MuscleMeat

tri pro (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

austin

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
58
Waardering
1
robin je hebt me een keer aangeraden om tussendoor in voor en namiddag een proteine shake te nemen...kan jij of iemand uitleggen wat dit voor positieve werking heeft..
en heb je die nodig als je bv kwark eet in de plaats...
ook natuurlijk s'morgens en na training whey shake
 
Wat dit voor werking heeft? Dat je je proteine inname over de gehele dag kan uitspreiden met je maaltijden. Voor de meeste mensen zal het niet mogelijk zijn om elke 2-3 uur een proteine rijke maaltijd te eten. Vandaar op die momenten een shake. (ik zelf neem bvb smorgens en smiddags tussendoor 3 boterhammen en een 40gr eiwitshake(2x per dag dus)).
Post workout hoef ik je denk ik niet meer uit te leggen...
Smorgens vroeg kan je best whey nemen op een nuchtere maag. Dit zal snel opgenomen worden. Hoewel ook een deel als energie gebruikt zal worden, haalt de whey je wel uit catabole toestand. Dat is daar dus het voordeel.

Uiteraard is het niet zinvol om overdag een shake te nemen als je dit gewoon met andere producten kan opvullen (mits genoeg!). Whey is echter zo goed als onmisbaar...
 
ok,het verhaal van de whey hoefde je niet uit te leggen..
ik ben niet duidelijk geweest.. wat ik wilde weten is of ik
extra voordeel kan halen door die tri pro te nemen....maar is bij deze dus beantwoord:thumb:
 
Originally posted by Robin
Whey is echter zo goed als onmisbaar...

Echt niet hoor. Een tekort aan een enkele eiwit bron, gelijk dewelke is geen zo'n groot verlies. Een grote diversiteit aan eiwit-bronnen lijkt me eerder onmisbaar : vlees, eieren, kaas, melk (caseine+whey), vis enzoverder.
 
Jaja...en whey na de training is geen goed idee zeker? Als je whey helemaal niet gebruikt mis je toch echt iets denk ik...
 
Dat zeg ik niet, maar essentieel is het niet. Zeker niet meer essentieel dan alle andere eiwitten. Voor supplementatie gebruik ik uitsluitend een combinatie van 30 gram whey isolaat met 20 gram calcium caseinaat. Kwestie van snel herstel en goede aanvoer van aminozuren door de whey, en het beperken van hun oxidatie over gedurige tijd met de caseine.
 
Ja, oke... De rest is uiteraard ook belangrijk. Dat bevat natuurlijk het grootste aandeel van je dagelijkse voeding. Maar ik zie whey als een belangrijk sup. Enkel dan voor na de training, en smorgens vroeg een beetje, 10-15min voor het ontbijt.
 
whey en caseine. Whey zorgt wel voor een grote toename aan aminozuren, maar helaas oxideren ze veel te snel. het toevoegen van caseine belet dat. Dus om te supplementeren is een mix van whey met caseine je best optie.
 
Whey en caseine? Ik dacht juist gelezen te hebben dat dan die caseine juist de whey 'vertraagd' waardoor dus het nut van de whey (de snelle opname) eigenlijk teniet gedaan word...
Of word whey gewoon altijd snel opgenomen? onafhankelijk van wat er nog meer bij zit?
 
Nee, de whey wordt inderdaad vertraagd door de caseine. Overdag kies ik inderdaad ook voor die combi. Maar na de training...nee.
 
Juist wel, want na een training is insuline gebonden glucose opname verhinderd. Dus hoe trager en vaster de instroom aan nutrienten, hoe meer ervan je kunt gebruiken ...
 
Ja, weet ik..daarom neem ik ook als eerste die dextrose/whey shake...en 30 minuten later een big meal met alles erop en eraan... How about that?
 
Iets minder effectief, maar ja de bedoeling is inderdaad hetzelfde.
 
Back
Naar boven