MuscleMeat

triceps wakker schudden:) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
ok, ik ben van plan om volgende week mn triceps even een opdonder te geven door ze 2 dagen achter elkaar te gaan trainen. elk 2 oefeningen..om die reden moet ik mn schema ff anpassen. ik train elke week dezelfde dagen met op elke dag dezelfde spiergroep. elke training neem ik wel vaak andere oefeningen, niet per se maar hangt ook af van wat beschikbaar is aangzein ik niet lang op een bep. oefening wil wachten en zodoende elke week toch variatie aan te brengen.

doch ziet mn schema er in t algemeen zo uit:


ma: schouders/biceps
lateral raise:4 sets
bent over lateral raise:4 sets (deed voorheen 2 oefeningen lateral en bent over bij rug maar na wikken en wegen dit schema ook gezien mn rugtraining..zie donderdag)
staande mil press 3 sets

sit. alt. dumb curl: 4sets
spider curl: 4 sets

di: benen
squat 4 sets
st legged deadl: 4 sets
leg extension of leg curl (elke week een van de 2) 3 sets
calve raise staand 4 sets
donkey raise 4 sets

Do: rug/traps
chins:4
bent over barbell row:3
deadlift:4
shrug (meestal dumbel)3 sets
sit. bent over dumb row: 3 sets
eventueel nog hyperextensions 2 sets

vr: triceps en borst (eest tricep omdat ik me wil richten op die groep die meeste aandacht nodig heeft en idd, borst is aardig zwaar zodoende:))
lying ezbar extension 4
smal bench press 4

incline bp 3
incline flyes 4
incline dumb press 3

maar nu wil ik dus mn triceps twee dagen achter elkaar anpaken om een schokeffetc teweeg te brengen..eenmalig dus. na schuiven en doen kom ik tot mijn volgende schema voor deze week:

ma: schouders/biceps
lateral raise:4 sets
bent over lateral raise:4 sets staande mil press 3 sets

sit. alt. dumb curl: 4sets
conc curl: 4 sets

di: benen
squat 4 sets
deadlift:4 (pakt toch voornamelijk ook veel benen mee dus hier in geplaatst)
leg curl 3 sets
calve raise staand 4 sets
donkey raise 4 sets

Do: rug/traps en tricps dus
bent over barbell row:3
one arm dumbbell row of chins..nog niet over uit
shrug (meestal dumbel)3 sets

french press 4 sets (weet nu eindelijk hoe die moet:thumb: :)
smal dumbbell drukken (op aanraden van Vinny:))


vr: borst en dan triceps (nu triceps dus niet zwaar maar puur voor herstel
incline bp 3
incline flyes 4
incline dumb press 3

over head rope extension 3
(press down 3


en ik wil dan die laatste 2 isolatieoefeningen voor de triceps en meer herhalingen doen omdat je zodoende beter herstel kan genereren (meen dat spike hier wat over te zeggen had in eerdere topic maar kan die posts nergens meer vinden) maar hoeveel reps kan ik dan aanhouden?

en wat vinden jullie van dit schema gezien t feit dat de triceps weer vrijdag de week daarop weer wordt aangepakt..moet ik dan, aangezien de triceps maandag bij de milpress ook een handje helpt dan schrappen voor beter herstel?
 
Laatst bewerkt:
dandyman zei:
ok, ik ben van plan om volgende week mn triceps even een opdonder te geven door ze 2 dagen achter elkaar te gaan trainen. elk 2 oefeningen..om die reden moet ik mn schema ff anpassen. ik train elke week dezelfde dagen met op elke dag dezelfde spiergroep. elke training neem ik wel vaak andere oefeningen, niet per se maar hangt ook af van wat beschikbaar is aangzein ik niet lang op een bep. oefening wil wachten en zodoende elke week toch variatie aan te brengen.

doch ziet mn schema er in t algemeen zo uit:


ma: schouders/biceps
lateral raise:4 sets
bent over lateral raise:4 sets (deed voorheen 2 oefeningen lateral en bent over bij rug maar na wikken en wegen dit schema ook gezien mn rugtraining..zie donderdag)
staande mil press 3 sets

sit. alt. dumb curl: 4sets
spider curl: 4 sets

di: benen
squat 4 sets
st legged deadl: 4 sets
leg extension of leg curl (elke week een van de 2) 3 sets
calve raise staand 4 sets
donkey raise 4 sets

