XXL Nutrition

Triceps - long head (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robin85

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 sep 2004
Berichten
249
Waardering
0
http://www.exrx.net/Muscles/TricepsBrachii.html
ik vroeg me af of het mogelijk was deze Long head (1) te benadrukken tijdens het trainen met bepaalde oefeningen. Die long head bij mij staat lik wat achter en kzou die willen beter trainen. hebben jullie enige oefeningen daarvoor?
 
Dips: pakt alle drie de koppen goed aan!

Push-downs met bar of touw: alle drie de koppen!

Overhead triceps extensions met reverse grip: nadruk op lange kop!

french press: alle drie de koppen!

Eigenlijk spreek je bij alle triceps-oefeningen ook alle 3 de koppen aan, per kop isoleren lijkt me niet mogelijk.

Enige wat mogelijk is, is dat 1 kop iets meer benadrukt wordt (iets meer stress) dan de rest.
 
Je moet gebruik maken van het feit dat de lange kop over de schouder loopt

Als je de lange kop wilt accentueren moet je zorgen dat deze op lenge is. Dat houd dus in dat hoe hoger de ellebogen komen des te meer accentuatie vor de lange kop.
(overhead extension belast de lange kop meer als normale puly extension)

Verders is de lange kop eigenlijk het echte werkpaard van de drie koppen wat dus inhoud dat zware press oefeningen deze meer belasten als lichtere extensie bewegingen.
(pully push-down belast de lange kop meer als pully-extension)
 
dus bij oefeningen waar ik men triceps gebruik en men armen boven men lichaam breng (dus omhoog duwen) gebruik ik meer men long head?
 
Laatst bewerkt:
Dus door je ellebogen onder je schouders te houden krijgt nummer 2 extra werk te doen?
 
ik doe vooral oefeningen van het type cable pushdown, ze voelen gewoon extreem zalig aan. wat ik wel merk bij zulke oefeningen is dat idd vooral nummer 2 het werkt te doen krijgt, mss zou ik eens nog wat andere oefeningen moeten doen. met welke hebben jullie het meest massa en vooruitgang geboekt?
 
Dips samen met overhead extentions werkten voor mij best goed.
 
bij skullcrushers ga ik heel snel in gewicht omhoog.
 
volgens mij kan je die lange kop niet specifieker trainen dan de rest....misschien een beetje maar of je dat ook echt gaat zien betwijfel ik

als je er wel in gelooft; lees dan het verhaaltje van 3Xl eens door, daar zit wel waarheid in
 
Back
Naar boven