Fitness Seller

Tryptofaan of Htp-5 Ervaringen gevraagd?

Bezoekers in dit topic

Decrowned

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2009
Berichten
69
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
69kg
Vetpercentage
11%
Vind wel het een en ander, met betrekking tot bovenstaande, maar eigenlijk bar weinig en zeer tegenstrijdig.

Wie heeft ervaring met deze supps en dan met betrekking op gemoedstoestand en slaap?

a do or dont?


greetz,
 
Heb ooit in het verre verleden geexperimenteerd met tryptofaan en voor zover ik me kan herinneren sliep ik er goed op.

Enige nadeel was/is dat het om effect te hebben niet samen met andere aminozuren genomen moet worden en ik ben tot de conclusie gekomen dat wat groei aangaat meer GH aanmaak door diepere slaap geen invloed heeft op een lichaam dat niet voldoende bouwstenen heeft om wat te doen met die grotere hormoonafgifte.
 
Heb ooit in het verre verleden geexperimenteerd met tryptofaan en voor zover ik me kan herinneren sliep ik er goed op.

Enige nadeel was/is dat het om effect te hebben niet samen met andere aminozuren genomen moet worden en ik ben tot de conclusie gekomen dat wat groei aangaat meer GH aanmaak door diepere slaap geen invloed heeft op een lichaam dat niet voldoende bouwstenen heeft om wat te doen met die grotere hormoonafgifte.

GH heeft uberhaupt geen invloed op MPS of MPB.:)
 
Na nieuwsgierigheid en verschillende verhalen gelezen te hebben begon ik vorige maand met Htp-5. Na een week was ik ermee gestopt.
Ik voelde me niet me eigen en ik kampte met concentratieverlies.
Ik ben van mening dat je dit spul absoluut niet moet innemen als je enigszins maar goed in je vel zit en goed slaapt. Het is natuurlijk altijd het proberen waard.
Omdat ik het maar een week heb gebruikt wil ik het nog eens een keer proberen in een andere periode om te kijken of er verschil is.
 
L-Tryptofaan is prima. (en goedkoper)
 
Yo, thxs voor de reacties so far

Heb gekozen op dit moment voor sint janskruid, van kruidvat a 6 tabs per dag voor me; 3mg hypericine , voor me dipper.

En Amino Acid-complex van Orthica waar echt alle amino,s inzitten met behoorlijke mg btw, ook nog een knoflook visolie capsule drbij.
Zal mij benieuwen of er iets veranded kwa slaap gemoedstoestand?

Blijf hem volgen ben benieuw naar meer reacties

:)
 
Laatst bewerkt:
Voor een goede gemoedstoestand ga je beter voor de ashwaghanda/rhodiola combo.
 
Htp-5 merkte ik iets van de eerste nacht, oorsuizen ofzo heb ik ervan gehad, wel relax gevoel. Daarna geen een keer meer, geen aanrader dus imo.
 
Ik gebruik ook wat st janskruid, maar heb het idee dat ik meer baat heb gehad van vitamine D voor mijn stemming. Probeer het es.

Rhodiola zou ik niet nemen, is niet echt bewezen dat het werkt.
 
Ik gebruik ook wat st janskruid, maar heb het idee dat ik meer baat heb gehad van vitamine D voor mijn stemming. Probeer het es.

Rhodiola zou ik niet nemen, is niet echt bewezen dat het werkt.

:orly:
Voor rhodiola is meer bewijs dan sintjanskruid.

Studies in cell cultures, animals, and humans have revealed antifatigue, anti-stress, antihypoxic (protection against damaging effects of oxygen deprivation), anticancer, antioxidant, immune enhancing and coïtusual stimulating effects.

The systematic study of the pharmacological effects of R. rosea, begun in 1965, found that small and medium doses had a simulating effect, such as lengthening the time mice swim and remain on vertical perches to the limit of their abilities. In contrast, larger doses were found to have more sedative effects. Small doses increased the bioelectrical activity of the brain, presumably by direct effects on the brainstem ascending and descending reticular formation.23-26,38,39,41 Further studies showed that medium range doses, unlike tranquilizers, enhanced the development of conditioned avoidance reflexes in rats and facilitated learning based on emotionally positive reinforcement.18,42-46 Overall, in small and medium doses, R. rosea stimulated norepinephrine (NE), dopamine (DA), serotonin (5-HT), and nicotinic cholinergic effects in the central nervous system (CNS). It also enhanced the effects of these neurotransmitters on the brain by increasing the permeability of the blood brain barrier to precursors of DA and 5-HT.[/B]2,23,42,46-49 Consequently, the cognitive (thinking, analyzing, evaluating, calculating, and planning) functions of the cerebral cortex and the attention, memory, and learning functions of the prefrontal and frontal cortex are enhanced. Other neuronal systems also contribute to the many aspects of memory: encoding, sorting, storage, and retrieval. For example, the cholinergic system uses the neurotransmitter acetylcholine (Ach) and contributes to memory function via pathways ascending from the memory storage systems of the limbic system to various areas of the cerebral cortex (memory retrieval). Agents that block Ach suppress the activity of these ascending pathways and interfere with memory. R. rosea reverses this blockade.49,50 The deterioration of these systems with age results in age-associated memory loss.52 R. rosea may prevent or ameliorate some age-related dysfunction in these neuronal systems.
 
Voor een goede gemoedstoestand ga je beter voor de ashwaghanda/rhodiola combo.



Heb het cxer eerder voorbij zien komen, waar vind je het juiste concentraat, heb zo,n voorgevoel dat je dit niet bij de kruidvat vindt.?

Maar wel bij de Natuurwinkel, volgensmij Vitotaal producten toch ff kijke denk ik. Heb je er zelf goede ervaringen mee dan?


Groet, en bedankt;)
 
Laatst bewerkt:
Heb het cxer eerder voorbij zien komen, waar vind je het juiste concentraat, heb zo,n voorgevoel dat je dit niet bij de kruidvat vindt.?

Maar wel bij de Natuurwinkel, volgensmij Vitotaal producten toch ff kijke denk ik. Heb je er zelf goede ervaringen mee dan?


Groet, en bedankt;)
Online bestellen van het merk jarrow, de rest is troep, van het goeie merk voel je er ook echt iets van, de slechte merken trekken op niets.
 
Van Jarrow vind ik alleen de Rhodesia met een extract van mininum of 5% Rosavins... Van de [Link niet meer beschikbaar] vind ik niks op jarrow.


Is het niet zo dat als de natuurwinkel, een lager extract Rhodesia heeft ik gewoon meer naar binne moet werken om op hetzelfede aantal uit te komen.? Of spelen er nog andere factoren een rol?


thxs,:p
 
Blijkbaar wel want door mn eigen ervaring en reports van anderen weet ik dat het geen drol doet als je slechte merken koopt.
Heb zelfs een keer zo'n 20 pillen genomen zonder effect lol.

Normaal heeft jarrow ook ashwaghanda hoor.
 
Je hebt gelijk ik heb niet goed gekeken, zal laten weten wat het doet.

groet,
 
Back
Naar boven