Do: rug/traps
chins:4
bent over barbell row:3
deadlift:4
shrug (meestal dumbel)3 sets
sit. bent over dumb row: 3 sets
eventueel nog hyperextensions 2 sets

vr: triceps en borst (eest tricep omdat ik me wil richten op die groep die meeste aandacht nodig heeft en idd, borst is aardig zwaar zodoende:))
lying ezbar extension 4
smal bench press 4

incline bp 3
incline flyes 4
incline dumb press 3

maar nu wil ik dus mn triceps twee dagen achter elkaar anpaken om een schokeffetc teweeg te brengen..eenmalig dus. na schuiven en doen kom ik tot mijn volgende schema voor deze week:

ma: schouders/biceps
lateral raise:4 sets
bent over lateral raise:4 sets staande mil press 3 sets

sit. alt. dumb curl: 4sets
conc curl: 4 sets

di: benen
squat 4 sets
deadl: 4 sets
leg curl 3 sets
calve raise staand 4 sets
donkey raise 4 sets

Do: rug/traps en tricps dus
bent over barbell row:3
deadlift:4 (pakt toch voornamelijk ook veel benen mee dus hier in geplaatst)
shrug (meestal dumbel)3 sets

french press 4 sets (weet nu eindelijk hoe die moet:thumb: :)
smal dumbbell drukken (op aanraden van Vinny:))


vr: borst en dan triceps (nu triceps dus niet zwaar maar puur voor herstel
incline bp 3
incline flyes 4
incline dumb press 3

over head rope extension 3
(press down 3


en ik wil dan die laatste 2 isolatieoefeningen voor de triceps en meer herhalingen doen omdat je zodoende beter herstel kan genereren (meen dat spike hier wat over te zeggen had in eerdere topic maar kan die posts nergens meer vinden) maar hoeveel reps kan ik dan aanhouden?

en wat vinden jullie van dit schema gezien t feit dat de triceps weer vrijdag de week daarop weer wordt aangepakt..moet ik dan, aangezien de triceps maandag bij de milpress ook een handje helpt dan schrappen voor beter herstel?


:thumbs:
 
die triceps van je gaan wat beleven!

:thumbs:

laat maar eens weten wat voor resultaat het geeft...


had jij je shouders niet opgesplitst?
 
bart82 zei:
die triceps van je gaan wat beleven!

:thumbs:

laat maar eens weten wat voor resultaat het geeft...


had jij je shouders niet opgesplitst?
laten we hopen dat ik ze niet vake op hun donder hoef te geven idd:thumbup:

qua schouders had ik idd eerder gedaan. op zich wel goed bevallen maar ik wou mn shcouders toch als prioriteit nummer 1 deponeren (jaja ik heb er meerdere:d...:sad: en had dus gekozen om de volledige schoudergroep na een rustdag te doen (in dit geval dus 2 aangezien t weekdn) en vervolgens de benen waarbij de schouders weer rust hebben, dan rustdag..nog meer isoleren dus. om vervolgens met biceps en rug verder te gaan (biceps ook meer aandacht nodig dan rug) en dan triceps en borst (t bekende verhaal) zodoende kan ik al mn prioriteiten in een week toch enigszins voldoende aandacht geven:)

nu had ik bij mn schouders de traps gezet maar vind die toch meer een onderdeel van de rug..en zodoende komt dat mooi uit aangzein ik dus de biceps ingeruild heb voor de traps:thumb:


maar hoeveel reps kan ik nu t beste doen voor mn isolatieoefeningen op die vrijdag, en dan puur voor een beter herstel waqt spike elders aangaf?!!!!
waar zijn Spike of Admin of Robin of 3XL wanneer je ze nodig hebt!!!!:)
 
Laatst bewerkt:
als het om herstel gaat, dan moet je het niet in 1 training persen, maar het over de hele dag verdelen.

en dan bedoel ik relatief veel reps, met weinig weerstand.

bvb 150 reps de dag na je triceps training, dat doe je dan in 6x 25reps voor een oefening waar je dus gemakkelijk een pomp van krijgt. stel dat je 12 uur actief bent, komt dat neer op een setje van 25 reps om de 2 uur.

weinig weerstand, dus geen afbraak van spierweefsel, en pomp, voor aanvoer van bloed, waardoor herstel bevorderlijk is, en frequent, zodat het herstel geöptimaliseerd wordt.
 
