MuscleMeat

Trekken, Stoten en Buigen - Log 2013 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

oei last van je knieen vlak voor een wedstrijd is niet fijn.

je doet mee in de -105kg klasse?
op wat voor gewichten hoop je te komen?

veel succes met de wedstrijd en verdere trainingen. vind OL altijd interessant. helaas dat je daar bijna geen logs hier ziet
 
Waar in je knieën heb je pijn?

Onder m'n knieschijven, aan m'n geopereerde pees, aan mn kruisbanden.

Niks wat niet opgelost kan worden door ibuprofen, voldoende slaap, overdosis visolie capsules e.d.

oei last van je knieen vlak voor een wedstrijd is niet fijn.

je doet mee in de -105kg klasse?
op wat voor gewichten hoop je te komen?

veel succes met de wedstrijd en verdere trainingen. vind OL altijd interessant. helaas dat je daar bijna geen logs hier ziet

Ik hoop tussen de 5 en de 200kg te trekken en te stoten. Gewichtsklasse zal -105 zijn ja.

En ik heb altijd last van mijn knieën, en dat zal nooit overgaan, maar met voldoende pijnstilling wel te doen.
 
Training @ FPA:

Kniebuigen Achter:
2x5xstang
2x40,60,80,100
2x120
2x125
2x130

Hang Voorslaan Dij + Uitstoten:
2x2x50
2x2x70
2x1x80
1x90
1x95
5xFx100 kon er niet mee opstaan
2x1x100 wel mee opgestaan, jerk gemist

Schouders Rukken Wijd:
3x3x90

Romanians:
3x5x90

Comments: prima training
 
Varieer je ook tussen speed squats en 'gewone' squats?

En wat doe je met je main lift? Gewoon steeds rond je 1RM zitten en een stuk of wat pogingen doen?
 
Varieer je ook tussen speed squats en 'gewone' squats?

En wat doe je met je main lift? Gewoon steeds rond je 1RM zitten en een stuk of wat pogingen doen?

Al m'n squats zijn zo explosief mogelijk. En alles is volgens het bulgaarse model: naar een max toewerken, en op gevoel sets draaien. Gaat het makkelijk? gewicht erbij. Gaat het te zwaar? gewicht zo houden of iets verlagen. Beurten missen door technische fout? herhalen. Gemist omdat het te zwaar is? verlagen of volgende oefening.

Maar dit weet jij toch allemaal al?;)
 
Al m'n squats zijn zo explosief mogelijk. En alles is volgens het bulgaarse model: naar een max toewerken, en op gevoel sets draaien. Gaat het makkelijk? gewicht erbij. Gaat het te zwaar? gewicht zo houden of iets verlagen. Beurten missen door technische fout? herhalen. Gemist omdat het te zwaar is? verlagen of volgende oefening.

Maar dit weet jij toch allemaal al?;)

Ik dacht dat coach speed squats en squats op kracht apart deed! Squats met 5jes voor kracht, en doubles en triples voor speed squats.

En ik wist niet dat je de Bulgaarse principes nog steeds aan hield. Krijg je de technische fouten er op deze manier wel uit?
 
Ik dacht dat coach speed squats en squats op kracht apart deed! Squats met 5jes voor kracht, en doubles en triples voor speed squats.

En ik wist niet dat je de Bulgaarse principes nog steeds aan hield. Krijg je de technische fouten er op deze manier wel uit?

Nee joh. Nooit meer dan 3 reps, en alles explosief.

Bulgaarse principes zijn in mijn ogen de enige juiste manier van trainen. Ruimte voor 'het gevoel van de dag', veel maximale pogingen.

Mijn technische fouten komen alleen naar voren bij gewichten boven de 90-95%, dus op lichtere gewichten trainen heeft weinig zin. Het probleem ligt meer in de focus en concentratie bij maximale beurten.

Dus ja, het Bulgaarse principe (d.w.z. opwerken naar dagelijkse max, geen voorafbepaalde gewichten, geen percentages, maar gewicht kiezen op basis van gevoel en snelheid) werkt wel voor mij.

Training @ RPB:

De winterslaap is voorbij, het weer laat weer toe dat er echt hard getraind kan gaan worden bij RPB.

Trekken:
2x3x40
2x2x50
2x60
2x70
Fx75
1x75
1x80
1x82.5
Fx85 niet goed geplaatst.

Stoten:
2x2x50
2x70
2x80
1x90
1x95
1x100 Hoppa PR! In volledige hurkzit opgevangen, er mee opgestaan, en weer uitgestoten. Werd gvd tijd ook.

Kniebuigen:
100kg gestoten, dus hoefde niet te buigen.

Comments: Jammer van die 85, maar eindelijk de 100kg gestoten. Wederom bewijs: Trainen bij RPB = instant PR's!
 
nice, aangezien je al 100x niet mee omhoog kwam

je zwakke punt is nu dus echt omhoog komen (Frontsquats )

zou een smolov base cycle op fronts niets voor jou zijn dan? voor instant boost :)
 
nice, aangezien je al 100x niet mee omhoog kwam

je zwakke punt is nu dus echt omhoog komen (Frontsquats )

zou een smolov base cycle op fronts niets voor jou zijn dan? voor instant boost :)

Het hele idee dat Smolov iets is wat 'de russen' ook echt daadwerkelijk gebruiken is lachwekkend. Een leuk internetverzinsel.

