XXL Nutrition

Triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ricky

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 mei 2003
Berichten
16
Waardering
0
ik heb hier in een andere thread gelezen dat de triceps meer de grote aangeeft van je arm, dan je biceps...
nu zou ik graag enkele oefeningen weten voor de triceps dan ook groter te maken !! :D
oefeningen met dumbbells en op de toestellen zijn welkom :rocker:

greetzzz..
 
smal bankdrukken met halter of dumbbells
arm strekken met dumbel
 
Reverse Grip Triceps pushdown
Lying Dumbbell Triceps extension
Dumbbell Triceps Extension
Dips behind te back
 
Je hebt het waarschijnlijk al gelezen in de andere thread, maar wat ik echt een superoefening vind en erg goed werkt bij mij is:

Bankje in 30` voor een kabelmachine zetten,
touw aan de kabel (onder) en dan de skullcrusher doen.
Dus armen gestrekt in de lucht, naar je hoofd laten zakken en weer strekken.
Heerlijk :)
 
ok thanx..
nu nog ff plaatjes uitzoeken voor te zien wat hier juist mee bedoeld wordt.. :D
 
goeie link elefino !! :D
 
justifire, heb je daar ergens een plaatje ofzo van? ik begrijp niet goed wat je bedoelt ...:headbang:
 
Originally posted by dandyman


denk dat hij eze bdoelt alleen dan met touw en bankje lager instelen (30 graden)

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBInclineTriExt.html
Goed gezien Dandy :thumbs:
Lager geeft bij mij een nog betere rek in me triceps en dan lig ik ook lekkerder.
Nu weet ik alleen niet of die op het plaatje het ook met een touw doet of met een stang.
Ik varieer met het touw, ene keer pak ik hem zo zwaar mogenlijk en hou ik me handen bij mekaar, andere keer pak ik hem net ff iets lichter en werk tijdens het strekken me handen uit mekaar.
Dus net als bij de staande triceps-oefening met touw.
***zal toch eens al die namen moeten leren***

Maar je moet natuurlijk wel blijven varieren in je oefeningen, niet alleen deze doen als je wilt groeien.
Al hou ik hem standaard in mijn schema naast de rest.
 
Laatst bewerkt:
100 kilo Gewicht op je schoot en tussen twee bankjes dippen
 
Originally posted by ccnp
100 kilo Gewicht op je schoot en tussen twee bankjes dippen

deed ik eerts ook maar kreeg last van mn knien en als ik de schijven eraf moest halen bij mn maatje kreeg ik last van mn rug door t tillen. we doen m nu zo dat hij zijn handen iin mn nek/schouders legt en zodoende weerstand bied bij t omhoog gaan...echte killer
 
Probeer eens een EZ stang. Gewoon in de kneep tussen benen en romp leggen.

Doordat je het gewicht vlak bij je heb, heb je minder gewicht nodig als waneer je schijven op je benen gaat leggen
 
Precies, doe het nu ook al tijdje zoals 3 omschrijft en werkt stukken handiger/beter.
 
Originally posted by dandyman


deed ik eerts ook maar kreeg last van mn knien en als ik de schijven eraf moest halen bij mn maatje kreeg ik last van mn rug door t tillen. we doen m nu zo dat hij zijn handen iin mn nek/schouders legt en zodoende weerstand bied bij t omhoog gaan...echte killer

lijkt me meer gevaarlijk dan iets anders ???
 
nou Spike, we voelen elkaar goed aan en gaan elkaar echt niet met volle kracht naar beneden drukken. we doen m heel sporadisch en dan meestal 8 reps en we weten van elkaar met welke kracht we elkaar naar beneden moeten drukken om de oefening zwaar doch veilig te houden. Maar geef zelf ook vorkeur aan de normale dip, zonder bank.
 
ah k, want weet je, als je zelf druk legt, die druk zal niet altijd hetzelfde zijn, of niet even groot op elk hand, en zo'n evenwicht kan soms nare gevolgen hebben, zie je wat ik bedoel?

een gewicht is een gewicht, punt, dat blijft daar liggen, inert. en het blijft hetzelfde gewicht op jou uitoefenen.
 
daarom ook nooit till failure bij die oefneing. maar bedankt voor de bezorgheid en de tip;)
 
Back
Naar boven