Dan moet je dus wel elke 2 uur in de gym staan...? Lijkt me een beetje ongemakkelijk toch?
 
Rob G zei:
Dan moet je dus wel elke 2 uur in de gym staan...? Lijkt me een beetje ongemakkelijk toch?

idd wordt vrij lastig:), maar wat robin hier aangeeft in een andere topic klopt dus niet?, ik had zoiets al eens eerder vernomen. doch bedankt spike:thumb:

Robin zei:
Dit is inderdaad een beetje overdreven schokken. Dit doe je beter door een spier die niet goed meer reageerd op je training 2 achtereen volgende dagen te trainen...dan een paar dagen rust voor die spiergroep en eventueel herhalen. Daarna weer terugvallen in oude patroon. Het is enkel de bedoeling de spier even "wakker te schudden".

hoe dan ook, t is wel een schok voor die betreffende spiergroep. zal gewoon de tweede dag met id. die isolatieoefeningen die mij een pomp bezorgen (diegene die ik heb uitgekozen) wel gewoon zorgen voor een goede pomp door meer reps te doen met een lager gewcht
 
Rob G zei:
Dan moet je dus wel elke 2 uur in de gym staan...? Lijkt me een beetje ongemakkelijk toch?


waarom dat? het gaat hem toch slechts om 1 oefening en iedereen heeft toch van die 3kg dumbbells liggen of zo?
 
Spike zei:
waarom dat? het gaat hem toch slechts om 1 oefening en iedereen heeft toch van die 3kg dumbbells liggen of zo?


maar ja, op mn werk zullen ze daar minder blij mee zijn.

maar vind je mijn idee dan een slechte zet? ik heb vaker gelezen (voornameljk in de bewuste bladen ok..mar dan nog) dat om een spiergrope te schokken t verstandig KAN zijn om wat robin al aangaf de spier 2 dagen acher elkaar te pakken. puur dus voor t schokelement.

2 echte massaoefeningen dus op donderdag met 6a8 reps en op vrijdag isolatieoefeningen die ik goed voel in mn spierbuik en zodoende me echt een pomp bezorgen met meerdere reps en (eventueel meer sets?)

en deadlift bij benen op dinsdag en donderdag weer de rug aanpakken met en barbell row en one arm dumbbell row is te doen denk je?

of de deadlift ipv een rowoefening doen en dan bij benen de stlegged deadlift aanhouden..is beter denk ik
 
bwa, is op zich niet echt schokken, of net wel

ik doe dat ook, soms 3 dagen na elkaar. maarja, niet altijd hetzelfde aantal reps/sets en niet altijd hetzelfde gewicht.
 
je kan het doen, moet je zelf uitmaken of het goed aanvoelt :D
 
Een beetje offtopic, maar doe je nou voor je borst incline benchpress en incline dumbbellpress?
 
maniac zei:
Een beetje offtopic, maar doe je nou voor je borst incline benchpress en incline dumbbellpress?


