Fitness Seller

triglyceriden erg hoog

Bezoekers in dit topic

Waarom paracetamol na een training? Bij mijn weten limiteert dit zelfs eiwitsynthese en daarmee je herstel.

Als je stopt met kt dan zul je eenmaal je weer begint ook spierpijn hebben. Of je nou cardio doet of niet.
Paracetamol is geen ontstekingsremmer dus remt iig niet spiergroei zoals NSAIDS dat doen
 
Waarom niet?
Voldoende intensieve inspanning zorgt voor een daling in insulineniveau’s en na geruime tijd voor lipolyse, maw oxidatie van vetten. Dan zijn er dus meer free fatty acids in je bloed wat dus gemeten wordt.

Neemt overigens niet weg dat zijn triglyceriden waarschijnlijk alsnog veel te hoog zijn, maar deze uitzonderlijke piek kan zeker verklaard worden door intensieve inspanning als moderating variable.

TS vraagt of ZIJN triglyceriden zo hoog zijn door het fietsen voor bloedprikken.
Antwoord is: nee.
 
TS vraagt of ZIJN triglyceriden zo hoog zijn door het fietsen voor bloedprikken.
Antwoord is: nee.
Dan heb je mijn post niet goed gelezen? De gemeten waarde kan wel degelijk compleet beïnvloed zijn door inspanning.
 
Waarom paracetamol na een training? Bij mijn weten limiteert dit zelfs eiwitsynthese en daarmee je herstel.

Als je stopt met kt dan zul je eenmaal je weer begint ook spierpijn hebben. Of je nou cardio doet of niet.

Die paracetamol is tegen de pijn in de gewrichten niet tegen de sierpijn. Beetje spierpijn kan ik nog wel tegen :)

Mijn grootste blessure is een ribgewricht wat al jaren niet goed zit maar met mijn nieuwe fysio en oefeningen gaat het redelijk vooruit. Andere blessures zijn mijn knieën en polsen die altijd tegenwerken. Ik denk dat ik gewoon nog even moet wachten met zwaardere training.

Dysfunctie van de ribgewrichten aan de rugzijde | Hier Heb Ik Pijn
Dat is eigenlijk wat ik heb icm een verstijfde ruggengraat doordat ik de afgelopen jaren verstijft in 1 houding heb gezeten omdat het anders pijn deed, ik kon niet eens meer achterom kijken op de fiets. En ja ik weet dat ik er veel te lang mee door ben blijven lopen. :headbang: maar er zit nu weer vooruitgang in.


omdat trainen pijn doet? :D

Beetje pijn van het trainen kon ik normaal wel tegen maar de volgende dag compleet niet kunnen bewegen van de pijn gaat mij toch iets te ver.

Eergisteren alleen de oefeningen van de fysio wat zwaarder gedaan en gisteren alleen spierpijn gehad dus dat gaat al beter. Vandaag ga ik toch weer wat meer doen maar dan met extreem laag gewicht, misschien is dat de oplossing voor nu.
 
Laatst bewerkt:
...deze uitzonderlijke piek...

Dan heb je mijn post niet goed gelezen? De gemeten waarde kan wel degelijk compleet beïnvloed zijn door inspanning.

Jawel hoor gelezen. Maar misschien moet je de posts van TS goed lezen:

Slecht dieet, eet teveel zooi, beweegt te weinig, vervette lever.

triglyceriden op 13,4 = te hoog (dit is geen uitzonderlijk hoge piek maar helemaal passend bij de rest van het beroerde lab)
cholesteroltotaal 7,9 = te hoog
HDL 0,67 = te laag
LDL niet te meten/bepalen = te hoog

You do the math!
 
Jawel hoor gelezen. Maar misschien moet je de posts van TS goed lezen:

Slecht dieet, eet teveel zooi, beweegt te weinig, vervette lever.

triglyceriden op 13,4 = te hoog (dit is geen uitzonderlijk hoge piek maar helemaal passend bij de rest van het beroerde lab)
cholesteroltotaal 7,9 = te hoog
HDL 0,67 = te laag
LDL niet te meten/bepalen = te hoog

You do the math!
Inderdaad, vaak is het antwoord eenvoudig en is er geen reden tot overdenken zonder enig idee waar het over gaat. Meer bewegen minder troep eten. En idd heeft dat fietstochtje er geen malle moer mee te maken in dit geval
 
Jawel hoor gelezen. Maar misschien moet je de posts van TS goed lezen:

Slecht dieet, eet teveel zooi, beweegt te weinig, vervette lever.

triglyceriden op 13,4 = te hoog (dit is geen uitzonderlijk hoge piek maar helemaal passend bij de rest van het beroerde lab)
cholesteroltotaal 7,9 = te hoog
HDL 0,67 = te laag
LDL niet te meten/bepalen = te hoog

You do the math!
Als je goed had gelezen had je gezien dat ik zei dat zijn triglyceriden ook zonder die inspanning wel te hoog zouden zijn. Echter beweer jij dat fietsen geen invloed heeft en dat is gewoon pertinent onwaar.
 
