XXL Nutrition

Triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

@Bram: leuke filmpjes, maar bijde oefeningen zijn extension (skulcrushers) alleen deeen uitgevoerd met een stang en de ander met dumbbells.

Frenchpress kan jevergelijken met smaldrukken. Alleen ipv dat je richting borst zak, ga je richting kin/keel.
Het is dus een press, waarbij zowel je onder als je bovenarmen bewegen.
Verschil met normaal smaldrukken is dat je bovenarmen niet onder horizontaal komen, waardoor je minder gebruik van de schouder kan maken en het accent meer op de tricep (lange kop) ligt.


De benaming liggende extension (skullcrushers) en frenchpress zijn in de loop der jaren door elkaar heen gebruik gaan worden zodat ze soms voor de zelfde oefening gebruikt worden. Maar denk je echt dat ze vroeger dom waren en een extensie beweging presses noemde?

Het zijn echt 2 verschillende oefeningen. Een compoundoefening (FP) en een isolatie oefening (LE/SK)

Doe ze beiden en voel het verschil.
 
Originally posted by 3XL
reverse presses

Skull crushers afgemaakt door French presses

Is het dan niet beter om eerste de FP te doen, want het is toch een compound oef? en daarna de SC ?
 
Small banken
Pushdown en daarna reverse pushdown erachteraan.
En dippen als afsluitertje

Ze moeten knallen(bijna)
 
En houden jullie met french press en skull crushers je voeten op de bank (zoals op de tekening) of gewoon op de grond?
 
Vanmiddag de skull crusher geprobeerd (met voeten gewoon op de grond) en ik moet zeggen dat het een hele fijne oefening is. Je voelt hem lekker in je triceps. Naar mijn mening een goeie massa-oefening...
 
High volume basis triceps oefeningen rules. :thumb:
 
Originally posted by Vinny


Is het dan niet beter om eerste de FP te doen, want het is toch een compound oef? en daarna de SC ?

Ik doe de combinatie niet als pre-exhaust, maar ik doe de presses als afmaker van de extensions. Dus met hetzelfde gewicht nog ff alles eruit pompen
 
oh dus, zeg maar je hebt 10 reps SC's gedaan, en dan met hetzelfde gewicht doe je zoveel mogelijk FP's?

Hoe werkt het voor jou? goed of slecht?

En die extre "setje" FP's , tellen die als echte setjes?
Dus ik doe max 8 setjes voor me triceps, maar als ik 4 setjes SC's doe, en bij elke setje FP's doet, is dat dan 8 setjes?

Als ik nog wat kracht over heb, is pushdowns een goeie afmakertje?
 
Laatst bewerkt:
Bij mij werkt het goed

Ik doe meestal skullcrushers 8-6reps direct gevolgd door frenchpress waar ik dan nog zo'n 2-3 reps mee haal

Bij de laatste set doe ik er soms met hetzelfde gewicht nog direct smaldrukken achteraan. Hier haal ik dan ook nog een paar reps

Ik tel dit niet al apparte sets, maar gewoon meer een verlenging van m'n gewone set. Daarom moet je ook niet te hoog in je reps gaan met de skullcrusher, maar een gewicht nemen waar je 8-6 reps haal.



Ik zou als je nog wat kracht over heb eerder voor pully extensions gaan als pully push-down.
 
Skull crusher rulez zeker wel! Ik voel het nu nog steeds goed in m'n triceps. Naar mijn mening beter als de FP...
 
Back
Naar boven