XXL Nutrition

TRT vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De laatste dag voor je volgende injectie om de juiste waarde te hebben na twee maanden. Een paar dagen vroeger zal nu ook wel geen verschil maken. Die waarde zou moeten bepalen of je misschien niet frequenter een injectie zou moeten krijgen. Bijvoorbeeld om de 6 weken. Maar dat zijn zaken die je internist zou moeten nakijken. Daarvoor dienen controlerende bloedonderzoeken. Ik ken nebido niet en heb dat nooit gebruikt.
Ok bedankt
 
Wat is dat voor een reactie! Normaal is de tweede spuit na 6 weken en daarna zelfs om de 12 weken. En dat werkt bij de meesten goed. Waarom zou om de 8 weken niet kunnen? Het is 1000mg test undecanoaat.

1587200691566.png
 

Dit is de theorie, de praktijk is voor mij een stuk anders.
Ik gebruik Nebido nu 1.5 jaar, iedere 10 weken een injectie, booster shot gekregen na de eerste 6 weken.

De laatste twee metingen lieten het volgende resultaat zien: meting 4 weken na injectie T 24 nmol, 10 weken na injectie T 15nmol.
Keurige waarden op papier, maar toch voel ik me niet consistent goed. De eerste week na mijn injectie voel ik mij emo en lusteloos. Laatste twee weken ook.
Kliniek test enkel T waarden en doet geen metingen wbt oestrogeen, SHBG, vrije T.
 
Dit is de theorie, de praktijk is voor mij een stuk anders.
Ik gebruik Nebido nu 1.5 jaar, iedere 10 weken een injectie, booster shot gekregen na de eerste 6 weken.

De laatste twee metingen lieten het volgende resultaat zien: meting 4 weken na injectie T 24 nmol, 10 weken na injectie T 15nmol.
Keurige waarden op papier, maar toch voel ik me niet consistent goed. De eerste week na mijn injectie voel ik mij emo en lusteloos. Laatste twee weken ook.
Kliniek test enkel T waarden en doet geen metingen wbt oestrogeen, SHBG, vrije T.
Misschien moet je het probleem niet aan de lage testosteron linken, soms ligt de oorzaak ergens anders
 
mijn TRT protocol met UG Nebido heeft met twee keer goede stabiele waarden opgeleverd. (1 keer rustpauze gehad, toen ik het beu was)

TRT start: 1000mg
na 2 weken: 500mg
na 2 weken :500mg
na 2 weken :500mg
en dan jarenlang nu al om de 2 weken 250 mg (dus gelijk aan 1000mg om de 8 weken)

Heb toendertijd me goed ingelezen, goed vergeleken en op basis van eigen ervaringen dan ermee begonnen.

T waarden zijn altijd zeer goed geweest, na injectie tegen bovengrens of er net boven (hangt af welk lab ik had bij welke dokter), en vrije T altijd minstens de middennorm (ook na 2 weken)

Het equivalent van 1000mg om de 10 of om de 12, 14 weken, had vr mij wellicht te weinig geweest.
 
Back
Naar boven