MuscleMeat

Trillende spieren wat is dat?????? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand kan vertellen wat het trillen van je spieren inhoud.

Ik krijg meestal een dag na het trainen van een bepaalde spier, last van trillingen.
Het maakt niet uit met welke spier, ik krijg het ook meestal s avonds als ik op bed ga liggen.

Kan iemand verklaren wat dit is, ik dacht dat het meer herstellen van je spieren zijn .

:lifter:
 
Ik heb wel eens last van een soort stuiptrekkingen van sommige spieren. Dat ze dus met zekere regelmaat schokjes geven (aanspannen), ik weet niet of dat is wat jij bedoeld?
 
Rob G zei:
Ik heb wel eens last van een soort stuiptrekkingen van sommige spieren. Dat ze dus met zekere regelmaat schokjes geven (aanspannen), ik weet niet of dat is wat jij bedoeld?

Ja precies Rob, dat bedoel ik ook!!!!!!

Ontspanning van de spieren denk ik, weet jij wat het is.

:thumb:
 
Ik weet niet of je creatine gebruikt maar creatine schijnt hier oorzaak van te kunnen zijn.m Of het te verergeren.
Ik heb er ook regelmatig "last" van.

ciao
 
ccnp zei:
Ja precies Rob, dat bedoel ik ook!!!!!!

Ontspanning van de spieren denk ik, weet jij wat het is.

:thumb:

niet schadelijk, iedereen heeft het wel 's..ik heb het in me triceps, biceps en kuiten soms..
 
nee, gebruik geen creatine.....dus daar kan het niet van komen.
 
CQ_Demolisher zei:
niet schadelijk, iedereen heeft het wel 's..ik heb het in me triceps, biceps en kuiten soms..

Nee, ik wist dat het niet schadelijk is, ik ben alleen benieuwd of iemand weet wat het nou daadwerkelijk is. :p
 
Jah ik het heb het ook regelmatig als ik in bed lig. Maybe is het net zoiets als kramp of zo? Wat is kramp eigenlijk precies?
 
Rob G zei:
Jah ik het heb het ook regelmatig als ik in bed lig. Maybe is het net zoiets als kramp of zo? Wat is kramp eigenlijk precies?

Nee, het is geen kramp, kramp is meestal pijnlijk
 
Overbelasting van de zenuwen. (Aan spieren) Als het tijdelijk is, dan kan het geen kwaad.
 
admin zei:
Overbelasting van de zenuwen. (Aan spieren) Als het tijdelijk is, dan kan het geen kwaad.

Oke, maar is dit nu goed of is dit nu niet goed.
Ik zelf denk altijd dat ik goed getraind heb, als ik deze trillingen of prikkels een dag later voel.
Het is ook altijd tijdelijk, meestal een paar seconden.
 
Ik heb het wel eens onder het trainen, ik vind het wel een lekker gevoel.
Alleen als ik triceps doe, en dan lying barbell extension. Op het einde als je alles moet geven om die barbell nog omhoog te krijgen met je triceps. Dan beginnen mijn triceps te trillen
 
Bram zei:
Ik heb het wel eens onder het trainen, ik vind het wel een lekker gevoel.
Alleen als ik triceps doe, en dan lying barbell extension. Op het einde als je alles moet geven om die barbell nog omhoog te krijgen met je triceps. Dan beginnen mijn triceps te trillen

Als je lekker hard klaarkomt tril en schok je toch ook ? ;)
 
Trillen van spieren in de situatie die jij bedoeld, zou heel goed kunnen zijn wat admin zegt of een moeheid van de spieren.
Dit is niet slecht in de zin van dat je roofbouw aan het plegen/catabool bent.

Kan een teken zijn dat je geestelijk moe bent of dat je de trillende spier goed hebt aangepakt
 
epilepsie :P

Nee, ik heb het ook soms in mijn borstspieren, best vaag.
 
bestoldschool zei:
Trillen van spieren in de situatie die jij bedoeld, zou heel goed kunnen zijn wat admin zegt of een moeheid van de spieren.
Dit is niet slecht in de zin van dat je roofbouw aan het plegen/catabool bent.

Kan een teken zijn dat je geestelijk moe bent of dat je de trillende spier goed hebt aangepakt

Dan denk ik eerder dat ik mijn spieren goed aangepakt heb, want ik ben niet geestelijk mee.

Wel merk ik dat ik het meer last heb van trillende spieren nu ik aan het kuren ben.
 
Inderdaad ofwel een zenuwtrekje ( het is namelijk maar net wat je bedoeld), of wat Admin al zegt, overbelasting.
 
Overbelasting van de zenuwen. (Aan spieren) Als het tijdelijk is, dan kan het geen kwaad.
Ik heb nu dik 2 week last van een spier net boven m'n knie (vastus medialis) die stuiptrekkingen vertoont, is het van verstandig om dan niet m'n benen te trainen?
 
Het gene wat jij voelt is dat je spier contraheert (samenknijpt en weer ontspant), zonder dat jij dat wilt.

Op zich kan dit geen kwaad, het is inderdaad wel heel irritant en helemaal als je er al zo lang last van hebt.
Het kan veroorzaakt worden, doordat je bijvoorbeeld zwaar werk hebt gedaan, lang leve het BB fenomeen, met gewichten sleuren...
je spieren moeten dan zo vaak contraheren, dat wanneer je daarmee stopt ze een beetje van slag kunnen zijn. Je spieren zijn dan gewoon een beetje overbelast en zoekt een manier om dat kwijt te kunnen. Het is vervelend, mar het gaat vanzelf over.

Wat je eventueel kunt doen is, wanneer je er last van hebt, het zogenaamde 'vibreren' van je spier te onderbreken door hem zelf bewust aan te spannen en te ontspannen. Doe dit rustig en kijk of het daarop reageert en of het over gaat.

bij mij werkt dit goed.
 
Oke dankje, maar kan ik zo gewoon m'n benen trainen of ik moet ik rust nemen zodat die zenuwen kunnen herstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven