XXL Nutrition

TRT in urine test

Bezoekers in dit topic

dit is toch een bodybuilding forum en geen geneeskundige forum :p
Lees nou eens wat ik zei. Hij krijgt TRT op doktersvoorschrift. Daar ga ik op in, dus wel degelijk de geneeskundige kant. TRT op doktersvoorschrift heeft niks met BB te maken. :p

Nogmaals, een arts gaat niet afwijken van het TRT protocol. 125mg sustanon per 5 dagen is een hele grote afwijking van het protocol. Ik ben benieuwd naar een toelichting daarop. Wellicht is er een goede verklaring, maar nu roept dit vraagtekens op.
 
Als je om de drie maanden je maar moeten laten testen weet je toch ongeveer je testdatum? Als je daarvoor een keer (of 2) je trt dosis niet zet, zal je onder de limiet blijven lijkt me.
 
Als je om de drie maanden je maar moeten laten testen weet je toch ongeveer je testdatum? Als je daarvoor een keer (of 2) je trt dosis niet zet, zal je onder de limiet blijven lijkt me.
Ja, maar dat is vals spelen.
En gebruik is één maar vals spelen ... wat denk je er zelf van ?
 
Met 125mg per 5 dagen zit je echt wel suprafysiologisch in je serumwaarde. Normaalgesproken is TRT protocol 250mg per 21 dagen (3 weken), en soms 250mg per 14 dagen. 125mg per 5 dagen komt overeen met 175mg per week. Ik heb nog nooit iemand gezien die op zo'n dosering onder de 40 nmol/l uitkomt. Ik weet niet hoe je dat gaat rechtlullen bij een gecontrolleerde wedstrijd, gezien 30 nmol als bovengrens wordt gezien bij gezonde jonge mannen.

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe je 125mg sust per 5 dagen op voorschrift kan krijgen. De sust die in NL op recept wordt verstrekt komt in ampullen van 250mg/ml. Ampullen zijn niet gemaakt om te verdelen over meerdere injects, dus moeten altijd in één keer gezet worden. Natuurlijk zijn er manieren om het wel te verdelen, maar dan zou dat betekenen dat een uroloog of endocrinoloog afwijkt van het protocol en daarmee een groot risico neemt (infectierisico etc. bij bewaren preloaded spuiten).
Je kunt prima 3 spuiten vullen uit Ampule en de laatste spuit nog 2 weken later zetten. Medisch voorschrift is het niet, maar weet ook dat er 1 ampul per 10 dagen is voorgeschreven. Nog maar te zwijgen als hij Nibido gebruikt met lekker 4ml ineens. Ook zijn er zat jonge gezonde mannen die boven de 30nmol/L zitten geheel natuurlijk.
 
Met 125mg per 5 dagen zit je echt wel suprafysiologisch in je serumwaarde. Normaalgesproken is TRT protocol 250mg per 21 dagen (3 weken), en soms 250mg per 14 dagen. 125mg per 5 dagen komt overeen met 175mg per week. Ik heb nog nooit iemand gezien die op zo'n dosering onder de 40 nmol/l uitkomt. Ik weet niet hoe je dat gaat rechtlullen bij een gecontrolleerde wedstrijd, gezien 30 nmol als bovengrens wordt gezien bij gezonde jonge mannen.

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe je 125mg sust per 5 dagen op voorschrift kan krijgen. De sust die in NL op recept wordt verstrekt komt in ampullen van 250mg/ml. Ampullen zijn niet gemaakt om te verdelen over meerdere injects, dus moeten altijd in één keer gezet worden. Natuurlijk zijn er manieren om het wel te verdelen, maar dan zou dat betekenen dat een uroloog of endocrinoloog afwijkt van het protocol en daarmee een groot risico neemt (infectierisico etc. bij bewaren preloaded spuiten).
Klopt allemaal wat je zegt. Alleen heb ik toch echt voorgeschreven gekregen om 125mg elke 5 dagen te injecteren. Naald verwisselen en spuit op kamertemperatuur bewaren. Dit om schommelingen te voorkomen, volgens de internist.

