AndroidHealthClinic

TRT en Aromasin

Bezoekers in dit topic

Dawg3

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
278
Waardering
2
Okay, ik krijg geen tot weinig resultaten met arimidex op TRT.

TRT is 125 mg test-e per week, za/zo 250 iu HCG.

Oestradiol was voor TRT al te hoog en nu ook.

Aromasin caps zijn onderweg voor test doeleinden, 20 mg per cap.

Wat is de goede dosis voor TRT en hoe vaak doseer je dit?

Is de enige manier om lager te doseren het spul in alcohol op te lossen en daar lagere dosissen uit te trekken?
 
Je kan de capsules ook opendoen en verdelen in 4/5 gelijke delen en recappen.
 
Je kan de capsules ook opendoen en verdelen in 4/5 gelijke delen en recappen.

okay wat voor prullaria heb ik daar voor nodig?

een capper machine gok ik..

iets om het poeder mee te verdelen / wegen?? lijk wel een drugsdealer :)
 
Welke dosis arimidex heb je gebruikt dan?
 
Nolva ook al geprobeerd?
 
Welke dosis arimidex heb je gebruikt dan?

.25 3 keer in de week, .25 2x in de week, .5 2x in de week, .5 3x in de week

op 125 mg test-e moet dat genoeg zijn maar weinig resultaat ik heb dit ook weken volgehouden per dosis zodat ik een stabiele bloedspiegel zou krijgen maar weinig resultaat

zonder TRT had ik al een hoge oestradiol en TRT zit ik boven de ref waardes

aangezien aromasin aromatase killt hoop ik dat ik zo mijn oestradiol wat lager kan krijgen

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

Nolva ook al geprobeerd?

nee

ik zou dit wel gebruiken voor een restart maar niet tijdens TRT ook gezien de carcinogene eigenschappen bij langer gebruik

---------- Toegevoegd om 14:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

Gewoon lege capsules bij de apotheker halen, en ze handmatig vullen kan ook.

Wil je echt precisie zal je een speciale weegschaal moeten kopen:

http://www.weegschaalboer.nl/precisie-weegschaal-c-16.html

thanks!
 
Vreemd hoor (ervan uitgaande dat je arimidex real was).

En aromasin heeft een lagere oestrogeen reductie dan arimidex he. Maar goed, valt te proberen, omdat het via een andere manier gaat.
 
Vreemd hoor (ervan uitgaande dat je arimidex real was).

En aromasin heeft een lagere oestrogeen reductie dan arimidex he. Maar goed, valt te proberen, omdat het via een andere manier gaat.

arimidex was real (dokter)

niet helemaal mee eens met je statement over aromasin, dit is trouwens een interessante read:

When it comes to this comparison its more about type of estrogen suppression as opposed to "strength". Arimidex is a VERY potent sulfatase inhibitor, which inhibits estrone. It is a moderately strong aromatase inhibitor (weak as compared to aromasin, AIFM or letrozole). This is fine for women with breast cancer who produce percentage wise very high levels of estrone (the weak estrogen), which can be converted to estradiol (the strong estrogen) via aromatase.

For men this is generally not very good, especially for men on TRT since sulfatase inhibitors have very little effect on exogenous testosterone. Actually its generally not a good thing since it nearly completely eliminates estrone, while still allowing estradiol. If you have a choice as a man, you want estrone (weak estrogen) with near total elimination of estradiol (strong). AIFM and aromasin do inhibit sulfatase, though to a lesser extent than the competitive inhibitors (dex and letro). They are both potent aromatase inhibitors and highly suppress estradiol. Since exogenous test converts to estradiol via aromatase, AIFM and aromasin are much better suited.

