MuscleMeat

Triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Is er een goede oefening voor de triceps die met een rechte halterstang of met dumpbells kan worden uitgevoerd?

Wat vinden jullie verder een fijne oefening voor de triceps? Ikzelf vind kickbacks geen fijne oefening. Op een of andere manier krijg ik dan altijd het gevoel alsof ik een spiertje in m'n bovenarm verrek...
 
french press is een lekkere
 
reverse presses

Skull crushers afgemaakt door French presses
 
Skull crushers blijven mijn favoriet! :thumb:
Nog nooit zo lang pijn in me triceps gehad. :)
 
Wat zijn scull crushers precies.

Ik zoek namelijk nog goede massaoefeningen voor men triceps.

Ik doe nu kickback's, pushdown en reverse pulldown.

Maar de resultaten blijven achter, en aangezien de tricep toch grotendeels de grote van de arm bepaald.

Ook reverse press kan ik me niet direct voorstellen.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
one arm of two arm extensions laat ik nooit links liggen. Net als ne lekkere French press:D
 
Wie kan mij uitleggen wat skull crushers zijn?
 
Originally posted by TongPo
Wie kan mij uitleggen wat skull crushers zijn?

Oh wacht, ik heb al een idee. Is dat niet gewoon de french press maar dan liggend?

Heeft iemand info over hoe deze oefening moet worden uitgevoerd?

En welke van de 2 oefeningen (french press & skull crusher) voel je beter in je triceps?
 
reverse press,= small bench press maar dan met omgekeerde rgip. voelt in t begin heelvreemd aan maar man, die voel je cht waar je m wil voelen.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3663&highlight=skull+crusher

en skull crussher is op bankje liggen waarbij je dumbbells of stang naat jevoorhoofd laat zakken waarbij je alleen je onderarmen vanuit je ellebogen beweegt. een lying extension dus.

wat precies t verschi is met french press is volgens mij dat met f.press ook in lichte mate je bovenarmen meebewegen, dus dat je ellebogen ook meebwegen.
 
en vergeet pushdowns niet, ook een goeie oef.
 
Originally posted by TongPo


Oh wacht, ik heb al een idee. Is dat niet gewoon de french press maar dan liggend?

Nee. Frenchpress is een liggende oefening waarbij het gewicht richting kin/keel gaat en je een duwende beweging maakt (vandaar press)

Skulcrushers is een liggende extensie waarbij het gewicht ringting voorhoofd (of net erachter) gaat

DE eerste is dus meer een compound oefening, terwijl de 2e een isolatie oefening is.
 
Originally posted by dandyman
reverse press,= small bench press maar dan met omgekeerde rgip. voelt in t begin heelvreemd aan maar man, die voel je cht waar je m wil voelen.


Revers press is eigenlijk met een gewone bankdrukgreep, maar als jehet met een smallere grip beter voelt is het ook goed.

Ik heb op het forum al eens foto's geplaatst van de reverse bench press. Dus ff zoeken :)
 
doet niemand hier tricep pushdowns ?!?! behalve ik dan he :P
 
Frenchpress, (of Lying Triceps Extension hoe je die oefening ook maar wil noemen) Skullcrushers en Barbell Close Grip Bench Press dat zijn de massa oefeningen voor de Triceps. 1 van de 3 oefeningen moet je in je triceps schema hebben vind ik.

Veel mensen vinden dat van dips ook, maar ik heb altijd het gevoel dat ik ook mijn schouders aan het trainen ben.

Persoonlijk doe ik voor triceps iig altijd een superset eerst French press en direct daarna smal bankdrukken. Heerlijk hoe je echt helemaal kapot bent daarna. Ik kan niet zonder meer :) En dan 4 setjes.
 
Heeft iemand een foto van french press en skull crusher?
 
Originally posted by TongPo
Heeft iemand een foto van french press en skull crusher?

Skull crusher of lying dumbbell extension
0HoYRSMwBEyG-ZwmH2oxCEKrUjHnIbBY.gif


French press of lying barbell extension
0HoYRSMwBEyG-ZwmH2oxCEKrUjHnIbBY.gif



De oefeningen worden op deze fotos wel verkeerd gedaan, maar om effe een indruk te krijgen hoe de oefening eruit ziet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij skull crushers mag je toch alleen maar je onderarmen bewegen, en gaat het meestal naar de voorhoofd?

Bij de french press richting de nek? mag je dan je bovenarmen bewegen of ook alleen je onderarmen?
 
Originally posted by Vinny
doet niemand hier tricep pushdowns ?!?! behalve ik dan he :P

Zeker wel, en ik vind het de lekkerste triceps oefening (handen dicht bij elkaar)
 
Back
Naar boven