yep:thumb:

eerst incline bp, dan flyes en dan eindigen met dumbbell press

vandaag trouwens de 1e dag van mn triceps-wake-up-call

ben begonnen met de french press, zover ik weet hoe die moest..vond m iig helemaal niets. ik lag dus op mn rug, mn bovenarmen naast mmn zij, parallel aan de vloer en bewoog de stang richting mn nek en terug..maar tot hoever moet die terug, een spier moet op rek zijn wil die t sterkst zijn toch en t optimaalst getraind kunen worden..met mijn uitvoering voelde ik er geen zak van, mn armen strekte ik dus richting mn onderbuik om wer terug te kere naar mn nek..(een liggende pressdown dus op een bankje zonder touw, dat is kort gezegd zoals ik m uitvoerde). zal wel weer verkeerd zijn maar t is nu helas niet anders..blijft een mysterieuze oefening in mn ogen en totdat iemand met een fatsoenlijke afbelding of filmpje komt ben ik nog steeds niet zeke van hoe deze oefening precies gaat

vervolgensn smal dumbbell drukken..damn wat een oefening..voelde m echt waar ik m wou voelen..toppertje Vinny:thumb:
Spike zei:
als het om herstel gaat, dan moet je het niet in 1 training persen, maar het over de hele dag verdelen.

en dan bedoel ik relatief veel reps, met weinig weerstand.

bvb 150 reps de dag na je triceps training, dat doe je dan in 6x 25reps voor een oefening waar je dus gemakkelijk een pomp van krijgt. stel dat je 12 uur actief bent, komt dat neer op een setje van 25 reps om de 2 uur.

weinig weerstand, dus geen afbraak van spierweefsel, en pomp, voor aanvoer van bloed, waardoor herstel bevorderlijk is, en frequent, zodat het herstel geöptimaliseerd wordt.


en aangezein ik morgen de hele dag vrij ben gaat dandy om 9.15, 11.15, 13.15, 15.15, 17.15 en om 19.15 eens 25 reps doen van een bepaalde oefening waar ik een goede pomp van krijg..jaja, zorg dat ik tegten die tijd thuis ben en ga 25 reps uitvoeren met het lichtse gewicht wat ik thuis heb...
dit is een zelfgemaakte dbvan een maat van me en die weegt 6 kilo..en dan 25 reps wordt wel zwaar denk ik, 25 reps met 6 kilo voor elke arm..

ben bang dat ik dat net niet red als t niet te zwaar mag worden..dus puur 25 reps en dan stoppen ook al kan je nog meer??

waarom die 150 reps overigens, of is dat een globale schatting?

..moet te doen zijn hoop ik..

moet dus een oefening bedenken waarbij ik een goede pomp kriig mbv eeb dumbbell, dit mag dus een niet al te zware oefening worden..oh bdenk me net dat ik een verstelbare dumbbell heb..allemaal kleine schijfjes die er open af kunnen:beter:

Dat wordt dus morgen 6 maal een kickback doen voor elke arm!!!

wakker worden om 9.10 en gelijk aan de slag.:)
en dan komt t mooi uit aangezien ik na de 17.15-pomp gelijk mn brodje havermout en tonijn naar binnen kan jassen:lick:

dan om 18.30 trainen waarna ik rond 19.15 aankom bij de laastte pomp van de dag..laat ik mn maatje wel een oefening extra doen:). ik stop na tweemaal 25 reps:thumb:

vraag me nu echter wel af, ik ga morgen borst trainen..is dat dan wel zo verstandig?
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom doe je twee keer "dezelfde" oefening?
 
dandyman zei:
vraag me nu echter wel af, ik ga morgen borst trainen..is dat dan wel zo verstandig?

maakt toch niet veel uit...

je gaat zo zwaar als je kunt voor je borst, zal wel behoorlijk lager liggen maar dat is toch van geen belang.

je ging je triceps wakker schudden remember?

:)
 
bart82 zei:
maakt toch niet veel uit...

je gaat zo zwaar als je kunt voor je borst, zal wel behoorlijk lager liggen maar dat is toch van geen belang.

je ging je triceps wakker schudden remember?

:)


ja maar aangezien de triceps dat ondersteunt..

