AndroidHealthClinic

trilplaat

Bezoekers in dit topic

mien

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
bij mij op de sportschool staat sinds kort een trilplaat. Doet iemand van jullie hier iets mee? De vrouwen die 'm gebruiken doen dat naast de cardio-apparaten. Ik kan me niet voorstellen dat dat ding het ouwerwetse kt kan vervangen.

kan ie ook niet IMO.
het kan helpen het herstel te bevorderen na KT (ook wel leuk om je spieren wakker te schudden voor het KT)
maar zeker niet als vervanging voor KT.

ik denk dat de vrouwen hem vooral doen omdat het een lekker gevoel geeft :P

ik vind het soms wel lekker na KT of cardio dan lijkt het alsof je weer helemaal hersteld bent en kan je weer ff vooruit.

• Topic Starter Topic Starter
maar daar wordt ie bij 'ons' niet voorgebruikt; het heeft een programma wat per week uitgebouwd wordt in aantal minuten en oefeningen, dus zomaar even 'trillen' is er niet bij. ik hoef 'm helemaal niet trouwens!

Heb er een tijd geleden wat naar gezocht, zo'n ding heet Powerplate trouwens.

Er is onlangs weer onderzoek gepubliceerd. het blijkt dat het helpt als je helemaal niks aan KT deed en dan die training gebruikt.
Echte KT is uiteraard beter.

In ieder geval is het lekker om te doen ivm de trillingen.
Vooral bijv door kuiten erop te leggen (op grond liggen) en dan soort trilmassage laten doen.

Het is denk ik wel grappig het eens aanvullend te gebruiken.. voor revalidatie en zo zie ik wel een functie.

Espi

Op Ergogenics staat er dus wat over vermeld, met verwijzing naar dat onderzoek. Vooruitgang is aanwezig, maar niet zo groot.

[Link niet meer beschikbaar]

Ja, bij ons staan ook 2 powerplates.
Het is zeker geen vervanging voor cardio of KT of wat dan ook. Het is wel ondersteunend voor KT. Bijvoorbeeld opdrukken op dat ding (en andere oefeningen voor je bovenlichaam) werken bij mij erg goed.

Verder gebruik ik het vaak als cooling down (een paar oefeningen maar).
En lekker als je een zware training hebt gedaan en het de volgende dag rustig aan wilt doen.

Misscien als je er een spier individueel na een training (zoals al gezegd werd kuiten bijvb.) oplegt dat het helpt deze te ontspannen en heel misschien (maar daar twijfel ik toch aan) dan helpt melkzuur af te voeren.
Maar je benen kan je er zeker wanneer je er op staat niet mee ontspannen omdat deze wanneer je staat aangespannen zijn!
Voor de rest zie ik het nut er niet van in?!
Misschien om je kousen helpen af te zakken? LOL

Ik heb weleens gelezen dat zo'n trilplaat hetzelfde is als fietsen op een brommer. Het haalt niets uit. De onderzoeken die zijn verricht naar de powerplate zijn gesubsidieerd door de producenten van de powerplate zelf. De uitkomsten moesten daarom wel positief en lovend zijn.

Zelf vermoed ik dat het bij herstel wel kan bijdragen...

The_Oak zei:
Ik heb weleens gelezen dat zo'n trilplaat hetzelfde is als fietsen op een brommer. Het haalt niets uit. De onderzoeken die zijn verricht naar de powerplate zijn gesubsidieerd door de producenten van de powerplate zelf. De uitkomsten moesten daarom wel positief en lovend zijn.

Zelf vermoed ik dat het bij herstel wel kan bijdragen...

idd die onderzoeken doen ze allemaal zelf... nou 3x raden wat het resultaat is.
maar als ik bijvoorbeeld echt zwaar getraind heb en ik voel het in me arm
en ik ga ff opdrukke op dat ding is het gewoon gegarandeerd weg dus voor zulke dinge is het gewoon lekker en zoals espi zegt als je je benen erop laat liggen is het gewoon een heerlijke massage hoor.

Ik ben van mening dat je nog steeds weerstand nodig hebt om spieren op te bouwen.

Ik heb al veel mensen gehoord die er dingen aan overgehouden hebben zoals darmproblemen en een kennis van mij moet in november onder de scan omdat er iets onder haar knieschijven getrild is en ze kan nu niet lopen.

Dus naar mijn mening is het iets van niets

fitnessfanaat zei:
Darmproblemen?
Ik hou het op een lekkere vorm van ontspannen.

Ik probeer er ook niemand van af te praten iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

dus fitnisfanaat ontspan ze he :eyes:

Okee, trouwens van die keren dat ik er gebruik van maak zal ik toch niks krijgen.

fitnessfanaat zei:
Okee, trouwens van die keren dat ik er gebruik van maak zal ik toch niks krijgen.

Ik denk het ook niet, het is voor mij ook wel een principe kwestie geworden. tril ze he.

Darmproblemen? ahhh, vandaar....

Lijkt me niks, ga ik liever fietsen. Dan doe je ook iets

Espi, 'Powerplate' is een eigen naam (net zoals Spa dat is of Aspirine) Dat ding bij ons heeft de naam Fit Vibe als troetelnaam van de leverancier meegekregen.

Een ouwerwetse massage lijkt met toch het beste

Ja, klopt, maar wie wil 'm geven..? Of liever : gratis geven. Ben niet bereid er erg veel geld voor uit te geven..en voor het gebruik van de Power Plate /trilplaat heb ik al betaald.

Espi

Esperantisto zei:
Ja, klopt, maar wie wil 'm geven..? Of liever : gratis geven. Ben niet bereid er erg veel geld voor uit te geven..en voor het gebruik van de Power Plate /trilplaat heb ik al betaald.

Espi

geven is toch gratis? Anders is het geen 'geven', maar 'verkopen'! Hoe heet dat ook alweer een pleonasme ofsow! enfin, lekker off-topic. Die dingen schijnen trouwens een gruwelijk vermogen te kosten espi.

ciao

Terug
Naar boven