Lowest doses of letrozole completely suppresses glandular production of estrone(E1). while it generally takes higher end doses of exemestane(aromasin) to come close to doing this. Exemestane dose dependantly decreases estradiol and to a lesser extent estrone. Basically aromasin at low doses is mostly peripheral, which means blocking conversion of estrone, testosterone and other aromatic precursors to estradiol. Whereas because they are competitive inhibitors that have high permeability through tissue types, arimidex and letrozole have high affinity and saturation of tissues like testes and adrenals, where estrone is produced. They highly block synthesis of aromatase in those tissues at even lowest doses.

Though aromasin/exemestane can produce high level suppression, particularly in low estrogen producers as well as those that generally produce less aromatase. (genetics, followed by factors like age and bodyfat). Keeping in mind that there are many endogenous and exogenous regulators of aromatase...ie, dopaminergics tend to down regulate aromatase mRNA, thus synthesis (not block, down regulate) but their use may require a lesser dose of AI (of either kind) that you are used to.
 
Laatst bewerkt:
Leuk stukje, maar feiten liegen er niet om;
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14671195 (full-text beschikbaar)

Veel van die stukjes zijn uitgegaan van de oestrogeen reductie bij vrouwen met gebruik van aromasin. Bij vrouwen is het dan ook een zeer sterke AI, maar bij mannen is het vrij mild.

Edit:
Vergelijk maar met arimidex;
http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/85/7/2370

bedankt voor het posten van de studies

ondanks de studies zie je op vele bb fora dat mensen roepen dat aromasin heel sterk spul is, maar aan de andere kant zie je dit ook bij arimi en wat voor de een werkt werkt voor ander niet

ik heb chronisch hoog oestradiol en nu zeker op trt en mijn doel was libido te verbeteren door dit te verlagen en ik heb er niks van gemerkt

zelfs natural had ik e2 van 48 die naar 24 was gegaan in 8 doses van .25 mg dus 2 mg dus de shit werkt wel maar op de een of andere manier niet op dat gebied (ik ben weer een van de pechvogels die test injecteert en niet het libido krijgt wat heel veel mensen roepen)

dim daarentegen werkte wel goed voor mij.. maar dit zou zogezegd alleen de oestrogeen omzetten naar andere oestrogenen, dus wellicht dat daar iets in schuilt voor mij.. aan de andere kant heb ik slechts 1 of 2 mensen gezien op de verschillende boards die daadwerkelijk hun e2 reduceerden dmv dim suppletie op bloedtesten

als aromasin niet werkt dan geef ik dim weer een poging, ik gebruikte er ook zink picolinaat 50 mg bij, was een redelijke combo

wellicht nog wat andere opties zoals grape seed extract, of white button mushrooms, of chrysin met piperine

ik had gehoopt dit issue te verbeteren door TRT maar het enige voordeel is dat ik me wel superfit/top voel maar meer ook niet
 
waarom neem je geen pilletje aromasin om de 3 dagen? dan is je dosis toch niet te hoog.
 
waarom neem je geen pilletje aromasin om de 3 dagen? dan is je dosis toch niet te hoog.

125 mg test e, 2 x 20 aromasin in de week?

gebruik je dat zelf ook bij zo'n dosis en heeft het effect?
 
EOD max i.v.m. half life.
 
@GetXXL
Wat me verbaast uit die studies die je post is dat IGF-1 waardes onveranderd zijn, terwijl men overal roept dat Aromasin je IGF-1 omhoog gooit en dat tevens in deze post van Klaas naar voren kwam: http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/aromasin-216099/
Heb jij enig idee hoe dit kan ?

@Dawg3
Bij mij deed arimidex ook geen hol. Ik had het tijdens een kuur eens op 1mg per dag genomen en ik kreeg alsnog gyno. Momenteel neem ik sinds een week 1 aroxifen pilletje per dag aangezien ik echt dikke gyno had. Mijn gyno is nu al met 30% geminderd en ben 2 kilo vocht kwijt.
Normaal had ik na een weekje nolva op 20mg geen merkbaar effect wat betreft gyno en vocht, dus ik denk dat het echt de 20mg aromasin die erbij zit is.

Als ik jou was zou ik in eerste instantie op 5mg aromasin om de dag beginnen en dan na een paar weken effe bloed prikken.
 
