MuscleMeat

TRT op eigen initiatief (week 8)

Bezoekers in dit topic

Ano_040121

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 apr 2008
Berichten
38
Waardering
10
Beste mensen goedemiddag,

Geen idee hoe ik mijn account naam kan veranderen, is een oude account uit 2008.

In het kort, ik ben 31 jaar, en sinds twee jaar heb ik een sterk verminderde libido (6 maanden lang geen seks/masturberen deed me helemaal niets), hele dag slapen, totaal geen spiergroei ondanks dat ik schema + diëet had aangepast. Fitness dus al sinds 2008 het is niet iets nieuws voor me. Alle symptomen van hypogonadisme dus. Had verder geen stress of depressie / psychologische klachten. Ver in het verleden drugs en alcohol misbruikt. Volle check laten doen door urinoloog. Kwam niets naar voren. Geen schildklier problemen, testosteron binnen range (tussen de 11 en 13 nmol/L) dus werd door diegene en een second opinion afgewezen geholpen te worden.

Dus op eigen initiatief aan TRT begonnen. Ik upload bloedonderzoek van de complete check op baseline, en bloedonderzoek na 7 weken. Plus snel een berekening via google van vrije testosteron. Mochten jullie iets bijzonders waarnemen of vragen hebben hoor ik het graag.

Doseer nu 2x pw 50mg test e en 2x pw hcg 250iu. Heb afgelopen maandag dosis verhoogd naar 2x pw 75 mg test e omdat ik vond dat dat nog wel kon.

Stand van zaken: trainen gaat lekker, zie letterlijk weer is vooruitgang (ondanks dat ik geen diëet volg nu), libido versterkt, meer energie, meer man! Zoals ik naar mijn leeftijd zou moeten voelen.

20190220_121318.jpg
20190220_121318.jpg
20190220_111135.jpg


Screenshot_20190220-112100_Samsung Internet.jpg
 
Vraagje...

Waarom niet via een endocrinoloog als je denkt aan hypogonadisme?
 
Vraagje...

Waarom niet via een endocrinoloog als je denkt aan hypogonadisme?

Klopt, was een endocrinoloog. En de second opinion was endo/urinoloog geloof ik. Hoe dan ook, beide personen wilden er niet aan beginnen omdat ik binnen het bereik zat. Hun argument: "er zijn genoeg gevallen die aan de lage kant van het bereik zitten op dezelfde leeftijd die niets te klagen hebben."

Maar dan is mijn vraag hoe hun spiergroei/libido is en hoe het 5 jaar daarvoor was. Hele gesprek mocht niet baten. Schijnt dat ze alleen in amerika progressief beginnen te denken mbt trt.
 
Best raar dat na 7 weken je 100 mg test en 500iu hcg nog steeds een vrije hoge lh fsh waarde
 
Best raar dat na 7 weken je 100 mg test en 500iu hcg nog steeds een vrije hoge lh fsh waarde

Verschilt heel erg per persoon hoe je hierop reageert. Anders zou het ook niet te verklaren zijn dat er heel wat lui zijn die raak schieten tijdens het kuren.
 
Als ik het goed begrijp ben je van pakweg 10 nmol / l naar 15,7 nmol / l gegaan.

Wat is jouw gevoel nu op dit moment? Voel je je beter?

In principe is 15,7 nmol/l voldoende om goed te functioneren, 10 nmol/l kan ook voldoende zijn maar kan idd al wat klachten geven. 12 nmol/l werd door Cools en Galen al benoemd als referentiewaarde waar je liefst boven zit (als ik het me goed herinner).
 
Klopt, was een endocrinoloog. En de second opinion was endo/urinoloog geloof ik. Hoe dan ook, beide personen wilden er niet aan beginnen omdat ik binnen het bereik zat. Hun argument: "er zijn genoeg gevallen die aan de lage kant van het bereik zitten op dezelfde leeftijd die niets te klagen hebben."