Dat gezegd hebbende:

Ik kan 2jes front squaten met 100kg, en 100kg voorslaan. Redelijk efficient qua reservekracht dacht ik zo.

Maar goed. Het kniebuigen heeft prioriteit in mijn training, maar nooit meer prioriteit dan het trekken en stoten. Helemaal niet nu de wedstrijdvoorbereiding begonnen is.

Goed bezig kerel. Hoe voelde hij aan?
:D

Zwaar, maar ik voelde me heel even god op aarde. Heel even.
 
Squat mag dan inderdaad wel wat omhoog, kost je waarschijnlijk enorm veel energie om een beetje volume op je cleans te doen. Waarom zit er de laatste tijd weinig vooruitgang in je squat? Die 130 squat je al heel lang toch?


Hoe doe je momenteel je oefeningselectie?

Snatch en C&J afwisselen, en dan squats en pulls afwisselen?
 
Squat mag dan inderdaad wel wat omhoog, kost je waarschijnlijk enorm veel energie om een beetje volume op je cleans te doen. Waarom zit er de laatste tijd weinig vooruitgang in je squat? Die 130 squat je al heel lang toch?


Hoe doe je momenteel je oefeningselectie?

Snatch en C&J afwisselen, en dan squats en pulls afwisselen?

1. Voor oefeningselectie: zie afgelopen 2 pagina's. Pulls hebben bij mij weinig zin. Squats wel, en die doe ik elke training.

2. Wie zegt er dat er weinig vooruitgang zit in mijn squats? Het doel was 4 explosieve sets van 2 reps. 130 had voldoende snelheid.

3. Nee het kost eigenlijk niet enorm veel energie om een beetje volume op m'n cleans te doen.

4. Het gaat er niet zozeer om hoeveel ik squat, maar meer HOE ik squat. En vooruitgang meten we met trekken en stoten, niet met buigen.
 
Training @ FPA:

Trekken:
t/m 75

Stoten:
t/m 80

Kniebuigen Voor:
t/m 90

Comments: k*t training. Alles ging stroef en alles ging moeizaam.
 
Het hele idee dat Smolov iets is wat 'de russen' ook echt daadwerkelijk gebruiken is lachwekkend. Een leuk internetverzinsel.

Dat gezegd hebbende:

Ik kan 2jes front squaten met 100kg, en 100kg voorslaan. Redelijk efficient qua reservekracht dacht ik zo.

Maar goed. Het kniebuigen heeft prioriteit in mijn training, maar nooit meer prioriteit dan het trekken en stoten. Helemaal niet nu de wedstrijdvoorbereiding begonnen is.



Zwaar, maar ik voelde me heel even god op aarde. Heel even.

ik weet idd ook niet of de russen dat gebruiken, weet wel dat het je squat een lekkere boost geeft.
Maargoed als jij denkt dat 4 weken niet trekken/stoten niet opweegt tegen 20kg squatgains (ik kan dat echt niet inschatten, daarom vroeg ik 't aan je) moet je het zeker niet doen!

nu op naar 100kg snatch :D
 
ik weet idd ook niet of de russen dat gebruiken, weet wel dat het je squat een lekkere boost geeft.
Maargoed als jij denkt dat 4 weken niet trekken/stoten niet opweegt tegen 20kg squatgains (ik kan dat echt niet inschatten, daarom vroeg ik 't aan je) moet je het zeker niet doen!

nu op naar 100kg snatch :D

Squat-gains betekent niet per sé progressie op de clean, maar het zal het zeker geen slecht doen. De squat krijgt op deze manier voldoende prioriteit, en we zullen zien waar het toe leidt.

En idd nu zo snel mogelijk 100kg trekken, dan krijg ik 200 euro van m'n coach.
 
haha 200 euro is nice, moet je dat nog voor een bepaalde datum doen dan?
 
NK volgende maand doe ik 'm wel even als het meezit. ;)


Wat je squat betreft; my bad. Ik meende dat je een tijd terug iets zei dat je al een jaar lang op 130 zat en dat je daar steeds niet voorbij kwam.

Waar zitten je technische problemen momenteel? Wijd uitspringen bij het opvangen van de snatch was je inmiddels al zo'n beetje vanaf of niet?
 
NK volgende maand doe ik 'm wel even als het meezit. ;)


Wat je squat betreft; my bad. Ik meende dat je een tijd terug iets zei dat je al een jaar lang op 130 zat en dat je daar steeds niet voorbij kwam.

Waar zitten je technische problemen momenteel? Wijd uitspringen bij het opvangen van de snatch was je inmiddels al zo'n beetje vanaf of niet?

Ja redelijk.

Problemen nu:

Alles met een rechte romp opvangen, timen van de bounce zodat ik snel op kan staan, doseren van de pull, consequent zijn in techniek (focus, concentratie).
 
Training @ FPA:

Trekken:
t/m 3x3x70

Stoten:
t/m 3x80, 2x3x85

Kniebuigen Voor:
t/m 2x3x95
 
Back
Naar boven