MuscleMeat

Tricep geen progressie (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Kevin95

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
18 jun 2014
Waardering
640
Lengte
1m78
Massa
87kg
In de startersguide van @Starx6673 staan een aantal goede startersschema’s opgesomd. Maak niet dezelfde fout als ik (en velen anderen) door in het begin aan te kloten met die standaard en ondermaatse sportschool programma’s. Zo’n 95% van de trainers heeft nauwelijks verstand van krachttraining en vaak kunnen ze zelf de oefeningen nieteens goed uitvoeren.
Oefeningen leren zonder begeleiding is in het begin een beetje eng, maar met youtube kom je al een heel eind. Als je feedback zoekt op je form kan je altijd hier een video plaatsen.

Succes!

Strijdend

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
  • Topic Starter Topic Starter
In de startersguide van @Starx6673 staan een aantal goede startersschema’s opgesomd. Maak niet dezelfde fout als ik (en velen anderen) door in het begin aan te kloten met die standaard en ondermaatse sportschool programma’s. Zo’n 95% van de trainers heeft nauwelijks verstand van krachttraining en vaak kunnen ze zelf de oefeningen nieteens goed uitvoeren.
Oefeningen leren zonder begeleiding is in het begin een beetje eng, maar met youtube kom je al een heel eind. Als je feedback zoekt op je form kan je altijd hier een video plaatsen.

Succes!
Bedankt. Dit is precies de fout die ik tot nu heb gemaakt. Ik denk dat ik het UB/LB schema ga gebruiken. Hierover heb ik 2 vragen tot nu toe.

Ik weet niet of ik een chinup kan uitvoeren, wat moet ik doen als dit niet lukt? Kan me niet voorstellen dat ik 8 a 12 chinups kan doen.
Hoe kan je een hanging leg raise verzwaren? Het schema zegt 12 a 15 reps, dit is echter geen uitdaging meer. Gewoon meer reps doen of is er een alternatief?

• Like
Waarderingen: Pren

SvP0501

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 jul 2015
Waardering
906
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Ik weet niet of ik een chinup kan uitvoeren, wat moet ik doen als dit niet lukt? Kan me niet voorstellen dat ik 8 a 12 chinups kan doen.
Trainen tot het wel lukt, desnoods assisted met een band / elastiek en een bankje ( als opstapje om je voet in elastiek te hangen )

Hoe kan je een hanging leg raise verzwaren? Het schema zegt 12 a 15 reps, dit is echter geen uitdaging meer. Gewoon meer reps doen of is er een alternatief?
Belt met ketting en daar gewicht aanhangen , Dumbbell tussen je voeten klemmen , gewichtvest aan

marina1975

Never give up!
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
9.958
Lengte
1m68
Chinups kan je met elastiek doen.
Google er maar op.

Hanging leg raise mer gestrekte benen. Dus tenen naar je handen.
Eventueel enkel gewichten oid.
Of dumbell tussen je voeten klemmen.

marina1975

Never give up!
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
9.958
Lengte
1m68
Trainen tot het wel lukt, desnoods assisted met een band / elastiek en een bankje ( als opstapje om je voet in elastiek te hangen

Belt met ketting en daar gewicht aanhangen , Dumbbell tussen je voeten klemmen , gewichtvest aan
Je was me net voor :roflol:

Brutushakt

Ripped Bodybuilder
Karmaslet
Most annoying
Lid geworden
10 nov 2016
Waardering
2.374
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
wat een zuig schema zeg..

Backsquats
bent over row
bench press

deadlift
overhead press
pull ups

backsquat
bench press
row

Doe dit maar eens een tijdje in welke herhalingen dan ook..

droopyy

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
22 mei 2016
Waardering
4.146
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Bedankt. Dit is precies de fout die ik tot nu heb gemaakt. Ik denk dat ik het UB/LB schema ga gebruiken. Hierover heb ik 2 vragen tot nu toe.

bij de chin up, zoals al is gezegd met een elastiek, of negatieves doen, dus bovenin beginnen en langzaam zakken. daar ga je snel sterker van worden, als je niet gelijk setjes kan maken kun je laddertjes proberen, dus; set 1 = 1 rep, set 2 = 2 reps, set 3 = 3 reps enz, als bv maximaal 3 reps haalt, begin je weer bij 1.
veel oefenen, komt goed

voor hanging leg raises kun je bv ab wheel of barbel rolouts doen, lekker pittig

Schwarzeneggertje

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 dec 2016
Waardering
1.292
Lengte
1m87
Massa
110kg
Vetpercentage
15%

Backsquats
bent over row
bench press

deadlift
overhead press
pull ups

backsquat
bench press
row

Daar moet je wel zin in hebben. Toen ik 18 was had ik dat niet (nu ook niet trouwens).

Brutushakt

Ripped Bodybuilder
Karmaslet
Most annoying
Lid geworden
10 nov 2016
Waardering
2.374
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Daar moet je wel zin in hebben. Toen ik 18 was had ik dat niet (nu ook niet trouwens).
Ik train als ik geen zin heb nog wel eenvoudiger :P frontsquat, trx rows en overhead press waren het enige vandaag...

Strijdend

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
16%

Backsquats
bent over row
bench press

deadlift
overhead press
pull ups

backsquat
bench press
row

Zijn dit 3 dagen? 3 oefeningen per dag dan maar?

johnyjordaan

Colossal Veteran
Lid geworden
23 dec 2012
Waardering
6.001
Lengte
1m64
Massa
74kg
Mijn zijn beginnen groeien door te dippen (geen toestel) en dippen tss twee bankjes(met gewicht) en french press.

Strijdend

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Mijn zijn beginnen groeien door te dippen (geen toestel) en dippen tss twee bankjes(met gewicht) en french press.
En dan deed je die oefeningen alle drie op dezelfde dag, twee keer in de week?

Starx6673

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
2 sep 2013
Waardering
7.209
Lengte
1m80
Massa
96kg
Ga eens gewoon een normaal beginnersschema doen in plaats van je druk te maken om onzinnige dingen, dan groeien te triceps vanzelf.

• Like
Waarderingen: Pren

Brutushakt

Ripped Bodybuilder
Karmaslet
Most annoying
Lid geworden
10 nov 2016
Waardering
2.374
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
15%

Brutushakt

Ripped Bodybuilder
Karmaslet
Most annoying
Lid geworden
10 nov 2016
Waardering
2.374
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Ik deed ook nog andere oefeningen. Maar 1 a 2 van de drie zaten er bijna altijd bij.
Ik zelf heb meeste progressie op de triceps behaald met cgbp en diamond push ups maar ik doe hooguit 1 tricep oefening per week of zo

Mikewww

Novice
Lid geworden
24 aug 2018
Waardering
0
Lengte
1m78
Misschien ook een optie om gewoon 3/4 setjes van 8 x te doen of 5 x 5 zodat je zwaarder kan pakken. enne goed eten :)

Brutushakt

Ripped Bodybuilder
Karmaslet
Most annoying
Lid geworden
10 nov 2016
Waardering
2.374
Lengte
1m81
Massa
90kg