Fitness Seller

Trillende/Bewegende spieren

Bezoekers in dit topic

Dunadain

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 okt 2003
Berichten
4
Waardering
0
Hallo,

Na een flinke training heb ik een aantal dagen dat als ik bijv. in bed lig en de spieren niet gebruik dat mijn been een klein beetje beweegt zeg maar. Dit heb ik dan ook soms in mijn arm. Ik maak me er toch wel zorgen over kan iemand me helpen?

Groeten
 
Is niks erg, heb ik ook zovaak, vooral als die spiergroep hard getraint heb.
Ik heb het vaak in me kuiten en triceps :)
 
Maar heb je dan ook echt dat je been gewoon beweegt? of arm
 
Hoeveel liter water drink je per dag?

Meer drinken is bij mij oplossing geweest hiervoor. Had het voordien vaak in mijn quads.
 
Ik drink wel genoeg denk ik. Meer als nodig.
 
heb je het over oncontroleerbare tintelingen in je spieren? of trekt je spier in z'n geheel aan ?

die tintelingen heb ik namelijk ook regelmatig, en stelt volgens mij niet veel voor.
 
Kan iemand uitleggen waarom en hoe dit komt?
Had ik vroeger ook wel eens last van en vroeg mij altijd al af waarom, hoe etc....
 
Tintelingen en in zijn geheel ik word er een beetje moedeloos van :(
 
is een raar gevoel ja ik heb dit soms best heftig in mijn been en als je dan kijkt zie je egt iets onderhuids trillen zeg maar...heel raar
 
dat is je spier die steeds samentrekt

komt doordat je spier gewent is hard te werken en nu niks doet ;)
 
Jay Impel zei:
dat is je spier die steeds samentrekt

komt doordat je spier gewent is hard te werken en nu niks doet ;)

mja, volgens mij is dat niet toch ook vaak genoeg niet het geval, ik heb de "tintelingen" namelijk op allerlei soorten plekken, op dit moment trouwens in m'n bovenbeen.... en kan nu niet zeggen dat ik vandaag iets bijzonders heb gedaan.

En dan heb ik ze soms b.v. ook op m'n ooglid, nek, voeten naja noem maar op, van die plekken waar je nou niet bepaald van zegt dat je ze zwaar kan belasten...

Zal dus uiteraard wel iets onschuldigs zijn, maar vraag me toch idd af wat hier de functie van is (als die er uberhaupt is). En hoe het nou eigenlijk werkt (ivm met je hersens)...
 
Laatst bewerkt:
Dit hoeft niks met trainen te maken te hebben. Voelt het ongeveer het zelfde als een lichaamsdeel dat nog slaapt zeg maar ?? Als dit het geval is kan het namelijk ook een te hoog/laag cholesterol gehalte betekenen.

Je zou je voedingsschema hier kunnen plaatsen en eventuele andere dingen zoals roken en drinken

Een te hoog cholesterol krijg je door inname van te veel verzadigde vetten en eieren.

Een te laag door dus te weinig vetten en eieren
 
t'is bij mij iig geen tinteling, maar een soort van stuiptrekking :P

@Equelsor, ik heb dat bij me ooglid ook gehad, echt zwaar irritant :(
 
ik in mn wenkbrauw dat is pas k*t :(
 
Ik heb het onlangs twee dagen lang bijna continue gehad in me ooglid, heb het gevraagd aan iemand blijkt met oververmoeidheid of stress te maken te hebben.
Ik heb een dag lang uitgeslapen en ben er vanaf, neem je rust zou ik zeggen.
 
Tintelingen in ooglid/van het oog zelf heb ik regelmatig na een weekend. Heb het al aan oogarts gevraagd, heeft te maken met vermoeidheid.
 
Jay Impel zei:
t'is bij mij iig geen tinteling, maar een soort van stuiptrekking :P

@Equelsor, ik heb dat bij me ooglid ook gehad, echt zwaar irritant :(

en die mensen maar denken wat zit die gek toch te knipogen.. ;) ..;) ... :D

maar is idd irritant. kan soms, zoals deadman zei, wel dagen duren.
Maar ik vraag me dan nog steeds af, wat is dan het doel hiervan?
Waarom zou het lichaam een oververmoeide spier ook nog eens aan 1 stuk door laten aanspannen ..?

Of bedoelen jullie dan vermoeidheid in de zin van slaapgebrek of dergelijke vermoeidheid... maar dan vraag ik me eigenlijk precies hetzelfde af.
 
Het is inderdaad vermoeidheid in de zin van slaapgebrek en oververmoeidheid, als dat in combinatie met langdurig turen naar een beeldscherm of iets dergelijks is kan je zo'n stuipend oogje krijgen. Ik denk dat het iets met de controle over die spier te maken heeft, maar weet ik niet zeker.
 
hallo,

ik heb een probleem, ik de laatste tijd alleen maar tintelingen boven mijn oog. eerst had ik het niet maar nu opeens achter elkaar. ik weet echt niet hoe het komt en of het iets ergs is. kunt u me helpen? en ik ben niet moe ofzo maar opeens ontstond het.
 
hallo,

ik heb een probleem, ik de laatste tijd alleen maar tintelingen boven mijn oog. eerst had ik het niet maar nu opeens achter elkaar. ik weet echt niet hoe het komt en of het iets ergs is. kunt u me helpen? en ik ben niet moe ofzo maar opeens ontstond het.

Beste Yentllina

Ik heb het probleem van trillende oogleden, trillende kin- halsspieren, rib- en borstspieren, trillende bovenarmspieren (biceps, triceps), trillende bovenbeenspieren (quadriceps, hamstrings) en trillende kuitspieren (calves).
Dit probleem treedt echter alleen op bij tekort aan slaap, wanneer ik goed uitgeslapen ben zijn deze trillingen verdwenen, ook lang beeldschermgebruik veroorzaakt dit, dat zorgt vele nawerkende prikkels die nog verwerkt moeten worden. Volgens mij slaap jij niet zo goed, eens lekker uitslapen en het is weer over. :)
 
Back
Naar boven