Fitness Seller

Trouw: 'deel Schilderswijk = sharia buurt'

Bezoekers in dit topic

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
4.745
Waardering
266
Een deel van de Haagse Schilderswijk ontwikkelt zich tot een enclave van orthodoxe moslims. Zo spreken bewoners elkaar op straat aan op gedrag dat niet past bij strenggelovigen. Dat constateert dagblad Trouw op basis van eigen onderzoek in de buurt.

Het gebied staat bekend als het puntje van de Vergeten Driehoek. Het duurde lang voor daar stadsvernieuwing werd gepleegd. Er wonen naar schatting 5000 mensen en er staan drie moskeeën, die als salafistisch bekend staan.

De krant stelt dat niet-moslims en gematigde moslims worden lastiggevallen door mensen die strenggelovig zijn. Ze worden aangesproken als ze op straat roken, als ze alcohol drinken en als ze opzichtige kleding dragen. Ook zouden bewoners tegen politiemensen hebben gezegd dat ze hun problemen zelf wel kunnen oplossen.

In de Driehoek is de criminaliteit de afgelopen tijd gedaald, zo schrijft Trouw. Dat is te danken aan de aanpak van jeugdbendes door de politie, maar volgens buurtbewoners speelt ook "de vrees voor de toorn van Allah" mee. Orthodoxe moslims zouden veel invloed hebben op straatjongens.

Een gesluierde vrouw vergelijkt de buurt met Staphorst, waar orthodoxe protestanten wonen. Daar gelden volgens haar andere regels op zondag, omdat de meerderheid van de bevolking dat wil. "Vrouwen in de diepste kern van de Biblebelt dragen toch ook lange rokken?" Zij stelt dat Nederland minder coulant is als "een andere of vreemde groep de meerderheid" vormt.

http://nos.nl/artikel/508118-in-deel-schilderswijk-is-sharia-wet.html



Zou alweer een trieste stap de verkeerde weg in zijn maar ik zou er niet van opkijken. Een % moslims heeft zich als doel gesteld de groei in NL snel en stevig te forceren en dat lukt ze omdat vele wegkijken en de politiek op 1 of 2 partijen na geen grenzen durft te stellen aan de islam 'aan zich'. Tuurlijk worden terroristen aangepakt maar het is meer dan terroristen, ook verbaal kun je groeien via een moskee, de strenge gelovige imam en daarbij hoort een steeds grotere potentieel aan mensen die vatbaar is.

Ik bedoel het gevoel van, een groep die groter wordt, sterker wordt dat voelt goed dat weet iedereen want je staat in ene sterk met al je 'vrienden'. Ik heb het al vaker gezegd in mijn berichten het begin met wat gastarbeiders, nu staan er honderden moskeeën en scholen en allerhande islamitische organisaties en het jammerlijke is dat wat er zal gebeuren als zelfs politiek 'blinden' begrijpen dat het wel erg ver gaat...

Er hoeven maar 2 of 3 imams te zijn die zeggen dat er een strijd gestart moet worden in NL omdat 'we' anti Islam zijn en er zullen genoeg jongeren zijn die menen dat ze mogen vechten en wat te denken van buitenlandse strijders die hier mogelijk komen ? Maar tot op heden hebben ze geen klagen...
 
Laatst bewerkt:
Gezeik met dat k*tgeloof. Val elkaar er niet mee lastig :mad:
Opdonderen naar je eigen woestijn anders..

Moet je eens kijken wat er gebeurt als een westerse groep gelovigen dit probeert te doen in 1 van die woestijnlanden :eek:
 
Als NL dan een deel sharia en een deel 'PVV' land (gewoon normale samenleving) wordt is het zou wel zo gerechtvaardigd zijn dat op lange termijn de autochtone en allochtone multiculti mensen die zich altijd tegen Wilders, PVV, populisme enzo hebben ingezet, dat juist zij in een gebied moet leven waar de islam/sharia dan heerst (in NL). Gewoon om te laten voelen dat ze ongelijk hadden en nu onder door hun eigen domheid onder de door hun bevorderde religie moeten leven.

Dus dan krijg je een stuk land in NL waar de sharia heerst waar dan de Pechtoldjes, Wouter Bosjes, Cohennetjes bijvoorbeeld maar ook meer of minder gewaardeerde leden van dit forum moeten leven maar ook alle die hippies (Pvda leden, d66'ers, GL, VVD) die de islam de vrije hand gaven. Daar mogen ze dan onder bewind van Imamaarten al Hollandi hun leven een zinvolle islamitische invulling geven.

Nee, het wordt op termijn of je bent voor islam of tegen omdat de middenweg die NL nu voert in het voordeel werkt van de islam (het is dus geen middenweg eigenlijk het is tolereren). Dat zal zowel vanuit de streng gelovigen komen als vanuit de autochtone tegenbeweging. De PVV is een goede oplossing maar de maatregelen die bij een mogelijke PVV regering zullen komen zullen ook door de extremisten gebruikt worden om rechtvaardiging te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Wat een simpele ziel ben je toch ook.
Je zou de politiek in moeten gaan, zo te lezen heb je er aardig kaas van gegeten ;)
Deel sharia en deel PVV land (gewoon normale samenleving).... please GTFO
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Drijf maar de spot met me, ik hoop dat je de lachers aan je hand hebt. Het is misschien wat sterk neergezet maar het komt wel overeen met de werkelijkheid. :-)
 
Drijf maar de spot met me, ik hoop dat je de lachers aan je hand hebt. Het is misschien wat sterk neergezet maar het komt wel overeen met de werkelijkheid. :-)

Ho ho.. Met Jouw werkelijkheid, klein nuanceverschil :o
 
  • Like
Waarderingen: D77
Je zou er maar tussen wonen als nederlander.
 
Ho ho.. Met Jouw werkelijkheid, klein nuanceverschil :o

NL totaal is al onderverdeeld in allochtone steden (steden met om en nabij de 50% allochtonen (010/020/030/070). Die steden zijn verder herverdeeld in autochtone wijken en allochtone wijken en nu lijkt de eerste sharia buurt binnen een allochtone wijk te bestaan.

Maar noem het mij werkelijkheid en je hebt zeker gelijk Punjab.
 
Achja. Je hebt ook hele volksbuurten in NL waar zodra het warmer dan 20 graden is alle tokkies buiten luidruchtig bier zitten te zuipen op de stoep. Niet zo gek dat dit gebeurd. Maak me er verder ook niet zo veel zorgen over. Het is niet alsof dir overslaat naar de grote steden oid.

Maar idd wel suf als je er als NL tussen zit.
 
Achja. Je hebt ook hele volksbuurten in NL waar zodra het warmer dan 20 graden is alle tokkies buiten luidruchtig bier zitten te zuipen op de stoep. Niet zo gek dat dit gebeurd. Maak me er verder ook niet zo veel zorgen over. Het is niet alsof dir overslaat naar de grote steden oid.

Maar idd wel suf als je er als NL tussen zit.

Dit is toch alleen in de grote randstad steden? In dorpen vallen dit soort praktijken wel mee volgens mij.
 
Je zou er maar tussen wonen als nederlander.

Wonen er amper en wat er woont zal het weinig boeien. Ze zitten daar in ieder geval niet overspannen achter hun pc te wachten op het volgende bericht in de media dat Nederland wordt 'overgenomen'.

Het is ook niet zo dat heel de Schilderswijk in de ban is van die mafkezen maar ach je moet natuurlijk ergens beginnen als je heel Nederland wilt overnemen.
 
Wonen er amper en wat er woont zal het weinig boeien. Ze zitten daar in ieder geval niet overspannen achter hun pc te wachten op het volgende bericht in de media dat Nederland wordt 'overgenomen'.

Het is ook niet zo dat heel de Schilderswijk in de ban is van die mafkezen maar ach je moet natuurlijk ergens beginnen als je heel Nederland wilt overnemen.

Dat zou ik wel doen denk ik als ik in zo'n buurt zou wonen. Maar misschien is het anders als je er tussen opgroeit, ik heb nooit kunnen wennen in Osdorp.
 
Achja. Je hebt ook hele volksbuurten in NL waar zodra het warmer dan 20 graden is alle tokkies buiten luidruchtig bier zitten te zuipen op de stoep. Niet zo gek dat dit gebeurd. Maak me er verder ook niet zo veel zorgen over. Het is niet alsof dir overslaat naar de grote steden oid.

