Fitness Seller

Tren e - Bold - Test e en ondersteuning lever/nieren tijdens kuur

Bezoekers in dit topic

NickT

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
7 jun 2012
Berichten
354
Waardering
15
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
12%
Heren,

Over een 4-tal weken begin ik met mijn volgende kuur:

HGH 4iu Geno per dag (half jaar)
wk 1 t/m 4 kickstart stromba 50mg
wk 1 t/m 10 Tren-e 600mg, Test-e 500mg, Bold 1000mg (prik 2x pw dus per inject 300mg/250mg/500mg)
wk 11 t/m 14 Test-e 500mg, Bold 1000mg

wk 17 t/m 20 20mg tamoxifen met 50mg clomid

- Laat gehele kuur HCG meelopen 2x 500iu pw tot en met de eerste week van de nakuur
- Ga op 4000 a 4500 kcal zitten, E: 350gr / K:520gr / V:120gr

Zit nu weer op 88kg, soms tik ik de 90kg weer aan, met een vp van 11%, vorige kuur van een half jaar geleden de 94kg aangetikt (winstrol kickstart 500mg tren/250mg test). Kwam toen van 85kg af. Wil nu de 95kg of misschien wel meer gaan bereiken. daarnaast wil ik op 10-11% vp blijven.

Echter, middelen als trenbolone en boldenone zijn belastend voor de lever maar beide ook voor de nieren. Ik neem tijdens de kuur sowieso mariadistel, maar is iets om de nieren te ontgiften/ondersteunen misschien ook geen slecht idee? Zo ja, waar valt dan aan te denken? Drink altijd al veel water 4 a 5L is voor mij een standaard per dag.

Misschien kan iemand mij met verstand hiervan verder helpen. Op- en of aanmerkingen zijn natuurlijk ook altijd welkom! :) We zijn hier om wijzer te worden en van elkaar te leren.

Alvast bedankt!
 
Voor de ondersteuning betreft de lever heb ik in mijn wedstrijdkuur Liv.52 van het merk Himalaya gebruikt. Dit is te krijgen online bij vitaminstore of in de drogisterij zoals 'De Tuinen'
ik ken mensen die het hele jaar on zitten en die hebben dit supplement ook, Verder zal die 4-5L water een hoop helpen.

Succes met de kuur!

---------- Toegevoegd om 06:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:24 ----------

Sorry, en Cystone ook van Himalaya voor de nieren, echter werd mijn urine hier vrij donker van, had het voor de zekerheid genomen, sommige zeggen dat het alleen tegen nierstenen is, en andere zeggen dat het wel helpt. Misschien kunnen andere hier nog op aanvullen.
 
Weet niet of daar echt goede supplementen voor zijn. De werking van mariadistel en dat soort producten zijn zo verwaasloosbaar, maar als het in je hoofd werkt is het goed natuurlijk :D
 
Het gaat er bij mij niet om of het in het hoofd werkt, het moet wel degelijk werken en effect hebben anders vind ik het de moeite niet waard om te nemen. Alle beetjes helpen natuurlijk. Maar ben toch benieuwd of er iemand wat meer verstand van heeft artisjok voor de lever las ik ook wel eens, misschien een combi mariadistel+artisjok? En dan of er nog iets bestaat om de nieten te ontgiften/beschermen...

---------- Toegevoegd om 21:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

Niemand met meer kennis hierover? Apart, had wel verwacht hier iemand te treffen die hier meer van weet... Ben zelf ook hard op zoek naar de juiste middelen, maar valt flink tegen. Vooral welke middelen nou het best geschikt lijken hiervoor.
 
Ursofalk is het beste middel voor de lever. Dit wordt in het ziekenhuis gebruikt voor mensen met leverfalen. Verspil je geld niet aan mariadistel. Dit doet heel weinig.
 
Ursofalk is het beste middel voor de lever. Dit wordt in het ziekenhuis gebruikt voor mensen met leverfalen. Verspil je geld niet aan mariadistel. Dit doet heel weinig.

Lees dat dit alleen op recept te verkrijgen is. Maar dat het voornamelijk voor leverziekten en glastenen gebruikt wordt. Of het dan ook enige werking heeft tijdens de kuur vraag ik me af...

Verder niemand die wat meer weet om de nieren te beschermen en/of te ontgiften?
 
Wat de lever betreft; fosfatidylcholine, vitamine B-complex, overige mitochondriale antioxidanten, maar je gebruikt slechts 4 weken een 17a-gealkyleerde AAS.

Wat de nieren betreft; geen idee, enige wat je kunt doen is controleren op proteïnurie, dat is waarschijnlijk het eerste wat afwijkend gaat zijn bij nierschade.

---------- Toegevoegd om 01:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:28 ----------

Ursofalk is het beste middel voor de lever. Dit wordt in het ziekenhuis gebruikt voor mensen met leverfalen. Verspil je geld niet aan mariadistel. Dit doet heel weinig.
Nee, ursofalk is ursodeoxycholzuur, een secundair galzuur die helpt bij intrahepatische cholestase. Cholestase is een gevolg van de schade die AAS aanrichten aan de lever. De schade wordt veroorzaakt door een stijging van radicale zuurstofverbindingen, in het specifiek aan het binnenste mitochondriale membraan, en preventie moet dan ook gericht zijn daarop.
 
Wat de lever betreft; fosfatidylcholine, vitamine B-complex, overige mitochondriale antioxidanten, maar je gebruikt slechts 4 weken een 17a-gealkyleerde AAS. Wat de nieren betreft; geen idee, enige wat je kunt doen is controleren op proteïnurie, dat is waarschijnlijk het eerste wat afwijkend gaat zijn bij nierschade. ---------- Toegevoegd om 01:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:28 ---------- Nee, ursofalk is ursodeoxycholzuur, een secundair galzuur die helpt bij intrahepatische cholestase. Cholestase is een gevolg van de schade die AAS aanrichten aan de lever. De schade wordt veroorzaakt door een stijging van radicale zuurstofverbindingen, in het specifiek aan het binnenste mitochondriale membraan, en preventie moet dan ook gericht zijn daarop.

Over ursofalk: Ik wil juist voorkomen dat de lever gaat falen, of kenmerken van leverfalen gaat vertonen. Zekere voor het onzekere nemen in dit geval. Beter voorkomen dan genezen, en dit middel lijkt eerder om het probleem aan te pakken en/of te genezen, niet om te ondersteunen of te voorkomen. Is fosfatidylcholine niet hetzelfde als lecithine? Dacht dat dit vooral wordt gebruikt bij een hoge bloeddruk?
 
Over ursofalk: Ik wil juist voorkomen dat de lever gaat falen, of kenmerken van leverfalen gaat vertonen. Zekere voor het onzekere nemen in dit geval. Beter voorkomen dan genezen, en dit middel lijkt eerder om het probleem aan te pakken en/of te genezen, niet om te ondersteunen of te voorkomen. Is fosfatidylcholine niet hetzelfde als lecithine? Dacht dat dit vooral wordt gebruikt bij een hoge bloeddruk?
Lecithine is een verzamelnaam en hetgeen jij eronder verstaat bevat inderdaad o.a. fosfatidylcholines.

Ik heb hepatotoxiciteit in het verleden vrij uitgebreid behandeld in een andere thread, hierin kwamen o.a. ursodeoxycholzuur en hetgeen ik hier adviseer ter sprake:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...organ-defender-378592/index2.html#post8908414
 
Lecithine is een verzamelnaam en hetgeen jij eronder verstaat bevat inderdaad o.a. fosfatidylcholines. Ik heb hepatotoxiciteit in het verleden vrij uitgebreid behandeld in een andere thread, hierin kwamen o.a. ursodeoxycholzuur en hetgeen ik hier adviseer ter sprake: http://forum.dutchbodybuilding.com/...organ-defender-378592/index2.html#post8908414

Even gelezen, met name het kopje 'vormen van behandeling'. De groepen die je daar aan de orde laat komen, groep N die multivit. en fosfolipiden preperaat namen en de groep zonder deze supplementen, werden gecontroleerd op de leverenzymen. Hierbij was er bij de proefpersonen van groep N geen verhoogde waarden, wat bij de andere groep wel het geval was. Is een verhoging van deze leverenzymen het voornaamste probleem bij het gebruik van AAS? Zo ja, dan zijn deze middelen icm mariadistel extract en artisjok zeker de moeite waard om erbij te nemen en laat ik ursofalk voor wat het is. Las namelijk ook dat er nog geen bewijs is dat dit echt helpt bij gebruik van AAS.
 
Check men topic ook even in sig ;)
 
Lees dat dit alleen op recept te verkrijgen is. Maar dat het voornamelijk voor leverziekten en glastenen gebruikt wordt. Of het dan ook enige werking heeft tijdens de kuur vraag ik me af...

Verder niemand die wat meer weet om de nieren te beschermen en/of te ontgiften?

De IFBB pro's gebruiken ursofalk dus het moet wel goed zijn ;)

500mg voor normale bescherming
1g tijdens heftige kuren

Voor nieren:

- Veel water. Ook niet extreem veel
- vermijd pijnstillers en andere medicatie
- cranberry
- geen rec. drugs
 
Back
Naar boven