Als je goed had gelezen had je gezien dat ik zei dat zijn triglyceriden ook zonder die inspanning wel te hoog zouden zijn. Echter beweer jij dat fietsen geen invloed heeft en dat is gewoon pertinent onwaar.

Ik maak me druk om de gezondheid van Fable (die zich, zo lijkt, alleen zorgen maakt om zijn verhoogde triglyceriden)! Ga jij je lekker druk maken over de invloed van het fietsen op een toch al veel te hoog triglyceriden...
 
Ik maak me druk om de gezondheid van Fable (die zich, zo lijkt, alleen zorgen maakt om zijn verhoogde triglyceriden)! Ga jij je lekker druk maken over de invloed van het fietsen op een toch al veel te hoog triglyceriden...
Er zijn meer mensen die dit lezen. Zo wordt onjuiste informatie verspreid.
 
Er zijn meer mensen die dit lezen. Zo wordt onjuiste informatie verspreid.

WTF :stupid:

Ik mag hopen dat mijn info gelezen wordt!

Je hebt het echt niet begrepen?! Wat maakt het uit of dat de triglyceriden verhoging beïnvloed is door het fietsen (of niet nuchter zijn)?!?! Kijk naar de rest van het beeld!

Hoop dat Fable slimmer is dan jij :wave:...
 
WTF :stupid:

Ik mag hopen dat mijn info gelezen wordt!

Je hebt het echt niet begrepen?! Wat maakt het uit of dat de triglyceriden verhoging beïnvloed is door het fietsen (of niet nuchter zijn)?!?! Kijk naar de rest van het beeld!

Hoop dat Fable slimmer is dan jij :wave:...
:roflol:
Is goed meis, je hebt helemaal gelijk.
 
Ik citeer Lyle McDonald: “Perfect, don’t argue with stupid people”. :)

Zegt ons ecto'tje die zich pas een vent voelt sinds hij anabolen gebruikt.

Btw je een vent voelen is wat anders dan een vent zijn.

Nu weer:ontopic: ?
 
Wat heeft de dokter je aangeraden? Ik vermoed dat hij je heeft aangeraden om gezonder te gaan eten, voldoende fruit/groenten en regelmatig vis (omega 3)?

Dat zou ik ook gewoon doen, combineer dat met 3 keer per week cardio. Als je conditie niet goed is doe dat dan op een rustig tempo. Gezondere voeding en regelmatig cardio zal je cholesterol ongetwijfeld sterk verbeteren.

Wanneer je de volgende keer bloed wil laten prikken: eet dan niet overdreven eiwitrijk in die week en drink die week zeker voldoende. Gebruik die week ook geen ontstekingsremmers (kan invloed hebben op je nierwaarden). Plan de laatste training ook 2-3 dagen voor het bloedprikken. Rekening houden met zulke zaken kunnen je cholesterol, nieren en leverwaarden meteen een stuk verbeteren.
 
Zegt ons ecto'tje die zich pas een vent voelt sinds hij anabolen gebruikt.

Btw je een vent voelen is wat anders dan een vent zijn.

Nu weer:ontopic: ?
:roflol::roflol:
Voelt goed om je frustratie te uiten middels persoonlijke aanval hè? Blijkbaar is je gevoel van eigenwaarde gekrenkt:).

Nogmaals, het geeft niet hoor. Bedankt voor je gedegen onderbouwde argumenten en je zeer scherpe analyse van andersmans argumentatie. Ik voorzie een carrière in debatteren (politiek wellicht?).
 
Wat heeft de dokter je aangeraden? Ik vermoed dat hij je heeft aangeraden om gezonder te gaan eten, voldoende fruit/groenten en regelmatig vis (omega 3)?

Dat zou ik ook gewoon doen, combineer dat met 3 keer per week cardio. Als je conditie niet goed is doe dat dan op een rustig tempo. Gezondere voeding en regelmatig cardio zal je cholesterol ongetwijfeld sterk verbeteren.

Wanneer je de volgende keer bloed wil laten prikken: eet dan niet overdreven eiwitrijk in die week en drink die week zeker voldoende. Gebruik die week ook geen ontstekingsremmers (kan invloed hebben op je nierwaarden). Plan de laatste training ook 2-3 dagen voor het bloedprikken. Rekening houden met zulke zaken kunnen je cholesterol, nieren en leverwaarden meteen een stuk verbeteren.


Klopt, en dat zal ik de volgende keer ook doen. Ik vond de waarden alleen erg hoog t.o.v. wat ik in de spiegel zie en zocht daar een verklaring voor.
Nu lekker bezig met gezond eten en vaker sporten en het gaat al vooruit.
 
Klopt, en dat zal ik de volgende keer ook doen. Ik vond de waarden alleen erg hoog t.o.v. wat ik in de spiegel zie en zocht daar een verklaring voor.
Nu lekker bezig met gezond eten en vaker sporten en het gaat al vooruit.
JIJ ontketent hier wo3 inmiddels tussen dit paupervolk
 
Back
Naar boven