Fitness Seller

Trillerig bij ochtend/weekend training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jopsem

Novice
Lid geworden
2 sep 2015
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
93kg
Vetpercentage
11%
Hallo DBBers,

Laatste tijd het ik probleem dat ik, als ik sochtends train, dat is dan in het weekend. Heel erg trillerig en soort van koud zweet heb. Dit gebeurd soms al als ik net naar de sportschool heb gefietst. In sommige gevallen word ik ook wrang op de maag en een beetje duizelig. Het trekt soms na 15 minuten wel weer wat weg maar ik blijf in veel gevallen het trillerig gevoel houden.

Ik dacht eerst dat het door de pre-workout kwam dus hier heb ik wat mee geëxperimenteerd door verschillende pwo's te testen maar dit was niet het geval. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Enige wat ik heb gegeten voor de Training is 400 gr kwark, 40 gram havermout en 30 gram amandelen.

Alvast bedankt
 
Dit is best wel lastig te zeggen. Het beste is als je zelf op onderzoek gaat maar..Hoe zit je voeding de dag ervoor? Eet je heel lang niets meer voor het slapen?
Slaap je uberhaupt wel voldoende op die dag?
 
Misschien suiker te kort?
 
Ik eet nu momenteel op onderhoud, 6 maaltijden van +-550 cal.

Vlak voor het slapen gaan heb ik nog een caseïne shake met 500ml volle melk en een schep havermout meel.

Ik slaap altijd minimaal 7 tot 8 uur per nacht.

Een suiker tekort zat ik ook aan te denken. Hoe zou ik dit het makkelijkst uit kunnen zoeken? Wat voor suikers heb ik dan nodig?
 
Te laag insuline level misschien? (not sure, ben geen expert)
Had hier zelf ook wel eens last van, maar als ik nu in de ochtends ga sporten neem ik ervoor een glaasje chocomelk + banaan, nu geen last meer van.
Wellicht het proberen waard. :)
(En dan één van je andere maaltijd wat minder calorieën om te compenseren)

Edit: Wellicht dat het ook komt door het gebruik van je preworkout (op een nuchtere maag?).
Misschien eens proberen zonder PWO in de ochtend om te kijken hoe dat gaat?
 
Lastig te zeggen , en alleen in het weekend en dan met name de ochtend ?

Vrijdagavond aan het stappen geweest ? alcohol inname ? minder geslapen ?
 
Hallo DBBers,

Laatste tijd het ik probleem dat ik, als ik sochtends train, dat is dan in het weekend. Heel erg trillerig en soort van koud zweet heb. Dit gebeurd soms al als ik net naar de sportschool heb gefietst. In sommige gevallen word ik ook wrang op de maag en een beetje duizelig. Het trekt soms na 15 minuten wel weer wat weg maar ik blijf in veel gevallen het trillerig gevoel houden.

Ik dacht eerst dat het door de pre-workout kwam dus hier heb ik wat mee geëxperimenteerd door verschillende pwo's te testen maar dit was niet het geval. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Enige wat ik heb gegeten voor de Training is 400 gr kwark, 40 gram havermout en 30 gram amandelen.

Alvast bedankt
Je kan ook proberen ZONDER pwo/cafeïne te trainen, gewoon om te kijken of het dan nog steeds gebeurt.
Het zal niet aan je ontbijt liggen gok ik, want daar zie ik niks bijzonders aan.
Check ook je elektrolyten, misschien een sportdrankje nemen en kijken of het daarmee wegtrekt.
 
Door de weeks train ik rond 5 uur dan heb ik nergens last van. Ook niet met pwo.
Ik drink vrijwel alleen zaterdagavond soms een drankje maar dit lijkt ook geen invloed te hebben.

Ik denk dat ik eens een paar keer zonder pwo te trainen in het weekend.
Zou misschien iets van dextro energie voor suiker kunnen zorgen als ik weer last krijg? Of is iets zoals een sport drankje beter?
 
Back
Naar boven