Gisteren bloedwaardes weer laten doen in het ziekenhuis, dag na injectie, en kwam uit op 39,1 nmol/l. Overigens wordt in het ziekenhuis 35 nmol/l als bovengrens gezien en 12 nmol/l als ondergrens. Maar dat schijnt per ziekenhuis te verschillen.
 
Ik ga ervan uit dat je TRT op voorschrift krijgt omdat je anders een 'nadeel' zou hebben. Nu zou je toch 'gelijk' moeten staan lijkt me? TRT is er toch om je natuurlijke levels toch ongeveer na te bootsen?
Dat was dus ook mijn eerste redenatie. Echter is het tegen argument dat mijn levels niet meer fluctueren, wat ik ergens logisch vindt klinken.7
 
Klopt allemaal wat je zegt. Alleen heb ik toch echt voorgeschreven gekregen om 125mg elke 5 dagen te injecteren. Naald verwisselen en spuit op kamertemperatuur bewaren. Dit om schommelingen te voorkomen, volgens de internist.

Gisteren bloedwaardes weer laten doen in het ziekenhuis, dag na injectie, en kwam uit op 39,1 nmol/l. Overigens wordt in het ziekenhuis 35 nmol/l als bovengrens gezien en 12 nmol/l als ondergrens. Maar dat schijnt per ziekenhuis te verschillen.
Dank voor je toelichtng!

Gebruik je normale spuiten voor het bewaren van je sust? Ik dacht dat er iets was met de rubbertjes die mogelijk oplossen door de ethanol als de vloeistof langere tijd in de spuit zit? Kan er zo even niet veel meer over terugvinden.
 
Dank voor je toelichtng!

Gebruik je normale spuiten voor het bewaren van je sust? Ik dacht dat er iets was met de rubbertjes die mogelijk oplossen door de ethanol als de vloeistof langere tijd in de spuit zit? Kan er zo even niet veel meer over terugvinden.
Geen probleem!

Ik gebruik de spuiten die ik van de apotheek heb meegekregen. Geen idee of die normaal zijn, verwacht ik wel. Verder weet ik ook niet of de ethanol de rubbers oplost. Het is mij nog niet over komen in ieder geval. 😁
 
Dank voor je toelichtng!

Gebruik je normale spuiten voor het bewaren van je sust? Ik dacht dat er iets was met de rubbertjes die mogelijk oplossen door de ethanol als de vloeistof langere tijd in de spuit zit? Kan er zo even niet veel meer over terugvinden.
Ik heb over de vakantie wel eens 3 weken langer laten liggen dan ik van plan was. Niks loos. Je moet niet alles geloven wat in de fabeltjeskrant staat.
Bij de meeste Apotheken krijg je BD(emerald) spuiten mee.
 
Ik heb over de vakantie wel eens 3 weken langer laten liggen dan ik van plan was. Niks loos. Je moet niet alles geloven wat in de fabeltjeskrant staat.
Bij de meeste Apotheken krijg je BD(emerald) spuiten mee.
Ik preload slinpins ook wel eens een week of 4-5 vooruit zonder problemen maar het neemt niet weg dat dit geen normale handeling is.
 
Ik preload slinpins ook wel eens een week of 4-5 vooruit zonder problemen maar het neemt niet weg dat dit geen normale handeling is.
Dat zei ik eerder al. het is geen medisch voorschrift/protocol. neemt niet weg dat het rubber zo in paar weken oplost wat werd geschreven
 
't gaat er niet om wat er allemaal wel een x kan. 100% dat hier gasten zat 10x met dezelfde slin pin zetten. Dat kan goed gaan, een arts zal het alleen nooit adviseren als 't goed is en dus is 't inderdaad apart dat de arts van TS zegt "bewaar 't gewoon in de spuit". Het zal vast kunnen maar wijkt wel af van de norm. Op 't gros van mijn spuiten staat zelfs dat ze "for single use only" bestemd zijn. Ga er van uit dat ze dan niet bedoelen die "single use" over 5 dagen te verspreiden haha.
 
