MuscleMeat

triglyceriden erg hoog

Bezoekers in dit topic

Ok, ik begrijp jullie wel :thumb:
 
Ik was nu net weer begonnen aan de broccoli na een lange tijd van veel te weinig groente. :D

Maar mijn eigenlijke vraag was of mijn triglyceriden zo hoog waren door het fietsen voor het bloedprikken, want als je ik die waarde als normaal zou hebben, verwacht ik toch dat ik mij een stuk slechter zou voelen.
Ik kon via Google niet echt iets vinden over een verhoging direct na activiteit op een nuchtere maag.
 
Laatst bewerkt:
Ik was nu net weer begonnen aan de broccoli na een lange tijd van veel te weinig groente. :D

Maar mijn eigenlijke vraag was of mijn triglyceriden zo hoog waren door het fietsen voor het bloedprikken, want als je ik die waarde als normaal zou hebben, verwacht ik toch dat ik mij een stuk slechter zou voelen.
Ik kon via Google niet echt iets vinden over een verhoging direct na activiteit op een nuchtere maag.
FFA (free fatty acids) kan meteen na intensieve cardio wel iets hoger zijn in je bloodstream ja.
 
Ik was nu net weer begonnen aan de broccoli na een lange tijd van veel te weinig groente. :D

Maar mijn eigenlijke vraag was of mijn triglyceriden zo hoog waren door het fietsen voor het bloedprikken, want als je ik die waarde als normaal zou hebben, verwacht ik toch dat ik mij een stuk slechter zou voelen.
Ik kon via Google niet echt iets vinden over een verhoging direct na activiteit op een nuchtere maag.
Het is niet omdat je triglyceriden te hoog zijn dat je je slecht moet voelen.
 
Het is niet omdat je triglyceriden te hoog zijn dat je je slecht moet voelen.

Binnenkort nog maar eens mijn bloed laten testen, even op internet zoeken hoe snel zoiets kan dalen bij aanpassing van levensstijl.
 
Binnenkort nog maar eens mijn bloed laten testen, even op internet zoeken hoe snel zoiets kan dalen bij aanpassing van levensstijl.
Laat dan meteen ook alles prikken: cholesterol, triglyceriden, vitamines, mineralen, enzovoorts. Dan weet je misschien ook waar andere tekorten liggen en wat je er aan kan doen (supplementeren bijvoorbeeld). :thumbup:
 
De dokter had al een formulier klaar gelegd voor over een paar maanden prikken, even kijken wat ik nog meer ga aankruisen.
 
Dat kun je niet zelf aankruisen hoor. Dat moet je arts doen lol
 
Dat kun je niet zelf aankruisen hoor. Dat moet je arts doen lol
Je kan er gewoon om vragen hoor, zelf ook altijd gedaan. Wel even afhankelijk van je zorgverzekering misschien. Maar een normale aardige huisarts die begrijpt dat wel als je het uitlegt.
 
Triglyceriden te hoog. Terug gezond eten en vooral vers gemaakt. Fruit, groenten, vis en puur vlees zoals kip en runds. Al die voeding met transvetten is vooral de oorzaak. En waar zit dat vooral in? Alle rotzooi die je eet. Lopen is gezond maar dat zal je triglyceridenspiegel niet doen zakken wanneer je slecht eet.

Dit dus!

Ik ga lekker mijn koolhydraten wat minderen en wat meer groente eten. Totaal kcals maar weer eens bij gaan houden en zorgen dat ik een gezond tekort creëer om geleidelijk een aantal kilo's kwijt te raken.

Je kunt je koolhydraten en calorieën wel verminderen maar als je zoveel (en ongezonde) vetten naar binnen stouwt gaat er aan je triglyceriden niets veranderen.

Maar mijn eigenlijke vraag was of mijn triglyceriden zo hoog waren door het fietsen voor het bloedprikken, want als je ik die waarde als normaal zou hebben, verwacht ik toch dat ik mij een stuk slechter zou voelen.

Nee, je triglyceriden zijn niet zo hoog door het fietsen. Je cholesterol is ook te hoog. Je eet gewoon hartstikke ongezond. Daar hoef je nu nog helemaal niets van te voelen, dat komt over meerdere jaren wel...

Btw het bloedstollingsverhaal, bloedplaatjes, triglyceriden, vit K --> er worden wat dingen door elkaar gehaald.