@maniac, db drukken en bp bedoel je? ga puur voor incline varianten. ben nu dus ff zo bezig..puur ff kijken hoe t bevalt
 
dandyman zei:
ja maar aangezien de triceps dat ondersteunt..

ah zo...

bwah je gaat ze toch al 2 dagen vernken ;)

doe dan toch isolatieoefeningen voor je borst en laat die bp achterwege
 
bart82 zei:
ah zo...

bwah je gaat ze toch al 2 dagen vernken ;)

doe dan toch isolatieoefeningen voor je borst en laat die bp achterwege


ja, idd puur en alleen flyes (incline en vlak dan) en crossovers zat ik al over na te denken..peck deckje erbij.

we hebben ook een flyeapparaat..ook t proberen eens waard morgen dan en volgednde week weer drukken dus:thumb:
 
dandyman zei:
yep:thumb:

eerst incline bp, dan flyes en dan eindigen met dumbbell press

vandaag trouwens de 1e dag van mn triceps-wake-up-call

ben begonnen met de french press, zover ik weet hoe die moest..vond m iig helemaal niets. ik lag dus op mn rug, mn bovenarmen naast mmn zij, parallel aan de vloer en bewoog de stang richting mn nek en terug..maar tot hoever moet die terug, een spier moet op rek zijn wil die t sterkst zijn toch en t optimaalst getraind kunen worden..met mijn uitvoering voelde ik er geen zak van, mn armen strekte ik dus richting mn onderbuik om wer terug te kere naar mn nek..(een liggende pressdown dus op een bankje zonder touw, dat is kort gezegd zoals ik m uitvoerde). zal wel weer verkeerd zijn maar t is nu helas niet anders..blijft een mysterieuze oefening in mn ogen en totdat iemand met een fatsoenlijke afbelding of filmpje komt ben ik nog steeds niet zeke van hoe deze oefening precies gaat

vervolgensn smal dumbbell drukken..damn wat een oefening..voelde m echt waar ik m wou voelen..toppertje Vinny:thumb:



en aangezein ik morgen de hele dag vrij ben gaat dandy om 9.15, 11.15, 13.15, 15.15, 17.15 en om 19.15 eens 25 reps doen van een bepaalde oefening waar ik een goede pomp van krijg..jaja, zorg dat ik tegten die tijd thuis ben en ga 25 reps uitvoeren met het lichtse gewicht wat ik thuis heb...
dit is een zelfgemaakte dbvan een maat van me en die weegt 6 kilo..en dan 25 reps wordt wel zwaar denk ik, 25 reps met 6 kilo voor elke arm..

ben bang dat ik dat net niet red als t niet te zwaar mag worden..dus puur 25 reps en dan stoppen ook al kan je nog meer??

waarom die 150 reps overigens, of is dat een globale schatting?

..moet te doen zijn hoop ik..

moet dus een oefening bedenken waarbij ik een goede pomp kriig mbv eeb dumbbell, dit mag dus een niet al te zware oefening worden..oh bdenk me net dat ik een verstelbare dumbbell heb..allemaal kleine schijfjes die er open af kunnen:beter:

Dat wordt dus morgen 6 maal een kickback doen voor elke arm!!!

wakker worden om 9.10 en gelijk aan de slag.:)
en dan komt t mooi uit aangezien ik na de 17.15-pomp gelijk mn brodje havermout en tonijn naar binnen kan jassen:lick:

dan om 18.30 trainen waarna ik rond 19.15 aankom bij de laastte pomp van de dag..laat ik mn maatje wel een oefening extra doen:). ik stop na tweemaal 25 reps:thumb:

vraag me nu echter wel af, ik ga morgen borst trainen..is dat dan wel zo verstandig?

told ya :)

JM Press
[Link niet meer beschikbaar]

Begint gewoon als een Close Grip BP, maar je buigt je armen als je naar beneden gaat een beetje. Het is dus een soort van Extension/press.
 
Vinny zei:
told ya :)

JM Press
[Link niet meer beschikbaar]

Begint gewoon als een Close Grip BP, maar je buigt je armen voordat je naar beneden gaat een beetje. Het is dus een soort van Extension/press.


een filmpje spreekt meer dan duizend en een woorden..ohnee nu haal ik een spreekwoord en een tekenfilm door elkaar:D

maar dat maakt t wel zeker duidelijk erop


maar id, die heb ik no niet gedaan..dit is geen french press dus maar een JM press..kende ik ook nog niet..heb nimand daar ooit over gehoord..thnx mamn, volgend eweek eens een tryout geven:thumb:

karma hou je tegeod
 
Back
Naar boven