Jij gaat islamieten vergelijken met tokkies ? Tokkies hebben niet dezelfde idealen als een deel van de islamieten. Schilderswijk is overigens in DenHaag = grote stad.
 
Het is ook niet zo dat heel de Schilderswijk in de ban is van die mafkezen maar ach je moet natuurlijk ergens beginnen als je heel Nederland wilt overnemen.

Staat ook in de titel 'DEEL'.

Als ik jou in 1960 had verteld dat er over 50 jaar +1000 islamitische fundamenten in NL staan/leven (moskee, school, hulporganisaties, jihadstrijder, salafisten, burqa etcetera) had je me uitgelachen net zoals je dat nu doet.

Maar uitlachen over die fundamenten kun je niet meer, nu lach je me uit over 'de overname'. Waar lach je me 30 jaar later over uit ? Of huil je dan ?

Als de politiek in deze mate blijft bewegen is het onvermijdelijk dat de islam dominanter wordt in NL.
 
Jij gaat islamieten vergelijken met tokkies ? Tokkies hebben niet dezelfde idealen als een deel van de islamieten. Schilderswijk is overigens in DenHaag = grote stad.

Ja maar het is natuurlijk maar een deel van een stad. En dan neem ik aan niet het hart van de centrum. Zo zover je over een centrum kan spreken in Den Haag.

En ik heb zelf ook jaren in Eindhoven in een stadsdeel gewoond waar ook bij warm weer iedereen luidruchtig buiten zat te zuipen. Harde volksmuziek aan en luidruchtig schreeuwen. Geen problemen mee. Kon altijd lachen met die gasten. En als ik ergens zou wonen met allemaal streng islamietem. Achja.

Nou zie ik mezelf ook niet echt een definitieve wonen kopen/huren in dat soort 'achterstandswijken'.

Liever dat dan van die k*t marokkaantjes die de hele dag de boel lopen te terroriseren. Het is toch een soort van sociale controle. En als je bang bent dat dot een trend gaat worden in nederlandland ben je echt een angsthaas :roflol:
 
wat een simpele ziel ben je toch ook.
Je zou de politiek in moeten gaan, zo te lezen heb je er aardig kaas van gegeten ;)
deel sharia en deel pvv land (gewoon normale samenleving).... please gtfo

+1
 
Staat ook in de titel 'DEEL'.

Als ik jou in 1960 had verteld dat er over 50 jaar +1000 islamitische fundamenten in NL staan/leven (moskee, school, hulporganisaties, jihadstrijder, salafisten, burqa etcetera) had je me uitgelachen net zoals je dat nu doet.

Maar uitlachen over die fundamenten kun je niet meer, nu lach je me uit over 'de overname'. Waar lach je me 30 jaar later over uit ? Of huil je dan ?

Als de politiek in deze mate blijft bewegen is het onvermijdelijk dat de islam dominanter wordt in NL.

+1000. Toe maar. De shit is aan't escaleren :roflol:

Jonge er zijn hele streng gereformeerde dorpen, daar wil je ook niet dood gevonden worden. Maak je niet zo druk man. Islam dominanter? Geloof je dat nou echt? Denk je nou echt dat er miljoenen mensen in Nederland zo willen/gaan leven. Jonge misschien woorden het er 5000. Misschien 50.000. ****it. Wat willen ze doen dan? Sigarettenwinkels en slijterijen gaan barricaderen? Nooooooooo!!!!
 
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Arch...je-wijk-verandert-in-een-klein-kalifaat.dhtml

Hier wat stukjes. Het is niet de Telegraaf of Gs die dit schrijf...geen ophitsende krant of weekblad.

Hoe de normen in de buurt veranderen, is met een paar eenvoudige voorbeelden te duiden. Wilma (45) woont al jaren met haar gezin in het puntje van 'de Vergeten Driehoek'. Ze is 'gezegend' met een zoon en een dochter en dacht dat ze er altijd kon blijven wonen, maar ze begint toch te twijfelen. "Mijn zoon van achttien heeft al een aantal keren de term ongelovige of kafir naar zijn hoofd geworpen gekregen, omdat hij een sigaretje op straat opstak. Mijn dochter heeft het nog zwaarder."

