Fitness Seller

triceps (alweer)

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Ik word er zo stilaan gek van. Alle mogelijke oefeningen met alle mogelijke variaties zit ik te doen en ik vind mijn triceps nog altijd even prut dan een jaar terug. Biceps is heel wat veranderd in tussentijd maar vermits de triceps 2/3 van je bovenarm uitmaakt kan je al raden wat me dwars zit :D
M'n triceps wordt ook niet sterker ondanks behoorlijke spierpijnen na zware triceps trainingen. Dus ook de prestaties op de BP lijden daar weer onder.
Ik blijf meestal in een rep range van 4-8 (in de worksets) omdat ik hem gewoon sterker wou maken. Blijkt dus geen bal van aan :(

vb schema van vorige week:

* french press met EZ (3sets) pyramide sT (opgaand)
(10)-10-8-6

* pulldown (hoge pulley)
(10) 8-6-4

* reverse pushdowns of kickbacks
(10) 8-6-6

Ik heb de indruk dat mijn triceps niet erg explosief is. Weet iemand nog een goed schema of eventueel hier wat aan te passen om explosiever..vnl. sterker te worden wat de triceps betreft want dit is echt klote. Lats zijn prima gegroeid met de nodige striemen, schouders en borst idem maar triceps verkloot het :S
Valt me trouwens op dat m'n triceps ook heel erg verzuurd. Ik heb vaak dagen (3-4) last van spierpijn op die plek. Is het type vezels daar dan anders of doe ik wat verkeerd? Voeding zit ok want anders zou de rest ook niet groeien.



:help:


thnx!
 
En wat vinden jullie goede bi-sets voor triceps? Bij mij doen ze daar goed aan geloof ik.
Dacht iets van pulldown en dippen ofzo?
 
Dips!! Nu een van mijn favoriete oefeningen :D, ik doe ze met gewicht om mijn middel

Mijn schema:
weighted dips 3x 6-9
skul;lcrushers 3x 6-9
pushdowns 3x 6-9
 
Wat voor mij helpt zijn zware small presses en pushdowns! Die small presses voer ik in alle hoeken uit, dus decline flat of incline! In totaal 8 sets met low rep schema!
 
Originally posted by f*cking ecto
Dips!! Nu een van mijn favoriete oefeningen :D, ik doe ze met gewicht om mijn middel



Dat is dus ook mijn favo oefening geworden in het begin erg zwaar, maar daarna wil je niet anders meer en mijn triceps reageren er goed op.



Groeten bigboy25.
 
supersetten, en knallen maar.......
 
zelf voelt de pushdown met touw goed aan. polsen zijn wendbaar. op het eind v/d oefening kun je je polsen nog zo draaien dat je ze lekker onder spanning voelt staan.
 
Originally posted by Vince
Ik word er zo stilaan gek van. Alle mogelijke oefeningen met alle mogelijke variaties zit ik te doen en ik vind mijn triceps nog altijd even prut dan een jaar terug. Biceps is heel wat veranderd in tussentijd maar vermits de triceps 2/3 van je bovenarm uitmaakt kan je al raden wat me dwars zit :D
M'n triceps wordt ook niet sterker ondanks behoorlijke spierpijnen na zware triceps trainingen. Dus ook de prestaties op de BP lijden daar weer onder.
Ik blijf meestal in een rep range van 4-8 (in de worksets) omdat ik hem gewoon sterker wou maken. Blijkt dus geen bal van aan :(

vb schema van vorige week:

* french press met EZ (3sets) pyramide sT (opgaand)
(10)-10-8-6

* pulldown (hoge pulley)
(10) 8-6-4

* reverse pushdowns of kickbacks
(10) 8-6-6

Ik heb de indruk dat mijn triceps niet erg explosief is. Weet iemand nog een goed schema of eventueel hier wat aan te passen om explosiever..vnl. sterker te worden wat de triceps betreft want dit is echt klote. Lats zijn prima gegroeid met de nodige striemen, schouders en borst idem maar triceps verkloot het :S
Valt me trouwens op dat m'n triceps ook heel erg verzuurd. Ik heb vaak dagen (3-4) last van spierpijn op die plek. Is het type vezels daar dan anders of doe ik wat verkeerd? Voeding zit ok want anders zou de rest ook niet groeien.



:help:


thnx!

9 sets vind ik best pittig voor triceps. Doe je hem op een aparte dag of bij borst? Misschien moet je hem is bij borst doen zodat ze een week rust hebben ofzo.
 
Back
Naar boven