AndroidHealthClinic

Tricep Cable Press Downs

Bezoekers in dit topic

Smith

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2008
Berichten
29
Waardering
0
Hallo,

Ik vraagde me het volgende af:

Maakt het uit hoe ver je van de pulley af staat als je tricep cable press downs doet?

Alvast bedankt?
 
Hallo,

Ik vraagde me het volgende af:

Maakt het uit hoe ver je van de pulley af staat als je tricep cable press downs doet?

Alvast bedankt?

Ja, die cables hebben een bepaalde lengte, dus als je er te ver van af staat kom je tekort voor een volle ROM.
 
De algemene richtlijn is toch een steenworp of 7 als ik me niet vergis.
 
De algemene richtlijn is toch een steenworp of 7 als ik me niet vergis.

Nu gooi ik een steen al gauw een meter of 50, dus dat wordt 350meter.

---------- Toegevoegd om 11:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:58 ----------

Hallo,

Ik vraagde me het volgende af:

Maakt het uit hoe ver je van de pulley af staat als je tricep cable press downs doet?

Alvast bedankt?

half tot heel metertje is denk ik al zat. Als je er recht onder staat wordt de belasting minder als de ROM naar zijn einde loopt. Sta je er verder vanaf dan heb je langer en meer weerstand in de 2e helft van de ROM.

Had je zelf kunnen voelen en uitvinden.
 
Ik sta er meestal denk een cm of 10/15 vanaf.
 
Maar als je te ver weg staat, heb je weer minder weerstand bovenaan.
Zorg gewoon dat de oefening over een zo recht mogelijke lijn tot aan de pulley verloopt. Ligt dus ook aan je lengte hoever weg je gaat staan.
 
Hallo,

Ik vraagde me het volgende af:

Maakt het uit hoe ver je van de pulley af staat als je tricep cable press downs doet?

Alvast bedankt?

Als je de press variant bedoeld dan maakt het op zich niet uit, zolang de kabel maar kort bij je blijft.


Bedoel je de extension variant dan kan je zelf met de afstand "spelen". Kort op de pully staan betekend dat bepaalde delen van de rom minder belast zijn maar dat je je mer op de beweging zelf kan concentreren. Verder van de pully gaan staan betekend dat de lange kop niet alleen bezig is met elleboogextensie, maar ook met schouderextensie (om de bovenarm bij de romp te houden) maar dat je bij zwaardere gewichten ook meer op je stabilisatie moet letten.

Beide hebben dus voor en nadelen. Zoek zelf de tussenoplossing die het best aanvoelt
 
Laatst bewerkt:
Elleboogextensie toch? Je hebt een klein foutje
 
Klopt, gelijk aangepast :D
 
Back
Naar boven