Dat was dus ook mijn eerste redenatie. Echter is het tegen argument dat mijn levels niet meer fluctueren, wat ik ergens logisch vindt klinken.7
Dan wordt het ofterwijl de keuze om te stoppen met trt en verder doen met de sport of omgekeerd.
Als je e5d 125 zet en een keer een weekje niet, kom je op onderstaande uit. Lijkt me al bij al nog meevallen van schommelingen (heb test e ingegeven voor stof+ester). Je kan evt nog spelen met bijvoorbeeld drie dagen uit te stellen van je injectie en dan net voor je injectie je test te doen.
1672911932734.png
 
Dank voor je toelichtng!

Gebruik je normale spuiten voor het bewaren van je sust? Ik dacht dat er iets was met de rubbertjes die mogelijk oplossen door de ethanol als de vloeistof langere tijd in de spuit zit? Kan er zo even niet veel meer over terugvinden.
Welke ethanol heb je het over? Sinds wanneer zit er ethanol in je gear :')
 
Welke ethanol heb je het over? Sinds wanneer zit er ethanol in je gear :')
Ethanol is toch alcohol. Op mijn vial test E staat Benzyl Alcohol 2%. :dunno: Ik heb ook HG sust en daarop idem ''Benzylalcohol (0,1 g per ml oplossing)''

Dit is niet mijn expertise dus misschien zeg ik nu iets doms. :roflol: Ik heb ooit gelezen (hier op DBB) dat die alcohol je rubber kan aantasten als het langere tijd in aanraking komt samen.
 
Ethanol is toch alcohol. Op mijn vial staat Benzyl Alcohol 2%. :dunno:

Dit is niet mijn expertise dus misschien zeg ik nu iets doms. :roflol: Ik heb ooit gelezen (hier op DBB) dat die alcohol je rubber kan aantasten als het langere tijd in aanraking komt samen.
Benzyl alcohol is geen ethanol :p

Maar het kan idd je rubbers aantasten maar dat kan de bb ook. Idem ethyl oleate etc.
 
't gaat er niet om wat er allemaal wel een x kan. 100% dat hier gasten zat 10x met dezelfde slin pin zetten. Dat kan goed gaan, een arts zal het alleen nooit adviseren als 't goed is en dus is 't inderdaad apart dat de arts van TS zegt "bewaar 't gewoon in de spuit". Het zal vast kunnen maar wijkt wel af van de norm. Op 't gros van mijn spuiten staat zelfs dat ze "for single use only" bestemd zijn. Ga er van uit dat ze dan niet bedoelen die "single use" over 5 dagen te verspreiden haha.
niet om vaker dan twee keer te gebruiken, en artsen fietsen wel vaker over het lijntje. Goed lezen wat er geschreven wordt en bedoelt is.
Je kunt best 1 spuit optrekken voor halve ml en de rest uit de ampul met nieuwe spuit. TS moet elke 5 dagen, niet 5 weken. 125mg zetten.
 
Benzyl alcohol is geen ethanol :p

Maar het kan idd je rubbers aantasten maar dat kan de bb ook. Idem ethyl oleate etc.
EO wordt ook niet gebruikt voor medische sust/test. Netjes BA en geen ethanol(ethylalcohol)
Aspen Sustanon ‘250’ contains 100 mg benzyl alcohol per mL solution and must not be given to children
under 3 years of age, including premature babies or neonates. Benzyl alcohol may cause toxic
reactions and anaphylactoid reactions in infants and children up to 3 years old.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: vntl
EO wordt ook niet gebruikt voor medische sust/test. Netjes BA en geen ethanol(ethylalcohol)
Geen fan zelf van eo maar het wordt idd niet gebruikt in medische test.
 
Back
Naar boven