Verschillende bewoonsters in de Driehoek vertellen dat ze worden aangesproken op hun kleding. "Mijn dochter moet ik telkens als ze zich aankleedt, waarschuwen dat het niet te opvallend of te bloot is. Rokken boven de knie kunnen niet en jurken met spaghettibandjes zijn uit den boze.

Ze zeggen dat het voor vrouwen van belang is dat ze haar lichaam bedekt, omdat haar lijf alleen bestemd is voor haar aanstaande man", zegt Wilma, wier verhaal niet op zichzelf staat.

Meryam (28) draagt een nikab, alleen haar ogen zijn zichtbaar, haar hele lichaam is bedekt, zelfs enkels en handen zijn niet te zien. De Marokkaanse vrouw behoort tot een relatief kleine groep moslima's die zich zo kleedt. Het zou om enkele tientallen in Nederland gaan, maar of dat zo blijft, betwijfelt ze. De groep groeit, ziet ze in haar omgeving. Ze schudt geen handen van mannen, want aanraking is alleen voorbehouden aan haar man, Faheem (32).

In de buurt zijn cafés en cafetaria's te vinden, maar in de Driehoek wordt geen alcohol geschonken, niet gerookt en alleen halal geserveerd. Varkensvlees is verboden. Iedereen moet zich daaraan houden. In buurtcentra, die eigenlijk voor algemeen gebruik zijn en waar bewoners activiteiten kunnen houden, zijn ook geen alcohol en varkensvlees toegestaan. Allemaal ongeschreven wetten die zijn opgelegd door de meerderheid, waar de minderheid vervolgens voor buigt.

De ontwikkelingen zien niet-moslims en zelfs gematigde moslims in de buurt met lede ogen aan. Zij voelen zich niet altijd meer thuis in de wijk. De 'islamisering' waar PVV-leider Geert Wilders over spreekt en die hij volgens bewoners 'waarschijnlijk zelf nooit heeft ervaren', is al jaren de dagelijkse praktijk, zeggen de Driehoekers. Ze ondervinden het zelfs aan den lijve, blijkt uit de verhalen, die bovendien door de orthodoxe moslims worden onderschreven, 'want het is het ware geloof en dat is goed, geloof me'.

Zoals de Antilliaan Virgil Escilio (37) die net als anderen in de buurt zijn hond tegenwoordig alleen verderop in de Schilderswijk uitlaat. "Je ziet het, ik ben bijna één meter negentig lang, maar ik voelde mij weggejaagd. Niet omdat ze bang voor honden zijn. Mensen zeggen mij letterlijk: we willen hier geen honden, ze zijn onrein. Die horen niet hier. Een keer is mij zelfs nageroepen: Verdwijn met dat smerige beest, anders komt die in de punt van het zwaard. De politie bellen doe ik niet meer

Lach maar en bagatelliseer het maar. Vermalen jullie alles maar tot 'ach best' en 'het is nou eenmaal zo', 'is niet zo erg'. Deze moslims bedanken u en de NL'ers die eronder moeten leven vervloeken uw blindheid.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst: Trouw. Haha. You srs?

Ten tweede: dit soort hart van nederland achtig anacdotisch bewijs zegt natuurlijk helemaal niets.

Dat gezegd hebbende. Natuurlijk zijn dit soort dingen een kwalijke zaak. Maar in dat soort wijken heb je altijd dit soort gezeik. K*t mocro's. Scooter jochies. Paupers. Etc. Kijk even sbs6 probleemwijken. Als ik in eindhoven in woensel ga wonen weet ik ook wat ik kan verwachten.

http://youtu.be/zbjiHPe68VU
 
Gelukkig zitten hier in de wijk veel te veel oostblokkers om me druk te maken om moslims :)

Uiteindelijk gebeurt in de driehoek precies hetzelfde als in blanke achterstandswijken (loop daar maar eens rond als moslim). Of dat een goede ontwikkeling is is natuurlijk weer een tweede. Het is een proces dat vaak moeilijk omkeerbaar is, dus wat mij betreft wel goed om daar tegenin te gaan. Of dat nou in een blanke of zwarte of paarse achterstandswijk is.
 
Back
Naar boven