MuscleMeat

TRT dokter in België (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

DogoArgentino

Novice
Lid geworden
16 mei 2021
Berichten
14
Waardering
10
Hallo iedereen,

Ik ben een man van bijna 24. Enkele jaren geleden (2017-2018) heb ik iets minder dan een jaar serieus anabolen misbruikt. Ik ben vanwege gezondheidsredenen en andere prioriteiten gestopt. Ook ben ik achteraf tegen de lamp nog gelopen bij de politie (huiszoeking op basis van onderschept pakketje). Ik ben al die jaren blijven trainen (iets minder extreem weliswaar), nu natuurlijk wel wat minder door Corona. Ook ga ik jaarlijks op controle bij de dokter om mijn testosteron te laten checken. Ik had gehoopt dat die terug wat naar boven ging gaan na een aantal jaar, maar helaas is die enkel blijven zakken. In November stond mijn testosteron op 12.10 nmol/l (349 ng/dl), wat volgens de huisarts natuurlijk perfect in orde was. Ik heb dan ook eens naar de androloog van het UZ Gent geweest, waarik voordien al eens was geweest voor mijn gyno tijdens mijn kuur in 2018, hij kent dus mijn voorgeschiedenis. Deze zei me nu dat mijn testosteronwaardes laag blijven omdat ik nog steeds whey en creatine gebruik (LOL), ik heb dus niet meer terug geweest naar zijn follow-up consultatie.

Ik voel toch wel echt de symptomen van lage testosteron; laag libido, weinig energie, moe voelen tijdens de dag, veel minder kracht dan vroeger (een pak minder dan voor ik was begonnen met kuren, terwijl ik nu meer weeg) en ik zie het natuurlijk ook gewoon aan mijn lichaam. Kortom, ik voel me niet zoals een sportende, gezonde man van 24 zou moeten voelen. Ik ben dus nu echt wel serieus aan het overwegen om TRT te beginnen. Ik weet ergens dat het mijn eigen schuld is dat ik in deze situatie zit, maar ik denk ook niet dat ik heel mijn leven moet boeten voor een stommiteit die ik begaan heb tijdens mijn jeugd. Ook wil ik het volledig legaal en onder toezicht doen, aangezien mijn verleden met de politie.

Ik zoek dus naar een TRT dokter in België die me echt kan helpen en me volwaardige TRT wil voorschrijven (injecties, aangezien die farmacologisch de beste opname bieden en de meest stabiele waarden geven). Ik heb al gehoord van Dr. Hertoghe, maar ik hoor dat die behoorlijk duur is. Is er iemand die bij Dr. Hertoghe zit en me een beeld kan geven van de jaarlijkste kost (consultaties, labo en medicijnen). Indien er andere TRT dokters zijn, laat me het gerust weten.

Alvast bedankt!
 
  • Like
Waarderingen: 6am
TRT op je 24ste, serieus?
 
Nee ik heb hier heel mijn verhaal gedaan voor de grap
johnyjordaan heeft ervaring met een TRT-arts in België.

Overigens weet ik niet of artsen het op die leeftijd al adviseren. 12,1 nmol/liter ligt ook nog binnen referentiewaarden.

Er kunnen ook andere oorzaken zijn die je klachten veroorzaken.
 
delete
 
Laatst bewerkt:
Je gaat niet geholpen worden mijn waardes waren op de rond 8,.... en ik kreeg niks
 
Ik heb dan ook eens naar de androloog van het UZ Gent geweest, waarik voordien al eens was geweest voor mijn gyno tijdens mijn kuur in 2018, hij kent dus mijn voorgeschiedenis. Deze zei me nu dat mijn testosteronwaardes laag blijven omdat ik nog steeds whey en creatine gebruik

Dit kan ik haast niet geloven.
 
Je gaat niet geholpen worden mijn waardes waren op de rond 8,.... en ik kreeg niks
Is eigenlijk erg dat je al de test waardes van een 100-jarige moet hebben om geholpen te worden hier. Heb je dan meerdere dokters geprobeerd?
 
Dit kan ik haast niet geloven.
Is echt waar hoor. Ik ben in November geweest. Hij zei me dat ik moest stoppen met Whey en Creatine en dat we in Mei nog eens de waardes zullen bekijken. Ik heb gewoon mijn afspraak voor mei geannuleerd. Was bij Dr. Ahmed Mahmoud.

 
Laatst bewerkt:
Wat is je gewicht, lengte, vetpercentage en hoeveel kcal eet je.
 
Is eigenlijk erg dat je al de test waardes van een 100-jarige moet hebben om geholpen te worden hier. Heb je dan meerdere dokters geprobeerd?
Nee geen andere dokters geprobeerd gewoon beginne cruisen en blasten maar de laatste tijd meer cruisen op 125mg test e
 
Wat is je gewicht, lengte, vetpercentage en hoeveel kcal eet je.
Nu 105 kg rond 15%. Ben 1m92. Ongeveer een kilo of 5 kwijt sinds de gyms weer gesloten zijn in November. Minder trainen en minder eten. Kcals track ik niet meer, ruwe schatting tussen de 2500 en 3000.
 
