Fitness Seller

Triceps pushdown

Bezoekers in dit topic

Bandiet

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
99
Waardering
0
Ik heb twijfels over mijn uitvoering van de triceps pushdown. Ik wordt van het plaatje en de beschrijving van exrx niet erg veel wijzer. Moet je nou zeg maar als je de beweging uitvoert een soort halve cirkel maken, of de stang zo recht mogelijk omhoog en omlaag laten bewegen. Ik vraag dit omdat ik anders in de knoop kom met m'n polsen, deze zijn dan namelijk gebogen, wat me niet echt gezond lijkt. Dus kan misschien iemand de beweging eens gedetailleerd beschrijven?
 
ik druk hem omlaag, trek er niet aan, duw !!!
 
ja, je boven armen stil langs je lichaam houden. Polsen recht en alleen je onderarmen bewegen. Probeer je ellebogen tegen je lichaam te houden. als je de ellebogen naar buiten moet draaien train je te zwaar. Een halve cirkel is trouwens te veel, het moet iets meer als een kwart cirkel zijn.
 
Je hebt 2 manieren. De pully push-down en de pullt extension

Bij de push-down is het de bedoeling dat je de stang kort bij je houd, hierdoor zullen je ellebogen iets nar buiten wijken waardoor het een duw (push) beweging word. Deze oefening belast meer de lange kop van de triceps en is een (door synergie met ander groepen) echte massabouwer

Bij de pully extension klem je juist de ellebogen tegen je lichaam, zodat alleen de onderarmen bewegen. De stang beweegt hierbij idd circelvormig. Aangezien deze vorm veel strikter is is het meer een pure isolatieoefening. Je kan bij deze vorm ook door het gebruik van verschillende grepen het accent iets verleggen qua gebruik van de laterale en mediale kop (doordat ze ieden hun eigen aanhechtingspunt op de bovenarm hebben zullen ze door draaiing van je onderarm meer of minder op lengte komen)

Ik zou dus zeggen gebruik ze alle 2. De push-down variant voorin je schema als compound oefening, de extension achteraqan als isolatie
 
Bij de push-down is het de bedoeling dat je de stang kort bij je houd, hierdoor zullen je ellebogen iets nar buiten wijken waardoor het een duw (push) beweging word. Deze oefening belast meer de lange kop van de triceps en is een (door synergie met ander groepen) echte massabouwer

Bedoel je met kort bij je houden dat de stang recht langs je lichaam omlaag en omhoog gaat? Ik begrijp dan niet wat je bedoelt met ellebogen die iets naar buiten wijken, is dat dan een stukje achter je rug?
 
Is het een soort van small drukken maar dan staand?


Beetje voorover hangen stangetje tegen je borst aan en dan naar beneden drukken ipv je elleboog extensioneren ...
 
Het is iid het stangetje bij je houden. Hierdoor kan je je ellebogen niet tegen je aanhouden, deze gaan dus opzij/naar achter (wat het best aanvoelt)

Het lijkt idd een beetje op staand smaldrukken
 
Vandaag geprobeert en het zuigt, me ellebogen vinden het niet leuk, zelfde als wat ik bij skullcrushers/ andere extensions heb met barbell/dumbbells
 
Kan. Ik hoor van meer mensen dat een puur extensie beweging (dus zonder hulp van andere spieren) hun ellebogen te veel belast.

Wat je kan doen is experimenteren met gripbreedte en iets minder gewicht/langzamere uitvoering
 
linkerbeen voor (iets gebogen) rechter gestrekt naar achteren.
ellebogen naast je lichaam, je knokkels voor je uit laten wijzen gedurende de hele rep.
niet helemaal naar boven laten komen maar net tussen je navel en je borst ( iets meer dan 90 graden) stoppen om de spanning erop te houden en weer naar beneden te duwen ( waar je weer niet helemaal uitstrekt, alleen bij de laatste rep).
je moet in de richting van je grote teen duwen en als je goed staat dan blijft de kabel loodrecht naar beneden wijzen tijdens een rep.
veel succes !
 
Back
Naar boven