AndroidHealthClinic

Trump - Articles of Impeachment vs. COVID-19 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trieste vertoning als iemand zo minachtend is naar een democratie dan moeten er maatregelen genomen worden om in de toekomst herhaling te voorkomen.

Oud-advocaat van Witte Huis laat verstek gaan bij hoorzitting in Congres
De voormalige advocaat van het Witte Huis, Don McGahn, is dinsdag niet verschenen bij een hoorzitting in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden waarvoor hij was gedagvaard. McGahn kreeg van het Witte Huis opdracht verstek te laten gaan.

Het was maandag al bekend dat de regering-Trump McGahn opdroeg de dagvaarding te negeren. De oud-advocaat van het Witte Huis liet toen weten dat bevel te zullen opvolgen. Het Amerikaanse ministerie van Justitie voert aan dat McGahn geen wettelijke verplichting heeft om te verschijnen.

De afwezigheid van McGahn vormt een nieuwe escalatie in de strijd over de bevoegdheid van het Congres om het functioneren van een president te onderzoeken.

De justitiecommissie van het door de Democraten gedomineerde Huis onderzoekt het optreden van Trump ten aanzien van het Ruslandonderzoek van speciaal aanklager Robert Mueller. Ondanks de afwezigheid van McGahn ging de zitting op dinsdag door.

Commissievoorzitter Jerold Nadler heeft McGahn een brief geschreven waarin hij hem waarschuwt voor "ernstige gevolgen" als hij niet komt getuigen.

Trump weigert informatie te verschaffen aan Huis
Begin deze maand besloot ook justitieminister William Barr om een congressionele dagvaarding naast zich neer te leggen. Het Huis had hem verzocht om een ongecensureerde versie van het eindrapport van het Ruslandonderzoek. Barrs weigering leidde tot het aannemen van een zogeheten motie van minachting door het Huis.

Trump weigert in te gaan op verzoeken van het Huis om informatie in onderzoeken naar zijn persoon, zijn presidentschap, zijn familie en zijn zakenbelangen. Hij voert aan dat die deel uitmaken van een politiek gemotiveerde poging om het Ruslandonderzoek opnieuw uit te voeren.

Het is de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis dat een president congressionele dagvaardingen op deze manier naast zich neerlegt.

Strijd tussen Congres en Witte Huis
Trump leed maandag een verwante nederlaag in de rechtbank; een rechter besloot dat een accountancybureau waar hij lang gebruik van heeft gemaakt, Mazars LLP, financiële administratie met betrekking tot de New Yorkse vastgoedtycoon moet overdragen aan het Huis. Trumps advocaten hebben aangekondigd daartegen in beroep te zullen gaan.

Nu het Witte Huis alle deuren gesloten houdt, overwegen steeds meer Democraten openlijk om een afzettingsprocedure tegen Trump te starten. Hoewel de kans op succes klein is, zou zo'n procedure het Huis in staat stellen de verzoeken om informatie juridisch meer kracht bij te zetten.
 
Begint een beetje een zielig verhaaltje te worden, in stand gehouden door een paar gefrustreerde gekkies die al 2 jaar hun verlies niet kunnen accepteren.
Wat is het volgende, een onderzoek naar de rol van Trump in het onderzoek naar het Ruslandonderzoek?
Zullen we ook maar even al zijn zakelijke gedragingen van de laatste 40 jaar gaan doorspitten, misschien vinden we dan eindelijk eens wat!
 
Begint een beetje een zielig verhaaltje te worden, in stand gehouden door een paar gefrustreerde gekkies die al 2 jaar hun verlies niet kunnen accepteren.
Wat is het volgende, een onderzoek naar de rol van Trump in het onderzoek naar het Ruslandonderzoek?
Zullen we ook maar even al zijn zakelijke gedragingen van de laatste 40 jaar gaan doorspitten, misschien vinden we dan eindelijk eens wat!
40 jaar vinden ze zeker wat. Iedereen die in NY gebouwd heeft zal op een zeker moment zaken met de maffia gedaan hebben.

