XXL Nutrition

tricepstraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Nu weet ik wel zo een beetje hoe je voor alle spiergroepen de nadruk op een bepaald deel kunt leggen..

Maar hoe werkt dit voor triceps?

vind het namelijk wel aardig irritant :)
 
Als je je ellebogen naar binnen of naar buiten houd dan voel je wel verplaatsing in het stuk wat je meer belast!

Suc6
 
welke kop van de triceps pak je op welke manier?
 
Originally posted by Dr. Worf
Als je je ellebogen naar binnen of naar buiten houd dan voel je wel verplaatsing in het stuk wat je meer belast!

Suc6

ik dacht je ellebogen altijd zo dicht mogelijk tegen je lichaam houden.En voor de verplaatsing van belasting je handen smal of breed zetten,of ben ik verkeerd?
 
Laat ik beginnen om te zeggen dat je de koppen van de triceps door hun gezaamlijk aanhechting aan de onderarm niet helemaal appart kan trainen.

De belangrijkste kop van de triceps is de lange kop(caput longum), dit is eigenlijk het echte werkpaard van de triceps.
De aanhechting van de lange kop loopt over het schoudergewricht en aangezien een spier het sterkst is als hij op lengte is werkt deze het best als de triceps op lengte is maw oefeningen waar bij de arm omhoogstaat, zoals seated extensions.

Elke oefening waarbij de triceps niet op lengte is belast de lange kop minder, met bv kickbacks op de laatste plaats omdat je arm achter je is (voledig verkort), waardoor je de ander koppen meer voelt (weer dat verhaal dat je bij bep. oefeningen niet 1 gedeelte meer traint, maar juist een ander gedeelte minder)

Dit houd dus in dat oefeningen zoals rope extensions, rev.grip extension enz meer de nadruk leggen op de mediale en laterale kop
Daarnaast komen nog de aanhechtingspunten aan de opperarm, de aanhechting van de laterale kop zit wat hoger op het bot als die van de mediale kop zodat het "uitdraaien" wat je met ropepushdown doet net iets meer accent op de laterale kop legt. Maar dat is maar minimaal
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven