AndroidHealthClinic

Triceppijn alleen bij Mil presses en incline bench

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Hoi hoi,

Ik heb een wat vaag probleem. Ik heb pijn in mijn rechtertricep maar alleen bij overhead/military press of bij incline benchpress. Flat/decline bench, dippen etc geen centje pijn. De pijn is ook alleen aanwezig tijdens de beweging zowel op als neerwaarts. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
ja,ik heb hetzelfde na het (smal)benchen voel ik er ook het meest van...
 
Bij vlak bankdrukken ook ? Of alleen bij schuin bankdrukken?
 
Military press is een schouderoefening ;) , over decline benchen zijn ook al zat topics geweest "nutteloze oefeninge". Ga met extra gewicht dippen op de juiste manier en je triceps zullen branden.
 
Jinsu zei:
Military press is een schouderoefening ;) , over decline benchen zijn ook al zat topics geweest "nutteloze oefeninge". Ga met extra gewicht dippen op de juiste manier en je triceps zullen branden.

Als je nu eerst eens zou weten wat er mis is met zn triceps..
 
Jinsu zei:
Military press is een schouderoefening ;) , over decline benchen zijn ook al zat topics geweest "nutteloze oefeninge". Ga met extra gewicht dippen op de juiste manier en je triceps zullen branden.

Decline bench is zeker geen nutteloze oefening. Je kan hiermee goed je bench omhoog krijgen.

@ TS: Hoe dat kan weet ik niet, misschien komt het door de positie van je arm. Heb ej de pijn in het begin van je triceps bij je ellebeoog?
 
Jinsu zei:
Military press is een schouderoefening ;) , over decline benchen zijn ook al zat topics geweest "nutteloze oefeninge". Ga met extra gewicht dippen op de juiste manier en je triceps zullen branden.

Thanks heel leuk maar het probleem is dus dat ik PIJN heb in mn rechtertricep bij Military Press en Incline Bench Press maar NIET bij Bench Press/Decline Bench Press/Dippen.

Kan Dippen met BW + 30 kg voel niks, Decline benchen met 100 kg ook geen probleem, milpress of incline bench met ALLEEN stang = pijn ???
 
Angerfist zei:
@ TS: Hoe dat kan weet ik niet, misschien komt het door de positie van je arm. Heb ej de pijn in het begin van je triceps bij je ellebeoog?

De pijn is halverwege, lijkt me dus niet in de aanhechting ofzo.. Ik vind het erg vaag eigenlijk..
 
zou de lange kop van je triceps kunnen zijn als je er alleen met overhead werk
last van hebt. Wat is het voor pijn dan?
 
Jinsu zei:
Military press is een schouderoefening ;) , over decline benchen zijn ook al zat topics geweest "nutteloze oefeninge". Ga met extra gewicht dippen op de juiste manier en je triceps zullen branden.
bij dippen is het zeker hoe rechter je hangt hoe meer je je triceps gebruikt? Of heb ik het mis voor?
 
maurice86 zei:
zou de lange kop van je triceps kunnen zijn als je er alleen met overhead werk
last van hebt. Wat is het voor pijn dan?

Hmm ik zou niet weten hoe ik dat moet omschrijven ;-) Op zich zou ik er doorheen kunnen gaan, het is een beetje op het randje van wat ik mezelf qua pijn level aan kan doen. Het doet overigens pas pijn bij een belasting van een 20 kg stang, als ik 2 8 kilo dumbbells pak voel ik niks :S
 
idd heel vaag, maar als het dermate pijn doet en je weet zelf niet wat de oorzaak is, bezoek een dokter of een fysio.
 
Ik had ook laatste een pijntje bij de schouder, heb het even iets minder aan gepakt en wat meer rust gegeven en heb er nu tot nu toe toch minder last van... en ja anders toch even naar de dokter toe..;)
 
Hmm, nouja ik doe al een week of 3 geen incl/overhead presses meer maar wordt niet minder ofzo. Ik wacht het wel even af, de dokter zegt natuurlijk alleen maar, niet belasten gedurende 2 maanden ofzo :-S Bedankt voor de moeite iig ;-)
 
als je een goede dokter hebt niet. Volgens mij kan je tegenwoordig ook gelijk een afspraak maken met de fysio.
 
Back
Naar boven