Maar het gaat hier om zeer recente aangiften. Die eigenlijk al openbaar hadden moeten zijn.
 
Begint een beetje een zielig verhaaltje te worden, in stand gehouden door een paar gefrustreerde gekkies die al 2 jaar hun verlies niet kunnen accepteren.
Wat is het volgende, een onderzoek naar de rol van Trump in het onderzoek naar het Ruslandonderzoek?
Zullen we ook maar even al zijn zakelijke gedragingen van de laatste 40 jaar gaan doorspitten, misschien vinden we dan eindelijk eens wat!
Ja Trump is echt het prototype zielig slachtoffer. :roflol:
Deze shit komt bij niemand anders voor dan bij Trump, kortom het komt door Trump en niemand anders.
 
40 jaar vinden ze zeker wat. Iedereen die in NY gebouwd heeft zal op een zeker moment zaken met de maffia gedaan hebben.

Maar het gaat hier om zeer recente aangiften. Die eigenlijk al openbaar hadden moeten zijn.
Natuurlijk, en wie graag een hond wilt slaan zal altijd wel een stok vinden. Welke aangiften bedoel je eigenlijk? Ik lees hier enkel dat Trump hier precies binnen de lijnen blijft en zijn tegenstanders niet meer informatie geeft dan waar zij wettelijk recht op hebben.
 
Ja Trump is echt het prototype zielig slachtoffer. :roflol:
Deze shit komt bij niemand anders voor dan bij Trump, kortom het komt door Trump en niemand anders.
Ja en Obama is de enige waarbij twijfel was over zijn herkomst. Dat is echt niet de schuld van de Republiekeinen, komt door Obama en niemand anders.
 
Het hoogste orgaan in een democratie is het Huis (2e kamer) deze moet de regerende macht controleren. Wanneer een president opdracht geeft dit controlerende orgaan te negeren om niet te verschijnen dan is de minachting naar het volk extreem groot. Als je dat als een kwaliteit ziet dan zou de afschaffing van een democratie wellicht een optie voor je kunnen zijn. Trump begrijpt niet zo goed hoe politiek en recht werkt vandaar dat hij met iedereen ruzie krijgt. En dan nog verbaasd zijn dat dit maar door blijft gaan. :rolleyes:
 
Het hoogste orgaan in een democratie is het Huis (2e kamer) deze moet de regerende macht controleren. Wanneer een president opdracht geeft dit controlerende orgaan te negeren om niet te verschijnen dan is de minachting naar het volk extreem groot. Als je dat als een kwaliteit ziet dan zou de afschaffing van een democratie wellicht een optie voor je kunnen zijn. Trump begrijpt niet zo goed hoe politiek en recht werkt vandaar dat hij met iedereen ruzie krijgt. En dan nog verbaasd zijn dat dit maar door blijft gaan. :rolleyes:
Vind het een vrij lange tekst dus ik vat het even samen.

>boehoe, Trump slecht
>geen idee waarom nog, maar daar komen we wel achter
>ik vind zijn manier van werken niet fijn dus hij heeft er geen verstand van
>jij bent niet tegen Trump dus vast voor een dictatuur
Zo, dek ik de lading een beetje?
 
Natuurlijk, en wie graag een hond wilt slaan zal altijd wel een stok vinden. Welke aangiften bedoel je eigenlijk? Ik lees hier enkel dat Trump hier precies binnen de lijnen blijft en zijn tegenstanders niet meer informatie geeft dan waar zij wettelijk recht op hebben.
Daarom laat ik dat ook buiten beschouwing.

Ik geloof wel dat hij net als alle kandidaten destijds heeft toegezegd zijn boeken open te doen. Dat is volgens mij nog niet gebeurd, vandaar de commotie.
 
Vind het een vrij lange tekst dus ik vat het even samen.

>boehoe, Trump slecht
>geen idee waarom nog, maar daar komen we wel achter
>ik vind zijn manier van werken niet fijn dus hij heeft er geen verstand van
>jij bent niet tegen Trump dus vast voor een dictatuur
Zo, dek ik de lading een beetje?
Als je pinda dit wel begrijpt dan vind ik het helemaal mooi :thumbup:
 
Is het niet waar dat z'n financiële statements zoals die van alle bedrijven in de VS gewoon elk jaar (kwartaal?) door de IRS gecontroleerd worden en daar hele teams van accountants en advocaten werk van maken dat het allemaal klopt?

