Triceppijn alleen bij Mil presses en incline bench

Discussie in 'Herstel en blessures' gestart door Guest, 13 jun 2006.

Fitness Seller Blessure en Preventie
Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Guest

Guest account verwijderd Topic Starter

Hoi hoi,

Ik heb een wat vaag probleem. Ik heb pijn in mijn rechtertricep maar alleen bij overhead/military press of bij incline benchpress. Flat/decline bench, dippen etc geen centje pijn. De pijn is ook alleen aanwezig tijdens de beweging zowel op als neerwaarts. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

2. killerbee

killerbee Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    22
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    92kg
    ja,ik heb hetzelfde na het (smal)benchen voel ik er ook het meest van...

3. Guest

Bij vlak bankdrukken ook ? Of alleen bij schuin bankdrukken?

4. Jinsu

Jinsu Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    134
    Geslacht:
    Man
    Military press is een schouderoefening ;) , over decline benchen zijn ook al zat topics geweest "nutteloze oefeninge". Ga met extra gewicht dippen op de juiste manier en je triceps zullen branden.

5. wimmos

wimmos Huge Freak

Leuk Bevonden:
    70
    Geslacht:
    Man
    Als je nu eerst eens zou weten wat er mis is met zn triceps..

6. Angerfist

Angerfist Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Decline bench is zeker geen nutteloze oefening. Je kan hiermee goed je bench omhoog krijgen.

@ TS: Hoe dat kan weet ik niet, misschien komt het door de positie van je arm. Heb ej de pijn in het begin van je triceps bij je ellebeoog?

7. Guest

Thanks heel leuk maar het probleem is dus dat ik PIJN heb in mn rechtertricep bij Military Press en Incline Bench Press maar NIET bij Bench Press/Decline Bench Press/Dippen.

Kan Dippen met BW + 30 kg voel niks, Decline benchen met 100 kg ook geen probleem, milpress of incline bench met ALLEEN stang = pijn ???

8. Guest

De pijn is halverwege, lijkt me dus niet in de aanhechting ofzo.. Ik vind het erg vaag eigenlijk..

9. maurice86

maurice86 Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    30
    Geslacht:
    Man
    zou de lange kop van je triceps kunnen zijn als je er alleen met overhead werk
    last van hebt. Wat is het voor pijn dan?

10. erca

erca Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    bij dippen is het zeker hoe rechter je hangt hoe meer je je triceps gebruikt? Of heb ik het mis voor?

11. Guest

Hmm ik zou niet weten hoe ik dat moet omschrijven ;-) Op zich zou ik er doorheen kunnen gaan, het is een beetje op het randje van wat ik mezelf qua pijn level aan kan doen. Het doet overigens pas pijn bij een belasting van een 20 kg stang, als ik 2 8 kilo dumbbells pak voel ik niks :S

12. maurice86

Leuk Bevonden:
    30
    Geslacht:
    Man
    idd heel vaag, maar als het dermate pijn doet en je weet zelf niet wat de oorzaak is, bezoek een dokter of een fysio.

13. *Zippie*

*Zippie* Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    123
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m72
    Massa:
    81kg
    Ik had ook laatste een pijntje bij de schouder, heb het even iets minder aan gepakt en wat meer rust gegeven en heb er nu tot nu toe toch minder last van... en ja anders toch even naar de dokter toe..;)

14. Guest

Hmm, nouja ik doe al een week of 3 geen incl/overhead presses meer maar wordt niet minder ofzo. Ik wacht het wel even af, de dokter zegt natuurlijk alleen maar, niet belasten gedurende 2 maanden ofzo :-S Bedankt voor de moeite iig ;-)

15. maurice86

Leuk Bevonden:
    30
    Geslacht:
    Man
    als je een goede dokter hebt niet. Volgens mij kan je tegenwoordig ook gelijk een afspraak maken met de fysio.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie