XXL Nutrition

Triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Een headcrusher waarbij de negatieve beweging nog net lukt en de uitgaande de spooter meehelpt wekt bij mij goed moet je wel een spotter hebbe:)
 
Doe aan het eind van je tricepstraining eens de Close Hands Push Up en Dips to failure. Of Triceps Kickback aan het eind, nadat je er eerst met zware compounds op los bent gegaan.
 
Je hebt het over zwaar trainen en geen spierpijn. Dat is al op zich een vreemde verhouding die je trekt. Ik kan met een licht gewicht ervoor zorgen dat ik de dag erna spierpijn heb. Mijn idee is dat je je triceps altijd op dezelfde manier traint en waarschijnlijk ook nog eens niet goed. Wat veel mensen doen is zo zwaar mogelijk pakken om lekker stoer over te komen voor de rest in de sportschool.

Zoals pushdowns...pleuren ze er zoveel mogelijk op en dan gaan ze gebogen op het gewicht hangen. Of lying french curl...ook zo zwaar mogelijk, maar de ellebogen zoveel mogelijk naar buiten...mja..noem ik geen triceps trainen. geldt ook voor de kickback....hup naar achter smijten dat gewicht ipv alleen je onderarm te bewegen met licht gewicht.

Kort samengevat, je training zal wel niet in orde zijn alsmede je intensiteit en je doel erachter. Vraag eens hulp aan iemand die daar rondloopt (niet aan zo'n pauper sios gastje die denkt dat hij het weet) maar aan iemand die al menig jaartjes traint.

ps, niet elke training veroorzaakt spierpijn. Variatie is de clue.
 
dippen
skullcrushers
small benchpress
 
Probeer eens tussen twee bankjes te dippen, en een spotter duwt (als contragewicht) met zijn handen in je nek. Toch nog iets anders dan wanneer je lompweg met schijven op je benen ligt. Ik voelde namelijk dan wel hevigere spierpijn erna.
 
Probeer eens tussen twee bankjes te dippen, en een spotter duwt (als contragewicht) met zijn handen in je nek. Toch nog iets anders dan wanneer je lompweg met schijven op je benen ligt. Ik voelde namelijk dan wel hevigere spierpijn erna.

Veel te blessuregevoelig.....tis namelijk geen constante druk die zo'n persoon geeft.
 
Back
Naar boven