XXL Nutrition

trillen tijdens de oefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

flex_extreme

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 mei 2005
Berichten
195
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
129kg
Het is ongelovelijk irritant en ik wil nou weten waarom het gebeurt...
wat betekend dit?
ik doe het toch niet te zwaar? of is het toch een vorm van overbelasting?
 
je spieren werken nog niet optimaal met elkaar, dat is normaal bij beginnelingen.
zoek maar eens in het www, daar staat veel over geschreven.
 
als ik te zwaar neem, kan ik mijn oefening niet meer goed uitvoeren en begin ik ook te trillen..zou wel kunnen
 
als ik te zwaar neem, kan ik mijn oefening niet meer goed uitvoeren en begin ik ook te trillen..zou wel kunnen

gelukkig herken je je fout, naar beneden met je gewicht dus.


*** ;) jij moet met gewichten trainen ... niet de gewichten met jou ;) ***
 
Is niks geks aan volgens mij. Ik heb het voornamelijk tijdens de legpress, dat als ik echt in m'n laatste 2 of 3 reps zit, dat m'n benen gaan shaken. Is gewoon vermoeidheid tijdens de set. Vroeger had ik het erg met dumbbell press, dat dan m'n triceps gingen trillen. Je hoeft je nergens zorgen over te maken, is gewoon vermoeidheid tijdens je set. Ik neem ook aan dat je het niet meteen bij set 1, rep 1 hebt? Zo lang je de oefening goed uit kan blijven voeren, gewoon lekker doorgaan.
 
ik heb ooit gelezen dat je dan tekort hebt aan suikers ofzo? ik heb het ook wel eens en dan is het nog eens nie echt te zwaar.
 
Ik heb na de training (vooral bij benen) wel eens dat mijn benen gaan shaken. Maar ik vind dit wel een lekker gevoel, weet niet precies hoe het komt maar ik heb het alleen als ik een bepaalde spiergroep echt hadr heb aangepakt. Het lijkt me dat, wat the rock al zei, je zolang je de oefening goed kan blijven doen gewoon doorgaan!!!!!
 
mijn handen trillen nogal tijdens en na mn training.
 
Komt ook bij gevorderden voor hoor, maar het is wel een signaal dat je spieren enigszins vermoeid zijn. Het zenuwstelsel blijft maar signalen sturen (omhoog, omhoog, omhoog), maar de spier kan niet meer goed luisteren. Vandaar dat trillen.

Is niet overtraining (daar moet je veel langer en vaker dit soort stunts uithalen en er slecht bij eten en rusten), maar wel een teken dat je spieren toe zijn aan een beetje rust en dat het einde van de set in zicht komt.

Trillen NA een oefening is in wezen hetzelfde... spieren zijn vermoeid en luistereh niet meer goed tegen de aansturingssignalen. Trillende handen kan ook een teken zijn van lage bloedsuikers (hoeft niet, maar kan).
 
Ja had het vandaag bij bp, maar lag probably gewoon aan 't feit dat gewicht te hoog was.
 
Back
Naar boven