1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Triceps dips tot failure?

Discussie in 'Oefeningen' gestart door sander83, 13 jun 2017.

Tags:
  1. sander83

sander83 Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    11
    Geslacht:
    Man

Op wat voor manier doen jullie altijd de triceps dips?

Hoeveel setjes?
    Elke keer tot failure?

Wat is nou echt de beste methode?

2. chrisk

chrisk Roughly speaking Elite Member

Leuk Bevonden:
    1.169
    Geslacht:
    Man
    Ik doe dips in ringen voor 4-6 sets. Niet tot failure maar tot de beweging niet goed meer zal gaan. Meestal conditioneel vanaf 15 reps. Soms wat zwaarder en minder dan 15 reps. Maar dat vind ik praktischer en effectiever met bankdrukken en tricep extensions.

3. 3XL

3XL Senior Moderator Super Mod

Leuk Bevonden:
    1.077
    Ik doe dips gewoon zoals ik het sterkst ben. Ja je betrekt je borst er meer bij maar het belast ook meer je triceps ( tricep dip belast gewoon de borst minder, niet de triceps meer)

@TS; netzoals je de rest van je oefeningen doet.

4. jerommeke

jerommeke Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    setje of 5 / 6 en tot positief falen, Als je volgende training hersteld bent is goed, zo niet setje minder. Iets hoger in herhalingen komt uitvoering ten goede ;-)

5. horsewoman

horsewoman Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    145
    Geslacht:
    Vrouw
    Meestal 3 tot maximaal 5 sets met een maximaal aantal reps van 8, hooguit 10 tot positive failure, in de-loadweek 3 tot 5 sets op lagere intensiteit en daarna gewoon echt stoppen.

6. Starx6673

Starx6673 Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2.844
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    94kg
    Er bestaat geen "beste" methode. En dips inderdaad doen in de voor jou beste houding, je pakt je triceps en borst hoe dan ook mee. Tot falen kan overigens prima met bw dips aan het einde van je training.

7. Chreiz

Chreiz Huge Freak

Leuk Bevonden:
    781
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    2m
    Massa:
    160kg
    4-5 sets 4-8 reps paar reps van failure vandaan.

8. Dunden

Dunden Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    74
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    80kg
    De beste methode is de methode waarmee je progressive overload toepast. Hoe je dat wilt bereiken maakt ontzettend weinig uit.

9. 3XL

3XL Senior Moderator Super Mod

Leuk Bevonden:
    1.077
    Overloaden = falen

Deel Deze Pagina