MuscleMeat

Triceps aanhechting bij elleboog

Bezoekers in dit topic

Turdie

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 aug 2013
Berichten
2.033
Waardering
72
Lengte
2m
Massa
98kg
Heb al een weekje last van mijn triceps aanhechting bij mijn elleboog. Weet iemand wat daar aan te doen is?
 
Rust, trainingsload triceps verminderen, koelen met ijs, excentrische peestraining, stretchen...
 
Rust, trainingsload triceps verminderen, koelen met ijs, excentrische peestraining, stretchen...

Hoe werkt excentrische peestraining? Zijn daar bepaalde oefeningen voor, zo ja welke?
 
Hoe werkt excentrische peestraining? Zijn daar bepaalde oefeningen voor, zo ja welke?

Excentrisch training zou wetenschappelijk gezien zorgen voor meer pees doorbloeding en herstel. Recent werd ook het nut van isometrisch trainen bewezen bij peesklachten. Beide trainingsvormen zouden meer accent leggen op de pees vergeleken met concentrisch trainen.

Bij excentrisch trainen ligt de klemtoon op de negatieve beweging. Je spier-pees complex gaat tegenhouden terwijl je spier van verkorte naar verlengde positie gaat.

Neem bijvoorbeeld dips. Je duwt jezelf omhoog door de ellebogen uit te strekken (concentrisch voor triceps, spier wordt korter). Wanneer je traag terug zakt gaat je triceps kracht leveren om je niet in 1 keer naar beneden te laten vallen, terwijl je spier terug langer wordt. Dit is de excentrische fase die traag uitgevoerd moet worden.

Principe van excentrische peestraining wordt bij de meeste profsporters preventief toegepast om chronische peesklachten te voorkomen en/of genezen. Patellapees, achillespees, polsextensoren en -flexoren, supraspinatuspees...

Let op wel een zeer belastend. Niet aangewezen bij ontstekingen in de acute fase of scheuren. Sterk aan te raden bij chronische tendinopathie en calcificaties.
 
ik zou beginnen met rust, vermijd de oefeningen waarbij het pijnlijk voelt.

doe voor je triceps iets simpelere isolatie, dit zou even net wat prettiger moeten voelen.
gooi de intensiteit en het volume omlaag, maar blijf wel licht belasten.

let ook op als je dingen als skullcrushers, dips oid. dat je ellebogen niet naar buiten wijzen.
 
Had ik ook last van. Op een gegeven moment zelfs flink wat kracht kwijt. Toen twee weekjes rustig aan gedaan en triceps vooral doorbloed met setjes van 50+reps, hierna weer langzaam omhoog gegaan in gewicht en nu weer sterker terug dan voor de blessure.
 
Toevallig paar weken terug last van gehad. In ieder geval niet zwaar belasten.
 
Heb ik vooral bij skullcrushers, beste is om de oefeningen waar het vandaan komt even te vermijden en in het vervolg niet iedere week meer doen.
 
Goed rusten en zo min mogelijk belasten, de oefeningen vermijden waar je hier het meeste last van hebt!
 
No shit, Sherlock!

Als je eenmaal warm bent voel je hier haast niets meer van, er zijn daarom altijd mensen die toch doorgaan tot ze de pijn niet meer voelen.

Achteraf is dit toch niet slim omdat je het alleen maar nog meer belast, vandaar toch de kleine tip om ook maar alles te vermijden waar die hier pijn mee krijgt "Sherlock" ;)
 
Als je eenmaal warm bent voel je hier haast niets meer van, er zijn daarom altijd mensen die toch doorgaan tot ze de pijn niet meer voelen.

Achteraf is dit toch niet slim omdat je het alleen maar nog meer belast, vandaar toch de kleine tip om ook maar alles te vermijden waar die hier pijn mee krijgt "Sherlock" ;)

Je bent toch slimmer dan je er uitziet.









Als je tenminste een foto van jezelf hebt gebruikt.
 
Back
Naar boven