Het verder gewoon z'n goed recht is om die gegevens niet te publiceren?

Heeft Mueller niet ook al financiele connecties uitgespit?

Daarom laat ik dat ook buiten beschouwing.

Ik geloof wel dat hij net als alle kandidaten destijds heeft toegezegd zijn boeken open te doen. Dat is volgens mij nog niet gebeurd, vandaar de commotie.
Laten we eerlijk zijn dat dat niet de reden van de commotie is :o

Hij heeft trouwens ook toegezegd een grote muur te bouwen en dat gebeurt ook niet. :( Waar is de commotie daarover?
 
Jammer dat je je gelijk weer verlaagt tot persoonlijke aanvallen, maar het verbaast me eigenlijk niets.
Ik geef je een compliment man, het is ook nooit goed. :sad:
 
Ik draai ondertussen een plaatje:

 
Speciaal aanklager Mueller: 'Als Trump onschuldig was, hadden we dat gezegd'
Speciaal aanklager Robert Mueller heeft woensdag gezegd dat hij het wel had laten weten als Donald Trump onschuldig was aan het blokkeren van de rechtsgang. Daarmee liet de onderzoeker twijfel open over of de Amerikaanse president nu daadwerkelijk vrijgepleit is, zoals hij zelf steeds beweert.

Mueller onderzocht in opdracht van het minsterie van Justitie twee jaar lang de inmenging van Rusland in de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 en of de Trump-campagne hier een aandeel in had. Daarnaast onderzocht hij of Trump de rechtsgang heeft geblokkeerd met onder meer het ontslag van FBI-baas James Comey.

Op dat laatste onderzoekspunt kwam Mueller niet tot een conclusie, omdat het geen optie was om president Trump te vervolgen. De onderzoekscommissie was onderdeel van het ministerie van Justitie en regels van het ministerie verhinderen dat een zittende president vervolgd wordt voor een misdaad.

"We kwamen tot de conclusie dat we niet tot een oordeel zouden komen over of de president wel of geen misdaad heeft begaan", aldus Mueller. "Maar als we konden stellen dat Trump de rechtsgang niet heeft geblokkeerd en dus onschuldig was, hadden we dat wel gedaan."

Mueller wil liever niet getuigen voor het Congres
Het is voor het eerst sinds het verschijnen dat Mueller publiekelijk reageert op zijn onderzoeksrapport. Hij liet weten dat het rapport voor zichzelf spreekt, en dat hij dus geen verdere toelichting wil geven. Mueller wil dan ook liever niet voor het Congres getuigen.

De beslissing of de onderliggende documenten van het rapport openbaar moeten worden gemaakt, ligt bij het ministerie van Justitie en niet bij het team van Mueller, benadrukte hij. Tijdens zijn publieke optreden heeft Mueller woensdag officieel zijn onderzoekscommissie ontbonden.

Trump: 'Niets veranderd, zaak gesloten'
In een reactie op Twitter heeft Trump laten weten dat er wat hem betreft niets is veranderd aan de conclusies van het rapport. "Er is onvoldoende bewijs en daarom is iemand, in dit land, onschuldig. De zaak is gesloten. Bedankt."

Uit het rapport is gebleken dat er onvoldoende bewijzen zijn dat Trump of zijn campagneteam "samenzwoeren of coördineerden" met Rusland, hoewel de Russische regering wel verschillende pogingen deed hen daartoe te bewegen, concludeert het onderzoek, dat bijna twee jaar duurde.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
You can impeach Trump if you're smart...

 
Speciaal aanklager Mueller: 'Als Trump onschuldig was, hadden we dat gezegd'
Speciaal aanklager Robert Mueller heeft woensdag gezegd dat hij het wel had laten weten als Donald Trump onschuldig was aan het blokkeren van de rechtsgang. Daarmee liet de onderzoeker twijfel open over of de Amerikaanse president nu daadwerkelijk vrijgepleit is, zoals hij zelf steeds beweert.

