs hierna had ik binnen een half uur al weer trek,weer besteld. Pot ben en jerry, een muffin of wat het ook was + frisdrank en toen pas zat ik goed vol. Had exclusief dat ook al 2000 calorieën op die dag.

Ik drink heel veel water, macros zijn ~20-30% proteine, 20-35% vet, 35-50% koolhydraten. Heb geprobeerd meer vet te eten, had gelezen dat vet honger verminderd maar dat lijkt niet veel te doen.

Stats zijn 104kg, ~200cm, ~13% bodyfat, 19jaar oud Train niet opvallend veel, elke dag 60minuten krachttraining, geen cardio. Wel ben ik van 97kg naar 104kg gegaan in 2weken, grotendeels watergewicht, en kom ik recent van een crashdiet. heb opgebouwd van 2000cals naar wat ik nu heb in een week. Ik weet dat ik dit iets te snel heb opgebouwd, maar ik denk niet dat hier veel mee te maken heeft.

Andere dingen die misschien invloed hebben, betwijfel het maar ik voeg het maar toe.
Ik slaap 7-9 dag per uur,
Ik sport in de ochtend, ik eet hiervoor een beetje. Meestal een shake


Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt.
Edit: Ik ben ook gestopt met roken, heeft dit misschien een impact?
 
Hi, ik ben nu al bijna 2 weken aan het bulken, maar ik merk dat ik relatief veel trek heb. Ik zit nu op 3800-4100 calorieën, als ik in een maaltijd niet 1500-2000 calorieën eet heb ik in een half uur al weer trek.

Tuurlijk ligt eraan wat je eet. Als je 1000cals aan groenten hebt is het ineens veel, ik denk dat dit wel een factor is voor mij. Ik eet bijv vaak havermout/wraps, werk ik best makkelijk al veel mee naar binnen. Maar zelfs 1300calorieën aan pasta, en daarboven op nog zalm en ik heb al snel weer trek

Ook had ik bijv een "cheatmeal", snackbar besteld. veel friet, 4 snacks, grote milkshake. Zelfs hierna had ik binnen een half uur al weer trek,weer besteld. Pot ben en jerry, een muffin of wat het ook was + frisdrank en toen pas zat ik goed vol. Had exclusief dat ook al 2000 calorieën op die dag.

Ik drink heel veel water, macros zijn ~20-30% proteine, 20-35% vet, 35-50% koolhydraten. Heb geprobeerd meer vet te eten, had gelezen dat vet honger verminderd maar dat lijkt niet veel te doen.

Stats zijn 104kg, ~200cm, ~13% bodyfat. Train niet opvallend veel, elke dag 60minuten krachttraining, geen cardio. Wel ben ik van 97kg naar 104kg gegaan in 2weken, grotendeels watergewicht, en kom ik recent van een crashdiet. heb opgebouwd van 2000cals naar wat ik nu heb in een week. Ik weet dat ik dit iets te snel heb opgebouwd, maar ik denk niet dat hier veel mee te maken heeft.

Andere dingen die misschien invloed hebben, betwijfel het maar ik voeg het maar toe.
Ik slaap 7-9 dag per uur,
Ik sport in de ochtend, ik eet hiervoor een beetje. Meestal een shake


Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt.
Edit: Ik ben ook gestopt met roken, heeft dit misschien een impact?
roken heeft vaak een impact op honger, aangezien nicotine je hongergevoel onderdrukt, dus wanneer je stopt ga je vaak meer eten. Het kan ook door je crashdieet komen dat je hormoonhuishouding nog fucked up is. Ik zou het even de tijd geven. Je kan als je er veel last van hebt proberen om meerdere kleinere maaltijden te eten zodat je frequentie hoger ligt.
 
