MuscleMeat

Triggerpoint linker lats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 164408

Cool Novice
Lid geworden
9 dec 2017
Berichten
53
Waardering
10
Beste dames en heren,

Ik heb op dit moment erg last van een triggerpoint in m’n lats. Met name links. Kan dit verholpen worden en wat zijn mogelijke oorzaken? Is het ernstig?

Alvast bedankt

Mvg,

Vorce
 
Hoi Vorce,

Ga langs een fysio.

Groetjes,

Bokito.
 
Ik had het een paar weken toen ik een keer met 100% gestrekte armen pullups ging doen en nog even afronde met een deadhang.
Goede bedoelingen worden direct afgestraft.
 
Ga naar een osteopaat of chiropractor ipv fysio.
 
Last van EEN triggerpoint? Ik vind dat een beetje gek klinken, want je spieren door heel je lichaam zitten vol met honderden triggerpoints (spierknoopjes) en daar is in principe niks mis mee. Consistente spierspanning kun je dan verlichten met dryneedling, zodat je het constante verkrampen even doorbreekt.

1. Kan het niet zijn dat je last hebt van een aanhechting of een scheurtje in de spier? Met explosief hard trekken aan iets tijdens het klussen oid kan dat zomaar gebeuren en de volgende dag pas voelbaar zijn.
2. Triggerpoints prikken is dus geen absolute oplossing, meer een zalfje. De oorzaak moet je ergens anders zoeken.

Hier tijden gedacht dat ik met 'even triggerpoints prikken' minder snel hamstring blessure zou krijgen tijdens de voetbal, maar het bleef terugkomen omdat de oorzaak niet goed rekken, te zwakke spieren, overgewicht was. Spierspanning werd steeds minimaal verlicht met het prikken, maar daardoor ging ik met die schijnoplossing gewoon verder op dezelfde manier.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven