Fitness Seller

triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
als ik mijn triceps groter wil moet je toch max 8 sets doen
ik las eerst ook dat iemand 5 sets deed bij zijn biceps, maar kan je dan niet maar 1 oefening doen

is het goed als ik alleen deze doe:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html
4 sets
10, 8, 6, 4
ga je dan sneller voor uit als je 3 oefeningen met vier zulks soort reps doet
 
Dumbbell Kickback is wel oke, is mijn favoriet samen met French press en dippen.
 
Originally posted by TrainingFreak
als ik mijn triceps groter wil moet je toch max 8 sets doen
ik las eerst ook dat iemand 5 sets deed bij zijn biceps, maar kan je dan niet maar 1 oefening doen

is het goed als ik alleen deze doe:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html
4 sets
10, 8, 6, 4
ga je dan sneller voor uit als je 3 oefeningen met vier zulks soort reps doet
ik zou zoiezo niet alleen de kickback pakken voor tricep.
als je per se 1 oefening wilt pakken pak dan een pushdown of een small bench of french press oid.
maar waarom niet gewoon een stuk of 3 oefeningen? met 3 sets per oefening.
 
ik hoorde als je rond de 5 sets doet dat je sneller groeit, is dat zo?
 
Originally posted by TrainingFreak
als ik mijn triceps groter wil moet je toch max 8 sets doen
ik las eerst ook dat iemand 5 sets deed bij zijn biceps, maar kan je dan niet maar 1 oefening doen

is het goed als ik alleen deze doe:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html
4 sets
10, 8, 6, 4
ga je dan sneller voor uit als je 3 oefeningen met vier zulks soort reps doet

Is afhankelijk hoeveel sets je moet doen. Als je nog niet zo ontwikkeld bent, kun je meer doen omdat je nog niet in staat bent om je spier erg snel uit kunnen putten. Als je verder gevorderd bent, weet je je spier intensiefer te trainen en daarom kan overtraining sneller optreden.

Denk dat in het algemeen 3 oefeningen voor 3 sets met tussen de 6-12 herhalingen wel voldoende zijn om je triceps te laten groeien.
Oefeningen:
Smal bankdrukken:Lying french press: seated extensions (dumbbell of barbel): pressdown:reverse pressdown:kickbacks:rope extensions, enz,enz. Kies gewoon 3 oefeningen die voor jou werken, doe 3 sets, 1e set 10, 2e set 8, 3e set 6 herhalingen en probeer dit 6-8 weken. Niet iedere week iets anders proberen.
:thumbs:
 
Kickback KAN een goede oefening zijn, als je hem uitvoert zoals hij ooit bedacht en benaamd is.

Dus met je bovenlichaam in een hoek van ca 45gr, arm laten hangen, beginnen met het naar achtertrekken van de bovenarm (zoals bij een row) en terwijl je bovenarm je romp passert je elleboog strekken (dit is de Kick). Het word op die manier dus een compound oefening waarbij de rug assisteerd.
Je begint met het verkorten van de lange kop vd triceps door je elleboog naar achter te trekken en eindig door het strekken van de elleboog. Je kan op deze manier aaardig gewicht gebruiken en massa aanzetten


Dit is een heel ander oefening als die ik regelmatig (vooral door dames) gedaan zie worden. waarbij het bovenlichaam evenwijdig met de grond gehouden word met de bovenarn statisch tegen de romp en dan alleen elleboog extensie. Deze manier is leuk om te pompen, maar ik zou er niet op rekenen dat het spier aanzet
 
ehKjezhq_1JruKOoXgAKlhIcIWjPMS8X.gif


'k Laat het plaatje maar even zien.

Deed ik ook toen ik nog triceps apart trainde.. goede oefening.
Uitvoering blijkt lastiger dan ik dacht... ik hield het bovenlichaam dus ook horizontaal denk ik.
Doe tegenwoordig echter bijna alleen nog maar basisoefeningen zoals bankdrukken (halter/db), flyes (cable/db), pull-over, chinnen en cable row. Dat zijn denk ik zo'n beetje de oefeningen waar indirect de triceps ook wordt aangepakt.

Het bevalt me wel om niet meer zoveel apparaten en oefeningen te doen, ben nu tenminste lekker snel klaar..

Espi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Re: triceps

Originally posted by Esperantisto
QLvLlQYgtr0ktUrcvaLFAZ_9NMU0hXXO.gif


'k Laat het plaatje maar even zien.

Deed ik ook toen ik nog triceps apart trainde.. goede oefening.

Espi


Ik vind kickbacks een vage oefening man..

:S

neiging snel te cheaten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is dus het voorbeeld HOE JE HET NIET MOET DOEN om massa te kweken
 
Originally posted by 3XL
Dat is dus het voorbeeld HOE JE HET NIET MOET DOEN om massa te kweken

Meen je dat!

Die heb ik net gedaan!

+ pulldowns
+ extensions

de andere 2 wel geschikt?
 
Persoonlijk vind ik dumbbell kickbacks geen fijne oefening.

Ik ben sinds kort verliefd geworden op de skull crushers:D
Na 4 sets knallen ze bijna...
 
En pushdown in alle soorten en maten, aflopende sets op het einde van tricepstraining samen met dippen! Pijn lijden!! :D
 
Wat een rot oefening is da!!!!
lukt me niej ech!!!! krijg van iedereen commentaar omdat
ik hem verkeerd doe... En dan doen ze het 10 maal voor en
dan doe ik het nog fout!!!
Nee geef mij maar small bench press/ dippen!!!!!!

Jurre
ps: ik voerde de oefening met een extreem laag gewicht uit, om het beetje te leren...
miss ben ik wel een loser!!! :p
 
Originally posted by 3XL
Kickback KAN een goede oefening zijn, als je hem uitvoert zoals hij ooit bedacht en benaamd is.

Dus met je bovenlichaam in een hoek van ca 45gr, arm laten hangen, beginnen met het naar achtertrekken van de bovenarm (zoals bij een row) en terwijl je bovenarm je romp passert je elleboog strekken (dit is de Kick). Het word op die manier dus een compound oefening waarbij de rug assisteerd.
Je begint met het verkorten van de lange kop vd triceps door je elleboog naar achter te trekken en eindig door het strekken van de elleboog. Je kan op deze manier aaardig gewicht gebruiken en massa aanzetten


Dit is een heel ander oefening als die ik regelmatig (vooral door dames) gedaan zie worden. waarbij het bovenlichaam evenwijdig met de grond gehouden word met de bovenarn statisch tegen de romp en dan alleen elleboog extensie. Deze manier is leuk om te pompen, maar ik zou er niet op rekenen dat het spier aanzet

ha ha, AZO !

great. ja op die manier hebben kickbacks wel veel meer nut... thx man!
 
Ik doe DB kickback ook graag. Het is bijna de enige oefening waarbij ik het goed in mijn triceps voel.
 
Originally posted by 3XL
Kickback KAN een goede oefening zijn, als je hem uitvoert zoals hij ooit bedacht en benaamd is.

Dus met je bovenlichaam in een hoek van ca 45gr, arm laten hangen, beginnen met het naar achtertrekken van de bovenarm (zoals bij een row) en terwijl je bovenarm je romp passert je elleboog strekken (dit is de Kick). Het word op die manier dus een compound oefening waarbij de rug assisteerd.
Je begint met het verkorten van de lange kop vd triceps door je elleboog naar achter te trekken en eindig door het strekken van de elleboog. Je kan op deze manier aaardig gewicht gebruiken en massa aanzetten


Dit is een heel ander oefening als die ik regelmatig (vooral door dames) gedaan zie worden. waarbij het bovenlichaam evenwijdig met de grond gehouden word met de bovenarn statisch tegen de romp en dan alleen elleboog extensie. Deze manier is leuk om te pompen, maar ik zou er niet op rekenen dat het spier aanzet


In Ronnie, the unbelieveble... is zijn laatste tricepoef. kickbacks.
Dus ik veronderstel dat dit toch een goede oef moet zijn, ik doe ze dikwijls.
 
Je zegt het zelf al "is zijn laatste tricepoef".

Meesten gebruiken de laatste oefening als pomper, niet als bouwer
 
Mijn favoriet voor triceps is op een schuin bankje (1 tandje)
tegen de kabelmachine.
Armen recht in de lucht en de kabel beneden vandaan.
En dan strekken maar.
Lijkt op de skull crusher maar dan onder constante spanning.
Weet igg niet hoe deze oefening heet, maar me triceps branden als de hel als ik er mee klaar ben.
Is voor mij echt een massabouwer.
Kan je ook niet veel mee smokkelen.
 
Back
Naar boven