Post je voedingsschema eens.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
roken heeft vaak een impact op honger, aangezien nicotine je hongergevoel onderdrukt, dus wanneer je stopt ga je vaak meer eten. Het kan ook door je crashdieet komen dat je hormoonhuishouding nog fucked up is. Ik zou het even de tijd geven. Je kan als je er veel last van hebt proberen om meerdere kleinere maaltijden te eten zodat je frequentie hoger ligt.

Ik merk dat als ik kleine maaltijden eet dat ik nooit echt een fijn vol gevoel heb, heb liever een paar uurtjes langer honger zodat ik een grote maaltijd eet zodat ik eventjes vol zit, ook vind ik het process zelf van eten even een momentje rust, voelt fijner als dat iets langer duurt(grotere maaltijd). Grotere maaltijden vind ik in het algemeen erg fijn, dit is altijd al zo geweest bij mij.
Maar misschien kan ik wel proberen een paar honderd calorieën per maaltijd minder doen, dan heb ik al snel een hele maaltijdd er bij. Ga ik proberen.

Post je voedingsschema eens.

Ik heb helaas niet de tijden van maaltijden goed genoteerd, en veel eten staat in mijn schema een beetje door elkaar. Maakt dit uit? Ik kan ook een paar dagen beter tracken en dat posten.
 
Dus je tracktje voeding niet?

Misschien we handig om het een x bij te houden wat je eet en hoeveel....
Dan kan je mogelijk ook gericht tips vragen en krijgen.
Zo weten we nog niet wat en hoeveel je eet en wat te adviseren ;)
 
Dus je tracktje voeding niet?

Misschien we handig om het een x bij te houden wat je eet en hoeveel....
Dan kan je mogelijk ook gericht tips vragen en krijgen.
Zo weten we nog niet wat en hoeveel je eet en wat te adviseren ;)

Ik track precies wat ik eet, alleen ben ik er slordig in geworden qua timing. Ik hou niet bij hoe laat ik eet, en de app waarmee ik track heeft ontbijt/lunch/dinner/snacks(other), komt best vaak voor dat ik iets noteer bij dinner omdat het voedsel daar al opgeslagen is, toerwijl het mn lunch is. of dat ik bij dinner pasta heb, en dan staat er bij snacks/other zalm. toerwijl dit mijn dinner was.

Ik weet prima wat ik eet en ongeveer wanneer, het is alleen lastig om achteraf nog precies te bekijken. Had niet verwacht dat ik hier nog problemen mee zou hebben dus ik zag het nut niet
 
Hier hetzelfde probleem, zowat altijd honger.
Zelfs na een grote maaltijd best snel terug honger. Ik moet mijn kcal echt tracken omdat ik anders bijna elke dag over-eet.
Ik heb vooral honger als ik mij verveel. Als ik mij goed bezig houd (werken, klusjes thuis,...) heb ik veel minder honger.
 
Hier hetzelfde probleem, zowat altijd honger.
Zelfs na een grote maaltijd best snel terug honger. Ik moet mijn kcal echt tracken omdat ik anders bijna elke dag over-eet.
Ik heb vooral honger als ik mij verveel. Als ik mij goed bezig houd (werken, klusjes thuis,...) heb ik veel minder honger.

Dat merk ik ook idd, als ik iets te doen heb heb ik er totaal geen last van. Maar ik zit zowat de hele dag thuis met pure verveling. Erg lastig om niet te eten
Ik nam ook een paar dagen af en toe een handje muesli, ging het even bijhouden hoe veel dat was en ik was best wel verbaasd over hoeveel calories dat waren. Maakt het alleen nog maar gekker om honger te hebben, want die dagen zat ik dan op de 4500+

In principe is het geen groot probleem als ik nu iets te veel vet aankom, ik red het toch niet om in de zomer droog te zijn dus ik heb alle tijd om eventueel extra vetjes weg te trainen, maar ik heb al en klein beetje losse huid, Zou het erg naar vinden als ik dit door deze bulk erger maak.
Wil niet eens nadenken over hoe vervelend mn cut word als ik nu al honger heb..
 
