XXL Nutrition

Trt advies gevraagd!

Bezoekers in dit topic

Dushitrt

Novice
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Hi allemaal,

In oktober ben ik geopereerd aan een prolactinoom. De prolactinoom is rond mijn puberteit gaat groeien en heeft sinds die tijd dus mijn testosteron productie onderdrukt. Ik ben nu 22.
Na de operatie bleek dat m'n hypofyse helaas nauwelijks testosteron aanmaakte.
Eigenlijk was ik er wel blij mee, aangezien jaren lange klachten opeens verklaard werden.
Een Amerikaanse vriend die ik ken zit ook aan de trt en adviseerde me goed hoog te beginnen. Dit leek me ook wel wat, aangezien ik t ook wel een keer wilde meemaken. Ik vertelde mijn visie aan m'n endocrinoloog en vertelde m dat ik me wel als een tiener zou willen voelen. Gezien de waarde ongv. 10-40 mol/l zijn, zei ik dAt ik op 35 nmol/l wilde zitten. Daar ging die echter niet mee akkoord, omdat het ziekenhuis referentiewaarden hanteert van 10-31.
Ik ben begonnen met 50 Mg tostran per dag. Al snel las ik op een ander forum dat een man 55 dezelfde hoeveelheid nam. Ook kreeg ik last van huidirritaties, na 5 weken ben ik gestopt. Mijn testosteron was overigens gestegen naar 18 nmol/l, maar merkte er niks van.
Alright, op nAar t volgende middel. De endo adviseerde me 3 weekse injecties van sustanon 250 (176mg). Mijn Amerikaanse maat zei dat ik m'n derde week wel zou merken (in negatieve zin). Ik zit nu dus in m'n derde week en voel me enorm leeg en moe, maar kan absoluut niet slapen. Zou t aan de lage lading t liggen of word ik een beetje grieperig?
Op een ander internationaal forum verklaren mensen m'n endocrinoloog voor gek. Blijkbaar starten ze in de VS met minimaal 100 Mg per week. Ook vinden ze de pieken en dalen absurd die een driewekelijks injectie met zich mee brengen.

Ik begrijp dat veel mensen zullen adviseren met: kijk vooral niet naar de waarden, maar ga op je gevoel af. Dit is voor mij erg lastig, gezien ik totaal geen referentie materiaal heb, want m'n t is altijd laag geweest. Ik ben bang dat ik te snel genoegen neem met een lage dosis, omdat t al beter voelt dan daarvoor.

Ik ben overigens geen bodybuilder!
Hoor heel graag jullie advies over ondere andere medicatie.

Thanks!
 
125mg/week is de perfecte dosis. Om de 3 weken 250mg test is een oude manier waarbij je na 2 weken onder de grens komt, dus nutteloos.

Dus half flesje per week ;)
 
125mg/week is de perfecte dosis. Om de 3 weken 250mg test is een oude manier waarbij je na 2 weken onder de grens komt, dus nutteloos.

Dus half flesje per week ;)

Bedankt voor je reactie! Sustanon 250 is werkelijk maar 176 Mg. Dus is 88 per week dan niet te weinig? Hoe sla je die vloeistof op? Gezien je t flesje moet openbreken.
 
Bedankt voor je reactie! Sustanon 250 is werkelijk maar 176 Mg. Dus is 88 per week dan niet te weinig? Hoe sla je die vloeistof op? Gezien je t flesje moet openbreken.

Daar moet je niet naar zien.

Je maakt toch max 70mg/week aan, dus 88mg is meer dan voldoende. 125mg/week is dus perfect.
 
Sommige zeggen met 2x per week, zeg maandag en donderdag, 62mg test e prikken je stabielere waardes geeft. Iemand ervaring?
 
Na de operatie bleek dat m'n hypofyse helaas nauwelijks testosteron aanmaakte.
Een hypofyse maakt geen testosteron maar maakt bepaalde stuurhormonen aan waaronder LH en FSH die je teelballen activeren om testosteron en spermatozoiden aan te maken.
 
Nog even een vraagje mensen, met trt geef je dus je vruchtbaarheid op?
 
Nog even een vraagje mensen, met trt geef je dus je vruchtbaarheid op?
Zolang je gebruikt toch. Daarna zou het tij weer moeten keren of het zou moeten zijn dat je teelballen niet meer naar behoren werken door te lang gebruik, wat ook kan.
 
Nog even een vraagje mensen, met trt geef je dus je vruchtbaarheid op?
Nee hoor. Zat mensen die grammen aan AAS zetten en vruchtbaar zijn. Zo niet, is het in de meeste gevallen op te lossen door hCG.
 
Ik dacht hmg de zaadkwaliteit verbeterd
 
Nog even een vraagje mensen, met trt geef je dus je vruchtbaarheid op?
Tijdelijk toch in de meeste gevallen met hier en daar een uitzondering. Wanneer je hersteld bent, zou je in principe ook weer vruchtbaar moeten zijn.
 
Tijdelijk toch in de meeste gevallen met hier en daar een uitzondering. Wanneer je hersteld bent, zou je in principe ook weer vruchtbaar moeten zijn.
Waarom zou je tijdelijk trt doen?
Je doet iets om je testosteron niveau naar "normale waarde" te krijgen. Je voelt je hier goed bij. Je stopt en je waardes dalen weer tot een historisch dieptepunt... Je voelt je belabberd... Ik zou je zaad invriezen of wachten met trt totdat je in jou beleving genoeg kinderen hebt.
 
Waarom zou je tijdelijk trt doen?
Je doet iets om je testosteron niveau naar "normale waarde" te krijgen. Je voelt je hier goed bij. Je stopt en je waardes dalen weer tot een historisch dieptepunt... Je voelt je belabberd... Ik zou je zaad invriezen of wachten met trt totdat je in jou beleving genoeg kinderen hebt.
Er zijn mannen met normale waardes die TRT volgen om nog hogere waardes te hebben en die op een bepaald ogenblik toch besluiten om ermee te stoppen.
 
skydirk Wellicht stoppen omdat doorgaan met trt je prostaat blijft groeien?
 
Nee hoor. Zat mensen die grammen aan AAS zetten en vruchtbaar zijn. Zo niet, is het in de meeste gevallen op te lossen door hCG.

Geloof je het zelf? Zonder hcg is het na 3 maanden gewoon klaar hoor met je spermy.
 
Back
Naar boven