Dit kan ik haast niet geloven.
Toch al twee gelijkaardige verhalen gehoord van vrienden die daar ook gingen. Hun vriendin was mee en geloofde dat dus ook, ie. ruzie als ze toch whey dronken :o

Denk overigens dat niemand zo’n uitspraken gaat uitdagen eenmaal ze daar zitten wat jammer is.

Ooit via bloedwaarden.nl bloed laten nemen in een ziekenhuis, zij vonden het natuurlijk heel vreemd dat ik de buisjes zelf terug moest meenemen. Kwam met allerlei smoesjes dat de referentiewaarden totaal anders waren en dergelijke maar kon hem wel ompraten omdat het natuurlijk nonsens is.

Mijn eigen huisarts wijt mijn hematocriet van 54 aan ‘sterke voeding’ lol.
 
Toch al twee gelijkaardige verhalen gehoord van vrienden die daar ook gingen. Hun vriendin was mee en geloofde dat dus ook, ie. ruzie als ze toch whey dronken :o

Denk overigens dat niemand zo’n uitspraken gaat uitdagen eenmaal ze daar zitten wat jammer is.

Ooit via bloedwaarden.nl bloed laten nemen in een ziekenhuis, zij vonden het natuurlijk heel vreemd dat ik de buisjes zelf terug moest meenemen. Kwam met allerlei smoesjes dat de referentiewaarden totaal anders waren en dergelijke maar kon hem wel ompraten omdat het natuurlijk nonsens is.

Mijn eigen huisarts wijt mijn hematocriet van 54 aan ‘sterke voeding’ lol.
Van een huisarts ben ik al gewend om zo'n dingen te horen. Van een androloog had ik dit wel niet verwacht. Nu ja hij ging me voor mn gyno ook 1 mg arimidex voorschrijven, terwijl er al genoeg studies zijn die uit hebben gewezen dat de enige medicatie die gyno kan "reversen" SERM's zijn zoals tamoxifene en raloxifene. Maar ja wie ben ik natuurlijk om dat tegen een androloog te gaan zeggen, ik ben slechts een laborantje die veel onderzoek heeft gedaan over andrologie.
 
Van een huisarts ben ik al gewend om zo'n dingen te horen. Van een androloog had ik dit wel niet verwacht. Nu ja hij ging me voor mn gyno ook 1 mg arimidex voorschrijven, terwijl er al genoeg studies zijn die uit hebben gewezen dat de enige medicatie die gyno kan "reversen" SERM's zijn zoals tamoxifene en raloxifene. Maar ja wie ben ik natuurlijk om dat tegen een androloog te gaan zeggen, ik ben slechts een laborantje die veel onderzoek heeft gedaan over andrologie.
Dat is nou net de houding die er voor zorgt dat ze zo’n dingen zeggen. Kan je niet respectvol in discussie gaan met hem?
 
Dat is nou net de houding die er voor zorgt dat ze zo’n dingen zeggen. Kan je niet respectvol in discussie gaan met hem?
Goh, het gevoel dat ik van die kerel kreeg liet me weten dat het geen zin zou hebben om er mee in discussie te gaan. Had hem bij die consultatie ook gezegd dat ik inzat met mijn haarverlies. Zijn antwoord was ook gewoon dat je daar niks aan kan doen. Ik denk dat het gewoon een oude kerel is die sinds zijn opleiding niks meer heeft bijgeleerd.
 
Goh, het gevoel dat ik van die kerel kreeg liet me weten dat het geen zin zou hebben om er mee in discussie te gaan. Had hem bij die consultatie ook gezegd dat ik inzat met mijn haarverlies. Zijn antwoord was ook gewoon dat je daar niks aan kan doen. Ik denk dat het gewoon een oude kerel is die sinds zijn opleiding niks meer heeft bijgeleerd.
Een tweetal vrienden zijn bij hem (denk dezelfde arts) geweest en hebben net hetzelfde te horen gekregen.

Ik ken een iets oudere kerel, begin de 40, die bij een arts (geen idee of het een endocrinoloog of androloog is) in Brussel wel een voorschrift kreeg. Zei ook dat ie niet te moeilijk doet. Was wel duur, zowel de arts als de testosteron.
 
Waarom via een arts? Dat je het vergoed krijgt? Je zou gewoon zelf trt dosis kunnen zetten zonder arts.
 
Waarom via een arts? Dat je het vergoed krijgt? Je zou gewoon zelf trt dosis kunnen zetten zonder arts.
denk niet dat je iets vergoed krijgt hoor. Denk als je UG TRT doet dat het minstens 10 keer goedkoper is. Is vooral legaal gezien, dat ik het via een dokter zou willen doen. In België is het verboden om dergelijke "medicijnen" in je bezit te hebben. Ik denk nu niet dat ze TRT kunnen zien op een dopingtest in de gym maar toch..
 
Back
Naar boven