Ik drink vaak water met een smaakje (bolero)
Dit geeft mij het gevoel dat ik iets “zoet” heb gehad. Op deze manier blijft mijn bulk binnen de perken, want te veel vet bijkomen tijdens de bulk is echt nefast (langere cut, mindere looks)
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Hier hetzelfde probleem, zowat altijd honger.
Zelfs na een grote maaltijd best snel terug honger. Ik moet mijn kcal echt tracken omdat ik anders bijna elke dag over-eet.
Ik heb vooral honger als ik mij verveel. Als ik mij goed bezig houd (werken, klusjes thuis,...) heb ik veel minder honger.
Herkenbaar... een soort trekgevoel als je net gegeten hebt.
Vooral als je niets doet.

Denk dat dat laatste ook vooral komt omdat je er (te)veel mee bezig bent mogelijk. Dat t niet een echt hongergevoel is maar soort van gedachte aan eten.
Er wordt wel gezegd dat je een soort hongergevoel kan opwekken door te denken aan eten....

Maar als je eens opschrijft wat je ongeveer eet dan kan je misschien ook al kijken naar eventueel dingen vervangen die een meer voldaan gevoel geven.
 
marina1975
Mijn voedingschema zit goed in elkaar hoor.
Het is denk ik inderdaad het geval van er soms veel te veel mee bezig te zijn, dat dit een trigger is om “goesting” in eten te krijgen.
 
marina1975
Mijn voedingschema zit goed in elkaar hoor.
Het is denk ik inderdaad het geval van er soms veel te veel mee bezig te zijn, dat dit een trigger is om “goesting” in eten te krijgen.
Mijn reactie was naar Ari ;) qua voeding posten.
Maar ik denk ook dat t te maken kan hebben met "jezelf trek/honger aandenken" (lekkere trek gevoel komt ook vaak daardoor.. hunkeren naar iets lekkers wat je lang niet hebt gehad bijvoorbeeld)
 
Helemaal mee eens :)
 
Herkenbaar... een soort trekgevoel als je net gegeten hebt.
Vooral als je niets doet.

Denk dat dat laatste ook vooral komt omdat je er (te)veel mee bezig bent mogelijk. Dat t niet een echt hongergevoel is maar soort van gedachte aan eten.
Er wordt wel gezegd dat je een soort hongergevoel kan opwekken door te denken aan eten....

Maar als je eens opschrijft wat je ongeveer eet dan kan je misschien ook al kijken naar eventueel dingen vervangen die een meer voldaan gevoel geven.
Het lijkt me zoals marina1975 aangaf.

1. Als je niets omhanden hebt dat je terug valt op eten.

De oorzaak hiervan kan ergens dieper liggen. Wees hiervan bewust en misschien niet slecht om daar eens verder op in te gaan.

2. Als je denkt aan eten, wil je eten.
Logisch, en je lichaam zal erop reageren.

Denk eens een ganse dag aan seks, je lichaam zal ook wel reactie geven.
Misschien niet de meest relevante vergelijking maar wil je maar een voorbeeld geven.

Zowel 1 als 2 zijn psychologische oorzaken.

3. Lintworm? :D
 
Voel de pijn, permanent honger of ik nou in een cut of bulk zit :(

Maar ik zit zowat de hele dag thuis met pure verveling. Erg lastig om niet te eten