Maar dan is mijn vraag hoe hun spiergroei/libido is en hoe het 5 jaar daarvoor was. Hele gesprek mocht niet baten. Schijnt dat ze alleen in amerika progressief beginnen te denken mbt trt.

Spiergroei zal niet al te spectaculair zijn als je binnen de ref waarde valt en je deze een beetje hoger krijgt door TRT.
 
Best raar dat na 7 weken je 100 mg test en 500iu hcg nog steeds een vrije hoge lh fsh waarde

De screenshot met groene lijnen is de baseline, de screenshot eronder is de recente onderzoek met lh en fsh praktisch bij de 0. Weet niet of je dat hoog vind.
 
Als ik het goed begrijp ben je van pakweg 10 nmol / l naar 15,7 nmol / l gegaan.

Wat is jouw gevoel nu op dit moment? Voel je je beter?

In principe is 15,7 nmol/l voldoende om goed te functioneren, 10 nmol/l kan ook voldoende zijn maar kan idd al wat klachten geven. 12 nmol/l werd door Cools en Galen al benoemd als referentiewaarde waar je liefst boven zit (als ik het me goed herinner).

Ik voel me zeker beter, zoals ook aangegeven in originele post. Spiergroei zal niet al te spectaculair zijn zoals johnyjordaan zegt, maar het is voor mij duidelijk te merken dat alles sneller vormt/groeit. Twee volle jaren zag ik geen progressie. Best frustrerend is een understatement.
 
Als ik het goed begrijp ben je van pakweg 10 nmol / l naar 15,7 nmol / l gegaan.

Wat is jouw gevoel nu op dit moment? Voel je je beter?

In principe is 15,7 nmol/l voldoende om goed te functioneren, 10 nmol/l kan ook voldoende zijn maar kan idd al wat klachten geven. 12 nmol/l werd door Cools en Galen al benoemd als referentiewaarde waar je liefst boven zit (als ik het me goed herinner).

En in principe hoef ik me dosis niet te verhogen naar 2x 75mg per week, maar als ik dan nog steeds onder de 25 nmol/L zit zie ik geen kwaad in de verhoging.
 
En in principe hoef ik me dosis niet te verhogen naar 2x 75mg per week, maar als ik dan nog steeds onder de 25 nmol/L zit zie ik geen kwaad in de verhoging.

IMO kan je je huidige dosering aanhouden. Je testosteronwaarde is perfect zo, je hebt geen klachten meer dus waarom verhogen? Qua spiermassa ga je namelijk amper/geen verschil meer merken tussen 15 of 25 nmol / l.
 
IMO kan je je huidige dosering aanhouden. Je testosteronwaarde is perfect zo, je hebt geen klachten meer dus waarom verhogen? Qua spiermassa ga je namelijk amper/geen verschil meer merken tussen 15 of 25 nmol / l.

Interesting. Dit is dus de reden dat ik mijn trt hier online heb gedeeld. Zijn zat dingen wat ik nog niet weet. Always new insights to bring in to the equation. Mijn logica zou dus zeggen dat bv 23 nmol beter is dan 16 nmol. Hoezo als een 31 jarige voelen als je je als een 18 jarige kan voelen? Als je dan toch al je natuurlijke productie stop heb gezet. Had gelezen dat zodra je eenmaal boven de referentiewaarde uit komt met testosteron dat je dan een verhoogt risico op loopt mbt hart- en vaatziekten etc. Maar idd met 15,7 voel ik me prima. Mischien ook doordat me shbg zo laag is waardoor ik veel bioavailable test heb.
 
UPDATE WEEK 17 TRT: GA ERMEE STOPPEN!

Beste mensen, inmiddels week 17 en heb besloten me trt te stoppen. Heb regelmatig bloedonderzoek gedaan, alles was in orde, oestrogeen weliswaar gestegen naar 0.21 maar dat is nog steeds binnen de waarden dus arimidex is nooit nodig geweest.