Mueller onderzocht in opdracht van het minsterie van Justitie twee jaar lang de inmenging van Rusland in de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 en of de Trump-campagne hier een aandeel in had. Daarnaast onderzocht hij of Trump de rechtsgang heeft geblokkeerd met onder meer het ontslag van FBI-baas James Comey.

Op dat laatste onderzoekspunt kwam Mueller niet tot een conclusie, omdat het geen optie was om president Trump te vervolgen. De onderzoekscommissie was onderdeel van het ministerie van Justitie en regels van het ministerie verhinderen dat een zittende president vervolgd wordt voor een misdaad.

"We kwamen tot de conclusie dat we niet tot een oordeel zouden komen over of de president wel of geen misdaad heeft begaan", aldus Mueller. "Maar als we konden stellen dat Trump de rechtsgang niet heeft geblokkeerd en dus onschuldig was, hadden we dat wel gedaan."

Mueller wil liever niet getuigen voor het Congres
Het is voor het eerst sinds het verschijnen dat Mueller publiekelijk reageert op zijn onderzoeksrapport. Hij liet weten dat het rapport voor zichzelf spreekt, en dat hij dus geen verdere toelichting wil geven. Mueller wil dan ook liever niet voor het Congres getuigen.

De beslissing of de onderliggende documenten van het rapport openbaar moeten worden gemaakt, ligt bij het ministerie van Justitie en niet bij het team van Mueller, benadrukte hij. Tijdens zijn publieke optreden heeft Mueller woensdag officieel zijn onderzoekscommissie ontbonden.

Trump: 'Niets veranderd, zaak gesloten'
In een reactie op Twitter heeft Trump laten weten dat er wat hem betreft niets is veranderd aan de conclusies van het rapport. "Er is onvoldoende bewijs en daarom is iemand, in dit land, onschuldig. De zaak is gesloten. Bedankt."

Uit het rapport is gebleken dat er onvoldoende bewijzen zijn dat Trump of zijn campagneteam "samenzwoeren of coördineerden" met Rusland, hoewel de Russische regering wel verschillende pogingen deed hen daartoe te bewegen, concludeert het onderzoek, dat bijna twee jaar duurde.
Wat vond je van Mueller's testimony gister? Kunnen we nu eindelijk impeachen?


 
Nou jongens dit topic kan inmiddels wel dicht. Trump zal niet impeached worden en zal in 2020 gewoon herkozen worden.

Zelfs uncompress ziet de bui al hangen want zijn laatste post was 2 maanden geleden op 29 mei.

Face it, de aanklachten zijn gebaseerd op leugens om Trump zwart te maken.
 
Nou jongens dit topic kan inmiddels wel dicht. Trump zal niet impeached worden en zal in 2020 gewoon herkozen worden.

Zelfs uncompress ziet de bui al hangen want zijn laatste post was 2 maanden geleden op 29 mei.

Face it, de aanklachten zijn gebaseerd op leugens om Trump zwart te maken.
Het bovenste statement wordt ongetwijfeld waarheid.
1. De democraten durven nu toch niets zo kort voor de verkiezingen.
2. Er zijn geen sterke democratische kandidaten (behalve Bernie die ze allemaal niet willen) die voldoende tokkies aanspreken om in het achterlijke Amerikaanse kiesstelsel een meerderheid van de kiesmannen te behalen.

Je laatste statement klopt niet. Er zijn geen aanklachten, aangezien De door Trump aangewezen minister van justitie vast houd aan de “regel” dat een zittende president niet vervolgd kan worden.

Ik ga er van uit dat trump het uitzit tot 2024, maar wel alleen. Na de volgende verkiezingen zullen de Republikeinen zorgen dat ze zo ver mogelijk van hem vandaan komen om te voorkomen dat zijn stank straks in 2024 (als de rechtszaken gaan beginnen) ook aan hun kleeft.
 
We want Trunk we want Trunk!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven