MuscleMeat

Tricep geen progressie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In de startersguide van Starx6673 staan een aantal goede startersschema’s opgesomd. Maak niet dezelfde fout als ik (en velen anderen) door in het begin aan te kloten met die standaard en ondermaatse sportschool programma’s. Zo’n 95% van de trainers heeft nauwelijks verstand van krachttraining en vaak kunnen ze zelf de oefeningen nieteens goed uitvoeren.
Oefeningen leren zonder begeleiding is in het begin een beetje eng, maar met youtube kom je al een heel eind. Als je feedback zoekt op je form kan je altijd hier een video plaatsen.

Succes!
 
In de startersguide van Starx6673 staan een aantal goede startersschema’s opgesomd. Maak niet dezelfde fout als ik (en velen anderen) door in het begin aan te kloten met die standaard en ondermaatse sportschool programma’s. Zo’n 95% van de trainers heeft nauwelijks verstand van krachttraining en vaak kunnen ze zelf de oefeningen nieteens goed uitvoeren.
Oefeningen leren zonder begeleiding is in het begin een beetje eng, maar met youtube kom je al een heel eind. Als je feedback zoekt op je form kan je altijd hier een video plaatsen.

Succes!

Bedankt. Dit is precies de fout die ik tot nu heb gemaakt. Ik denk dat ik het UB/LB schema ga gebruiken. Hierover heb ik 2 vragen tot nu toe.

Ik weet niet of ik een chinup kan uitvoeren, wat moet ik doen als dit niet lukt? Kan me niet voorstellen dat ik 8 a 12 chinups kan doen.
Hoe kan je een hanging leg raise verzwaren? Het schema zegt 12 a 15 reps, dit is echter geen uitdaging meer. Gewoon meer reps doen of is er een alternatief?
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik weet niet of ik een chinup kan uitvoeren, wat moet ik doen als dit niet lukt? Kan me niet voorstellen dat ik 8 a 12 chinups kan doen.

Trainen tot het wel lukt, desnoods assisted met een band / elastiek en een bankje ( als opstapje om je voet in elastiek te hangen )

Hoe kan je een hanging leg raise verzwaren? Het schema zegt 12 a 15 reps, dit is echter geen uitdaging meer. Gewoon meer reps doen of is er een alternatief?

Belt met ketting en daar gewicht aanhangen , Dumbbell tussen je voeten klemmen , gewichtvest aan
 
Chinups kan je met elastiek doen.
Google er maar op.

Hanging leg raise mer gestrekte benen. Dus tenen naar je handen.
Eventueel enkel gewichten oid.
Of dumbell tussen je voeten klemmen.
 
Trainen tot het wel lukt, desnoods assisted met een band / elastiek en een bankje ( als opstapje om je voet in elastiek te hangen

Belt met ketting en daar gewicht aanhangen , Dumbbell tussen je voeten klemmen , gewichtvest aan
Je was me net voor :roflol:
 
wat een zuig schema zeg..

Backsquats
bent over row
bench press

deadlift
overhead press
pull ups

backsquat
bench press
row

Doe dit maar eens een tijdje in welke herhalingen dan ook..
 
Bedankt. Dit is precies de fout die ik tot nu heb gemaakt. Ik denk dat ik het UB/LB schema ga gebruiken. Hierover heb ik 2 vragen tot nu toe.

Ik weet niet of ik een chinup kan uitvoeren, wat moet ik doen als dit niet lukt? Kan me niet voorstellen dat ik 8 a 12 chinups kan doen.
Hoe kan je een hanging leg raise verzwaren? Het schema zegt 12 a 15 reps, dit is echter geen uitdaging meer. Gewoon meer reps doen of is er een alternatief?

bij de chin up, zoals al is gezegd met een elastiek, of negatieves doen, dus bovenin beginnen en langzaam zakken. daar ga je snel sterker van worden, als je niet gelijk setjes kan maken kun je laddertjes proberen, dus; set 1 = 1 rep, set 2 = 2 reps, set 3 = 3 reps enz, als bv maximaal 3 reps haalt, begin je weer bij 1.
veel oefenen, komt goed

voor hanging leg raises kun je bv ab wheel of barbel rolouts doen, lekker pittig
 
wat een zuig schema zeg..

Backsquats
bent over row
bench press

deadlift
overhead press
pull ups

backsquat
bench press
row

Doe dit maar eens een tijdje in welke herhalingen dan ook..

Daar moet je wel zin in hebben. Toen ik 18 was had ik dat niet (nu ook niet trouwens).
 
Daar moet je wel zin in hebben. Toen ik 18 was had ik dat niet (nu ook niet trouwens).
Ik train als ik geen zin heb nog wel eenvoudiger :P frontsquat, trx rows en overhead press waren het enige vandaag...
 
wat een zuig schema zeg..

Backsquats
bent over row
bench press

deadlift
overhead press
pull ups

backsquat
bench press
row

Doe dit maar eens een tijdje in welke herhalingen dan ook..

Zijn dit 3 dagen? 3 oefeningen per dag dan maar?
 
Mijn zijn beginnen groeien door te dippen (geen toestel) en dippen tss twee bankjes(met gewicht) en french press.
 
Mijn zijn beginnen groeien door te dippen (geen toestel) en dippen tss twee bankjes(met gewicht) en french press.

En dan deed je die oefeningen alle drie op dezelfde dag, twee keer in de week?
 
Ga eens gewoon een normaal beginnersschema doen in plaats van je druk te maken om onzinnige dingen, dan groeien te triceps vanzelf.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
En dan deed je die oefeningen alle drie op dezelfde dag, twee keer in de week?

Ik deed ook nog andere oefeningen. Maar 1 a 2 van de drie zaten er bijna altijd bij.
 
Ik deed ook nog andere oefeningen. Maar 1 a 2 van de drie zaten er bijna altijd bij.
Ik zelf heb meeste progressie op de triceps behaald met cgbp en diamond push ups maar ik doe hooguit 1 tricep oefening per week of zo
 
Misschien ook een optie om gewoon 3/4 setjes van 8 x te doen of 5 x 5 zodat je zwaarder kan pakken. enne goed eten :)
 
Ik zelf heb meeste progressie op de triceps behaald met cgbp en diamond push ups maar ik doe hooguit 1 tricep oefening per week of zo
Wat is dat toch met al die fag benamingen.!!!!!
 
Back
Naar boven