AndroidHealthClinic

Triceps - slechte elleboog

Bezoekers in dit topic

Dudebro

Cool Novice
Lid geworden
1 apr 2019
Berichten
71
Waardering
27
Lengte
1m93
Massa
106kg
Hey guys,

Precies wat het topic zegt: Ik heb een slechte elleboog, waardoor veel tricepsoefeningen behoorlijk naar zijn. Welke oefeningen zouden jullie aanraden als ik de elleboog minimaal wil belasten maar wel een goede tricepsworkout wil?
 
Gada swings en kettle bells. Oefeningen waarbij een gewicht aan je armen trekt.
 
Laatst bewerkt:
zoek maar eens op kaatsu / blood flow restriction (BFR) training
 
Lastig, kan erover meepraten. Skull crushers enzo zijn voor mij sowieso een no go. Zou me een beetje beperken tot cable oefeningen, de reps wat hoger houden en veel nadruk leggen op slow negatives en de gecontraheerde positie voor een seconde vast proberen te houden. M.a.w. het gewicht en de oefening zo zwaar mogelijk laten voelen.
 
Lastig, kan erover meepraten. Skull crushers enzo zijn voor mij sowieso een no go. Zou me een beetje beperken tot cable oefeningen, de reps wat hoger houden en veel nadruk leggen op slow negatives en de gecontraheerde positie voor een seconde vast proberen te houden. .

Dat is juist wat bij mij niet werkt en mn ellebogen "gevoeliger"maakt :(
 
Als je je armen ontspannen naast je lichaam houdt met je handen naar voren toe, dan zie je dat je armen niet recht naar beneden gaan, maar dat er een hoek is. Dit is heel belangerijk om in gedachte te houden bij tricep oefeningen. Door dit te realiseren en toe te passen heb ik mijn pijn weg weten te krijgen. Als ik jou was zal ik niet al te hoge reps doen, goed proberen alleen je tricep te gebruiken terwijl je je eleboog doodstil houdt bij oefeningen.
 
je eleboog doodstil houdt bij oefeningen.

Ook dat werk bij mij nou net niet.

Merk zelf dat wanneer ik thv de schouder "meebeweeg" en dus de flexie functie van de lange kop er goed bij betreft, niet volledig strek, niet te hoog ga in reps, gewicht redelijk zwaar hou ik het minst last heb.

Maw bv pully push down ipv pully extension 10*12RM

Dudebro , waar zit het probleem, "pijn"aan de buitenzijde elleboog kan nl ook een overbelaste anconeus zijn
 
Niet persee een langdurige oplossing (of toch?) maar elbow wraps mss?
 
Niet persee een langdurige oplossing (of toch?) maar elbow wraps mss?

Ik wrap mijn ellebogen met van die ankle wraps :p Kan zonder die super strak te wrappen amper 60kg benchen met dikke pijn of welke oefening dan ook voor triceps doen. Met die dingen om gaat het prima en voel ik geen pijn. Mijn ellebogen zijn extreem fragiel for some reason. Dips kan ik niet eens een keer doen met bodyweight zonder dikke pijnscheuten te voelen.
 
Hey guys,

Precies wat het topic zegt: Ik heb een slechte elleboog, waardoor veel tricepsoefeningen behoorlijk naar zijn. Welke oefeningen zouden jullie aanraden als ik de elleboog minimaal wil belasten maar wel een goede tricepsworkout wil?
Heb je jouw elleboog al eens laten onderzoeken?
En waar ligt het juist?
 
Back
Naar boven