XXL Nutrition

trillen tijdens de oefeningen

Users who are viewing this thread

flex_extreme

Cool Novice
+15 jaar member
Lid geworden
14 mei 2005
Lengte
1m88
Massa
129kg
Het is ongelovelijk irritant en ik wil nou weten waarom het gebeurt...
wat betekend dit?
ik doe het toch niet te zwaar? of is het toch een vorm van overbelasting?

olddutch

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 aug 2007
Lengte
1m85
Massa
118kg
Vetpercentage
15%
je spieren werken nog niet optimaal met elkaar, dat is normaal bij beginnelingen.
zoek maar eens in het www, daar staat veel over geschreven.

spark

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
29 dec 2004
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
als ik te zwaar neem, kan ik mijn oefening niet meer goed uitvoeren en begin ik ook te trillen..zou wel kunnen

olddutch

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 aug 2007
Lengte
1m85
Massa
118kg
Vetpercentage
15%
als ik te zwaar neem, kan ik mijn oefening niet meer goed uitvoeren en begin ik ook te trillen..zou wel kunnen

gelukkig herken je je fout, naar beneden met je gewicht dus.

*** ;) jij moet met gewichten trainen ... niet de gewichten met jou ;) ***

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
26 mei 2004
Lengte
1m94
Massa
118kg
Is niks geks aan volgens mij. Ik heb het voornamelijk tijdens de legpress, dat als ik echt in m'n laatste 2 of 3 reps zit, dat m'n benen gaan shaken. Is gewoon vermoeidheid tijdens de set. Vroeger had ik het erg met dumbbell press, dat dan m'n triceps gingen trillen. Je hoeft je nergens zorgen over te maken, is gewoon vermoeidheid tijdens je set. Ik neem ook aan dat je het niet meteen bij set 1, rep 1 hebt? Zo lang je de oefening goed uit kan blijven voeren, gewoon lekker doorgaan.

flexx123

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
14 sep 2006
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
ik heb ooit gelezen dat je dan tekort hebt aan suikers ofzo? ik heb het ook wel eens en dan is het nog eens nie echt te zwaar.

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
16 jun 2003
Ik heb na de training (vooral bij benen) wel eens dat mijn benen gaan shaken. Maar ik vind dit wel een lekker gevoel, weet niet precies hoe het komt maar ik heb het alleen als ik een bepaalde spiergroep echt hadr heb aangepakt. Het lijkt me dat, wat the rock al zei, je zolang je de oefening goed kan blijven doen gewoon doorgaan!!!!!

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
mijn handen trillen nogal tijdens en na mn training.

wazzup

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
2 mei 2003
Lengte
1m89
Komt ook bij gevorderden voor hoor, maar het is wel een signaal dat je spieren enigszins vermoeid zijn. Het zenuwstelsel blijft maar signalen sturen (omhoog, omhoog, omhoog), maar de spier kan niet meer goed luisteren. Vandaar dat trillen.

Is niet overtraining (daar moet je veel langer en vaker dit soort stunts uithalen en er slecht bij eten en rusten), maar wel een teken dat je spieren toe zijn aan een beetje rust en dat het einde van de set in zicht komt.

Trillen NA een oefening is in wezen hetzelfde... spieren zijn vermoeid en luistereh niet meer goed tegen de aansturingssignalen. Trillende handen kan ook een teken zijn van lage bloedsuikers (hoeft niet, maar kan).

sem1

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
23 apr 2007
Ja had het vandaag bij bp, maar lag probably gewoon aan 't feit dat gewicht te hoog was.

Naar boven