Concentreer jij je maar op je voeding, komt alles goed :emo:

:popcorn2::mc::fries: ----> :wave:


;)
 
Bij Ah avocado olie kopen, merk kan ik niet meteen opkomen maar is 250 ml met wit en groen papier. Ik vind dit beter om te bakken i.p.v. olijfolie. Ook een omega 3 capsule pakken oa minami gold + vitamine d,krijg je meteen vit d erbij. En vit k kan zelf beginnende aderverkalking omkeren ( studies ervan) maar dat heb je Wss niet nodig. Nog een tip, drink een tijdje rode bietensap ondersteund ontgifting en ook voor betere uithouding bij conditie sporten. Succes
 
Bij Ah avocado olie kopen, merk kan ik niet meteen opkomen maar is 250 ml met wit en groen papier. Ik vind dit beter om te bakken i.p.v. olijfolie. Ook een omega 3 capsule pakken oa minami gold + vitamine d,krijg je meteen vit d erbij. En vit k kan zelf beginnende aderverkalking omkeren ( studies ervan) maar dat heb je Wss niet nodig. Nog een tip, drink een tijdje rode bietensap ondersteund ontgifting en ook voor betere uithouding bij conditie sporten. Succes

Das niet te zuipen!!!!!!
 
Das niet te zuipen!!!!!!
Idd aparte smaak, maar na enkele dagen went het wel. Is het een wondermiddel? Nee tuurlijk niet maar alle beetjes kunnen helpen en mss haalt TS er zijn voordeel uit
 
Idd aparte smaak, maar na enkele dagen went het wel. Is het een wondermiddel? Nee tuurlijk niet maar alle beetjes kunnen helpen en mss haalt TS er zijn voordeel uit

Das precies aarde dat je aan het drinken bent :) zou ook de uithouding verbeteren maar krijg het echt niet binnen. Braakneigingen of braken heb ik er niet voor over :)
 
Nee, je triglyceriden zijn niet zo hoog door het fietsen.

Waarom niet?
Voldoende intensieve inspanning zorgt voor een daling in insulineniveau’s en na geruime tijd voor lipolyse, maw oxidatie van vetten. Dan zijn er dus meer free fatty acids in je bloed wat dus gemeten wordt.

Neemt overigens niet weg dat zijn triglyceriden waarschijnlijk alsnog veel te hoog zijn, maar deze uitzonderlijke piek kan zeker verklaard worden door intensieve inspanning als moderating variable.
 
De eerste kilo's zijn er al weer af, gewoon elke dag zelf koken ipv thuisbezorgd.nl :D

Verder neem ik;
Multivit
5000iu D3, tijdens bloedprikken was deze waarde nog aan de lage kant dus nu neem ik soms wat meer per dag.
Visolie
Mariadistel

Qua bewegen gaat het nog ruk aangezien er totaal geen herstel is na een training en ik weer meerdere dagen aan de paracetamol kan na een training.
Dus nu weer terug naar cardio en de oefeningen van de fysio. Echte krachttraining zal er voorlopig wel niet in zitten :(

En ik had ook wat onderzoekjes gevonden de de FFA omhoog gaan bij inspanning, maar kon nog niet echt iets vinden met gemeten waarden.
Over een maand maar weer bloed gaan prikken en dan zal ik het wel zien of het een stuk gezakt is.
 
Waarom paracetamol na een training? Bij mijn weten limiteert dit zelfs eiwitsynthese en daarmee je herstel.

Als je stopt met kt dan zul je eenmaal je weer begint ook spierpijn hebben. Of je nou cardio doet of niet.
 
Waarom paracetamol na een training? Bij mijn weten limiteert dit zelfs eiwitsynthese en daarmee je herstel.

Als je stopt met kt dan zul je eenmaal je weer begint ook spierpijn hebben. Of je nou cardio doet of niet.

omdat trainen pijn doet? :D
 
Het kan ook zijn dat je gewoon te weinig eet en in combinatie met je KT dat je je eigenherstel ermee in de weg zit.

Ik zou gewoon kracht training blijven doen. Misschien in het begin een beetje op onderhoud. Dus je sets en reps zodanig uitvoeren dat als je klaar bent bij een set nog 1 a 2 reps in de tank houdt. Op die manier kan je dan gewoon wat meer wennen. En ook stoppen met de paracetamol. Goed eten rondom je training en misschien zorgen dat je kcal deficit niet té groot is.
 
Back
Naar boven