Ik ben weliswaar vooruitgegaan met libido, energie en algemene quality of life, geen sprake van depressie meer, MAAR het is niet dat ik 300% super human ben geworden. Wat ik natuurlijk wist voordat ik eraan begon. Ik weet dat het de bedoeling is om op "normale" levels te komen. Maar toch verwacht je stiekem meer, omdat je wel je natuurlijke productie op het spel zet.

En ik wil wel kinderen kunnen maken. Pubmed getuigd dat 10% van de TRT gangers uiteindelijk azoospermic worden oftewel ballen zijn dood. En ik wil niet tot die 10% behoren.

Dan heb ik liever dat ik eens in het jaar bv een cycle doe (ook nog steeds risico's aan verbonden).

Dus mijn ervaring: doe TRT alleen als je echt geen kids meer wil, want de verschillen zijn er wel, maar ze zullen minder zijn dan je verwacht. Probeer je libido, lusteloosheid, slaperige bui op te lossen door bijvoorbeeld een keto dieët. Dat heb mij echt geholpen en gemotiveerd dat ik het zonder TRT kan!
 
De reden van mijn update:

HPTA restart protocol
Week 1 tot 4: HCG 250iu om de dag
Week 5 tot 8: Nolvadex 20mg om de dag

Goed? Graag jullie mening hierover
 
Keto dieet om libido en depressie toestanden op te lossen?

Waarom verwacht je meer van TRT?En wat verwacht je dan? Als je libido,depressie achtige klachten er door weg gaan is het doel toch bereikt.
 
sinds je begonnen bent met trt zijn alle klachten waarvoor je ermee begon verdwenen maar je bent ervan overtuigd dat keto je problemen verholpen heeft (terwijl je nog op trt zit)?

Klopt, klinkt heel raar, maar ik heb naast de symptomen ook de wens gehad resultaten te boeken met trainen. En zelfs met cycles en trt heb ik geen resultaten geboekt omdat ik einde iedere avond me vol zat te vreten aan chocola, koek, chips etc. Dacht voor de grap keto te proberen en eindelijk begin ik resultaten te zien! Ik hoop dat ik na het stoppen van mijn TRT resultaten zal blijven boeken en er zijn gevallen die beweren met het dieët ook de andere symptomen hebben opgelost. Nogmaals, ik wil niet teveel met mijn natuurlijke productie spelen, ik ben bereid weer terug te gaan naar me zure leven van ervoor. Ik heb me keto als motivatie. Mocht het niet lukken kan ik altijd nog terug naar de naald.
 
Spiermassa moet je van TRT sowieso niet verwachten.
Tenzij je zelf helemaal niks aanmaakt. En dan nog bodybuilder gains zullen het niet zijn.
 
Keto dieet om libido en depressie toestanden op te lossen?

Waarom verwacht je meer van TRT?En wat verwacht je dan? Als je libido,depressie achtige klachten er door weg gaan is het doel toch bereikt.

Je heb zeker een punt, als ik geen kinderwens had, had ik me zeker bij je aangesloten. Ik was ervan overtuigd dat het wel goed zou komen zolang ik hcg gebruik, maar begin me steeds meer zorgen te maken. Wil niet tot die 10% behoren die de lul is
 
Spiermassa moet je van TRT sowieso niet verwachten.
Tenzij je zelf helemaal niks aanmaakt. En dan nog bodybuilder gains zullen het niet zijn.

Ik zag dus youtube filmpjes van gasten op trt die wel groot werden. Het leek me dus een win win situatie wat de verbonden risico's voor mij schappelijk maakte om de sprong te wagen. Nu lijkt het zonder de spiergroei een win lose situatie.

Ano_54321 had het al gezegd dat spiermassa niks gaat uitmaken of je in de upper range zit of midden zolang je binnen de referentie zit, en ik begin daar nu echt in te geloven.
 
Back
Naar boven