Dit is sowieso voor je mentale gezondheid wel een punt om wat aan te doen.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Ik ga proberen om smaakjes in mijn water te doen, had lang geleden siroop met weinig cals. Een goede slok daarvan stilde best veel honger, nu doet een liter water niks.
Denk ook dat ik er idd te veel aan denk, als ik even geen honger heb, denk ik aan eten omdat ik het apart vind dat ik opeens geen honger heb. Als ik wel honger heb, obv krijg ik meer honger.
Ook ga ik proberen om dingen te eten waar ik sneller vol van zit, 1300cal pasta doet weinig toerwijl ik nauwlijks 500cal quinoa naar binnenwerk. Wel jammer, toen ik meer leerde over voeding zag ik dat eten niet vies hoeft te zijn. Bijv pasta en wraps vind ik prima te doen, dacht dat het 24/7 quiona en rijst zou zijn.
Misschien een kwestie van een goede mix opzoeken, bijv zo veel mogelijk wraps vervangen met quinoa, scheelt heel veel honger. Al is het wel lastiger om dit vol te houden omdat ik het smerig vind. Dat word lastig maarja beetje balans opzoeken.

Ik kijk hoe dat afloopt, bedankt iedereen :)
 
Kijk ipv quinoa ook eens naar volkorencouscous, boekweit, bulgur, peulvruchten (veel vezel en vult goed, denk aan chili con carne of mexicaanse bonenschotels, linzen, zwarte/witte/bruine bonen, kikkererwten.... ) etc.
Er zijn echt veel meer bronnen dan je denkt.
Koop een pak tarwezemelen en gooi dat door je shake, zuivel etc. vezels geven een gevuld gevoel.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Voel de pijn, permanent honger of ik nou in een cut of bulk zit :(



Dit is sowieso voor je mentale gezondheid wel een punt om wat aan te doen.

Tbh, had gehoopt dat ik iets goed fout deed en ik iets kon veranderen waardoor ik minder honger krijg. Maar als meer mensen er last van hebben is het denk ik een puntje for life..

Is idd iets waar ik aan moet werken, helaas een lastige situatie. Roken hielp hier erg veel mee, gewoon lekker lopen en beetje hangen in de stad maakte me wel rustig. Zonder roken vind ik het helemaal niks, hopelijk kom ik er uit, zo niet is eventueel roken toch een goed idee. Hoe fysiek slecht het ook mag zijn, ik moet uitkijken omdat ik mentaal al best kwetsbaar ben. Liever fysieke problemen dan mentaal, zelfde reden waarom ik bijv kies voor Blast&Cruise ipv cycle+PCT, fysiek misschien dom maar de verhalen die ik hoor over mentale problemen met PCT maken me oprecht bang.

Kijk ipv quinoa ook eens naar volkorencouscous, boekweit, bulgur, peulvruchten (veel vezel en vult goed, denk aan chili con carne of mexicaanse bonenschotels, linzen, zwarte/witte/bruine bonen, kikkererwten.... ) etc.
Er zijn echt veel meer bronnen dan je denkt.
Koop een pak tarwezemelen en gooi dat door je shake, zuivel etc. vezels geven een gevuld gevoel.

Ik probeer wel wat meer variate, misschien vind ik mn perfecte spulletjes als ik een keertje buiten mn gebruikelijke voeding ga.

Ik neem al havermout in mn shakes, dacht eerst dat ik dit beter niet kan doen zodat ik meer calorieën vrij heb voor "echt eten", maar ik las dat het idd een vol gevoel zou geven.
Eventueel is het een goed idee om toch havermout/tarwezemelen te eten, maar ipv dat ik ze in een shake doe en zo weg drink kan ik ze gewoon uit een bakje eten alsof het muesli is, geeft meer het idee van eten. Beste van beide keuzes I guess.

Denk ook dat Cardio kan helpen, zwz goed om cardio te doen voor gezondheid. Heb ik iets meer te doen en dan kan ik ook iets meer eten, hoe lang ik dat volhou moet ik nog zien. Fijnste aan bulken vond ik juist dat ik eindelijk cardio even neer kon leggen.
 
Tbh, had gehoopt dat ik iets goed fout deed en ik iets kon veranderen waardoor ik minder honger krijg. Maar als meer mensen er last van hebben is het denk ik een puntje for life..

Is idd iets waar ik aan moet werken, helaas een lastige situatie. Roken hielp hier erg veel mee, gewoon lekker lopen en beetje hangen in de stad maakte me wel rustig. Zonder roken vind ik het helemaal niks, hopelijk kom ik er uit, zo niet is eventueel roken toch een goed idee. Hoe fysiek slecht het ook mag zijn, ik moet uitkijken omdat ik mentaal al best kwetsbaar ben. Liever fysieke problemen dan mentaal, zelfde reden waarom ik bijv kies voor Blast&Cruise ipv cycle+PCT, fysiek misschien dom maar de verhalen die ik hoor over mentale problemen met PCT maken me oprecht bang.



Ik probeer wel wat meer variate, misschien vind ik mn perfecte spulletjes als ik een keertje buiten mn gebruikelijke voeding ga.

Ik neem al havermout in mn shakes, dacht eerst dat ik dit beter niet kan doen zodat ik meer calorieën vrij heb voor "echt eten", maar ik las dat het idd een vol gevoel zou geven.
Eventueel is het een goed idee om toch havermout/tarwezemelen te eten, maar ipv dat ik ze in een shake doe en zo weg drink kan ik ze gewoon uit een bakje eten alsof het muesli is, geeft meer het idee van eten. Beste van beide keuzes I guess.

Denk ook dat Cardio kan helpen, zwz goed om cardio te doen voor gezondheid. Heb ik iets meer te doen en dan kan ik ook iets meer eten, hoe lang ik dat volhou moet ik nog zien. Fijnste aan bulken vond ik juist dat ik eindelijk cardio even neer kon leggen.
als je AAS gebruikt kan het soort dat je gebruikt ook wel zorgen voor meer honger enzo.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Het is vaak een kwestie van nieuwe dingen proberen.... En veel mensen zijn nogal gehecht aan vaste dingen.. :o

Je kan ook eens proberen om brinta te gebruiken ipv havermout. Dat wordt veel steviger en is dan echt eten zeg maar.
Je zou ook je havermout in yoghurt kunnen doen. Qua kcal is het ongeveer gelijk aan met melk (zelfs wat minder bij magere yoghurt) en het is echt eetbaar.
Je kan overwegen om van je havermout overbight oats te maken. Dan zet je het de avond tevoren in de melk al in de koelkast. De volgende ochtend is het dan een stuk steviger en meer eetbaar. Eventueel (wel duurder) Psyllium husk toevoegen. 1 theelepel maakt een bak yoghurt van 300 ml als beton qua consistentie. Het zijn vezels en is ook nog eens goed voor een goede darmwerking.

Veel mensen zijn geen fan van peulvruchten. Maar je kan echt de lekkerste schotels ermee maken. Voordeel is dat het veel volume geeft voor relatief weinig aan kcal zeg maar. Even een voorbeeld
https://www.hak.nl/assortiment/bonenschotel
Deze schotels bevatten ca. 80 kcal per 100 gram. Let op ze bevatten geen vlees nog. Maar in een zak van 450 gram heb je 360 kcal.. net zoveel als in ca. 90 gram oats en dit vult ook goed. Maar het moet inderdaad wel je smaak zijn.
het zijn maar wat ideetjes. :)

Mocht je wat ideetjes willen voor simpele gerechtjes.. PM mag altijd.. ;)

Tja... als je een hekel hebt aan cardio. Maar nu de zomer eraan komt.. gewoon even een stukje wandelen is ook afleiding. Al ga je maar (ik noem maar wat) een boodschapje lopend doen en doe dat 2 a 3 x per dag. Ben je eruit en even weg. Muziekje op je telefoon erbij en hoppa.. zo weer wat tijd weg (Nu is het voorbeeld van boodschappen doen wel weer eten gerelateerd oke.. :o .. maar even als voorbeeld). Op deze manier heb je ook niet zo het "cardio" gevoel...
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Back
Naar boven