Klopt, en wat me nog meer verbaasd is dat je in de gegevens ziet dat het in de 25mg groep het IGF-1 zelfs significant verlaagt (P = 0.0075).

Misschien een wisselwerking met de nolva? Nolva heeft dan wel een distributie half life van 7-14u, dus het is vrij snel in het bloed, maar de terminale half life is 5-7d, waardoor er ongetwijfeld nog (aardig wat) nolva aanwezig was in het bloed gedurende het gebruik van aromasin in die post van Klaas. Maar dit is slechts een hele flinke gok van mijn kant, maar is wel het enige duidelijke verschil zo tussen de groepen in het onderzoek, en de persoon die zijn bloedwaarden heeft laten testen.

Tevens goed om te horen dat arofixen z'n ding doet tegen je gyno ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, en wat me nog meer verbaasd is dat je in de gegevens ziet dat het in de 25mg groep het IGF-1 zelfs significant verlaagt (P = 0.0075).

Misschien een wisselwerking met de nolva? Nolva heeft dan wel een distributie half life van 7-14u, dus het is vrij snel in het bloed, maar de terminale half life is 5-7d, waardoor er ongetwijfeld nog (aardig wat) nolva aanwezig was in het bloed gedurende het gebruik van aromasin in die post van Klaas. Maar dit is slechts een hele flinke gok van mijn kant, maar is wel het enige duidelijke verschil zo tussen de groepen in het onderzoek, en de persoon die zijn bloedwaarden heeft laten testen.

Tevens goed om te horen dat arofixen z'n ding doet tegen je gyno ;)

Idd, zonder dat je je crap voelt zoals met Letro.

Maaruh bij die post van Klaas heeft die gast na de aromasin nog nolvadex gebruikt dus ik snap het eigenlijk niet dat zijn IGF zo hoog is terwijl men zegt dat met nolva je IGF omlaag gaat.
Ik doe over een maandje wel effe een bloedtestje denk ik :)
 
Hm, inderdaad. Over het hoofd gezien.

Ben benieuwd wat er uit je bloedtest komt.
 
Weet je al wat je gaat doen Dawg3 ?
 
Laatst bewerkt:
Weet je al wat je gaat doen Dawg3 ?

Heb op ma en do 10 mg genomen, cap gesplit en in alcohol opgelost (vodka).

In het begin leek het even beter te gaan, voelde oestradiol suppressie, maar dagen erna weinig tot geen libido en problemen daarbeneden.

Ook had ik een stingend gevoel in mijn lever wat ik met arimidex niet heb.

Ondanks dat ik zowel natural als TRT op hoog niveau E2 zit heb ik het gevoel dat deze meds ofwel te sterk zijn voor mij of bepaalde dingen blokkeren waarbij ik met DIM geen last had.

Ik ga deze week niets nemen om te kijken of ik geen last krijg van mijn lever en wellicht volgende week proberen, als ik dan weer pijn heb een potje en geld verspild :(

Dan zijn er nog 2 opties: progesteroncreme smeren om oestradiol te onderdrukken (progesteron was altijd al laag op bloedtest en dit kan wel kloppen gezien mijn lage output van bijnierhormonen) of DIM van indolplex die in het verleden werkte maar dan ga ik 2 tabs per dag nemen.

Deze stekende pijn in de lever had ik ook toen ipv hydrocortison medrol nam omdat dat makkelijker (eens per dag) te doseren was. Ik weet niet waar het aan ligt maar met de HC en Armour thyroid die ik neem kan ik me voorstellen dat al deze medicatie wat druk op mijn sowieso al niet optimale lever vergroot (allergieen en het feit dat ik hogere oestradiol heb om mee te beginnen). Maja met arimidex heb ik hier weer geen last van. Wellicht nog 1 week 5 mg proberen kijken hoe dat werkt maar ik vrees dat aromasin niet voor mij is.
 
Back
Naar boven